De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 19 aug 2011 10:45

Het was gisteren druk en gezellig
Er waren zat mensen dus als iemand er over wil schrijven... ga je gang.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 aug 2011 13:26

Er is in ieder geval volop ge-Mordheimd

Mijn Middenheimers hebben verloren van Theo zn Skaven, die weer lekker irritant bezig waren zoals het hoort, en gewonnen van Vincent zn gloednieuwe Reiklanders (een uur voor de battle zaten de pupkes nog op de sprue :D )

Simon speelde ook nog tegen Theo. Het was het enige scenario met een turn-limiet: verover een aantal huizen
De razendsnelle Skaven veroverde binnen de kortste keren de meeste huizen en verstopten zich, en Simon had geen zin om voor een verloren zaak zn dwergen gevaar te laten lopen. Beide spelers lieten de turn-limiet gewoon uitlopen met nul caualties aan beide kanten :dunno:

Ondertussen speelde op de tweede tafel (jawel, 2 Mordheim tafels! :yes: ) Frank zn Skaven tegen een andere nieuwkomer, Richard, die zn ge-converte arabieren gebruikte als Marienburgers

Met al dat ge-Mordheim, en al het bijbehorende update-werk voor ervaring, geld, etc van al die warbands ben ik bang dat ik maar héél weinig heb meegekregen van wat er verder nog in de kelder is gebeurd, dus dat laat ik wel aan iemand anders over -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 21 aug 2011 12:11

Ik heb ook niet heel veel meegekregen vanwege mijn Anima Tactics battle tegen Laurens. Wel zat Gerie nog aan de schildertafel met zijn Carnival of Chaos.
Ook heb ik Lex nog tegen de Lertcrons zien spelen. Dus Lert/Gerard is er dan ook nog geweest. :wink:

Verder waren Andre & Chris er ook, maar wat die aan het uitspoken waren? :dunno:
Vast ook een battle, want Gerie zat op een gegeven moment toch echt alleen aan de schildertafel.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 28 aug 2011 12:38

Donderdag 25-08-2011 stond in het teken van Anima Tactics en Mordheim

Anima Tactics:

David, outrider voor Anima Tactics was er en gaf samen met Joost/TheWoodcutter uitleg.

Richard, Frank M./Vhati, Laurens/Caladaidoomblade en Martin maaketn hier dankbaar gebruik van.
Er werden dus op 2 tafels veel potjes gespeeld.

Mordheim:
Frank P./Beastherder was samen met Theo/Troll en Simon/Furioso666 flink aan het hakken.
Richard en Frank M./Vhati waren er ook bij maar ik weet niet of die gespeeld hebben.
Ik zag empire, dwergen en beastmen warbands (en een Knight die door een imperial assasin was neergehaald :tu: )

WHFB
Theo/TRoll nam het met zijn Vampire Counts (met geestige dwergen) op tegen de Lizardmen van Chris T./Chris

Tim/Pijnappel vocht met zij Empire tegen het Undead Empire van de Tomb Kings van Rick

Verder waren er aan de schildertafel en rondhangend
Chris B./Inferno, Martijn Nas/Squiggoth, Gerie, Gerard/Lert, André/The_Hunter

Ancel (geloof ik dat hij heet) en nog zo'n jonge gast (ik word oud en kan het niet meer bijhouden)
Irene/Niobe kwam na haar werk nog even binnenvallen
En een oude bekend Rob Wieringa/hoe is zijn forumnaam ook al weer, liet zijn gezicht ook weer eens zien.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Lert » 01 sep 2011 13:39

Ik gaat er de aankomende drie weken niet zijn, maar wees niet bang: daarna ben ik er gewoon weer.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Bobske » 02 sep 2011 11:11

het was gisteren weer goed druk
Warmachine Battles, 40K battles, Mordheim Battles
Een heel stel nieuwe mensen die kwamen kijken
En een volle schildertafel

Belangrijkste nieuws: ik ben begonnen met Ogre Kingdoms :harhar:
(heel de avond Ogre's zitten plakken dus.

WH40K
Chris vs Rick
Space Wolves vs Tau

Mordheim
Rob/Avathar, Simon/Furioso, Frank M./Vhati en Richard met hun
Dwarf, Dwarf, Skaven en Arabic warbands

Warmachine, Ja Warmachine
Lex tegen verschillende personen

Schildertafels, rondkletsers
Bomvol met
Mij, Joost/TheWoodcutter, Gerie, Irene/Niobe, Chris/Inferno, André/The_Hunter,
Maertin, Martijn/Squiggoth, Jeffery/Sordfich, Ryan
en dus een hoop nieuwe
Joeri, die ha een maat meegenomen
Ene Darius Peter en ... die zien we vaker denk ik.
Oh en Chris zijn wederhelft was er ern er werd "netjes" Engels gesproeken aan die tafel.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 04 sep 2011 08:18

[quote="Bobske"]Belangrijkste nieuws: ik ben begonnen met Ogre Kingdoms :harhar:

Mensen die Ogres willen: houdt Bob's verkooptopic nauw in de gaten want volgende maand komt er weer een nieuw leger uit. :P
Squiggoth

Berichtdoor Bobske » 11 sep 2011 15:20

Donderdag 8 September

VOLLE BAK!

Ok, we kunnen in principe 7 tafels vol hebben maar er waren er 6

pff hard nadenken.

WH40K
Ik tegen Yoeri
Nids vs Eldar 750 p
Ik had een horde met 2x5 genestealers die tegelijkin beurt 2 van beide zijkanten kwamen.
Kleine tafel, hij had alleen korte afstand schieten. Ik had nog een Venomthrope (5+ cover save binne 6")
Dus massale slachting

Chris/Inferno vs Ryan
Lightning Space Marines vs Blood Angels met vooral Jump pack troops

Later ook nog Chris/Infernog tegen de Dark Eldar van ??/The Artificer?

Chris en Frank M./Vhati tegen Vriendin van Chris?? en Rick
Eldar en SPace Marines vs Tau en Space Wolves

WHFB
Irene/Niobe vs Onno/Onnozel
Dark Elves vs Ogre Kingdoms 2.400p geloof ik
Irene was verrast door de snelheid van de Ogres

Mordheim
Weer heel wat Potjes maar wie tegen wie?
Richard, Rob/Avathar, Simon/Furioso666, Frank P./Vhati, Vincent en Frank P/Beastherder heb ik zien rondlopen en sommige zien spelen.
Misschien krijgen we nog een campaignstand van de campaign master??

Anima Tactics
Joost/TheWoodcutter tegen Martin
Martin had Church genomen omdat Joost hem altijd inmaakt met Church.
Maar Joost had ook Church. Resultaat Martin ingemaakt.

Verftafel etc.
Er waren wat nieuwe mensen.
Joris/Shadow, Leander/Leandertje en Harald waren er ook. Blij dat ze geen legers hadden meegnomen want er was geen plek meer.
(ja een beetje maar dat werd het er tussen proppen)

Roy een Ierse gast die sinds 2nd editie niet meer had gespeeld en nog Squats (ja Squats!) heeft (geen heel leger helaas)
Erik, een wat oudere man die Space Marines was begonnen.

Aardbeving: niks van gemerkt want we waren Lang zal ie Leven aan het zingen voor Frank M./Vhati die jarig was en trakteerde :thumbup:

Even een verzoek voor iedereen:
1. Hang je Jas over de stoel waar je speelt.
2. Zet je koffer tassen, doos van het terrein etc. onder de tafel waar je speelt.
Dan kan volgende keer ook de 7e tafel worden gebruikt. (meestal is het niet nodig maar het staat ook netter en is beter voor je spullen)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 sep 2011 15:34

[quote="Bobske"]Mordheim
Misschien krijgen we nog een campaignstand van de campaign master??

Haha :grijns:
Dat is aan mij gericht :wink:

helaas runt een Mordheim campaign zichzelf, dus tot nu toe heeft deze 'campaignmaster' zelf ook nog geen overzicht van de verschillende warbands :whistle:

er hangt een lijst in de kelder, maar die word volgens mij niet bijgehouden door de spelers

ik zal volgende donderdag s kijken of ik wat meer structuur er in kan krijgen -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 12 sep 2011 08:02

[quote="Bobske"]Donderdag 8 September
Anima Tactics
Joost/TheWoodcutter tegen Martin
Martin had Church genomen omdat Joost hem altijd inmaakt met Church.
Maar Joost had ook Church. Resultaat Martin ingemaakt.

Om dit misverstand even te corrigeren: volgens mij had Martin niet eens om die reden church meegenomen.
Daarnaast had ik wel uber-cheese meegenomen in de vorm van een van de meest kazige lijsten die Anima Tactics kent: een Samael lijst met Covel + Al'Djinn. Dat laat ik een volgende keer wel achterwege... :sorry:
Dus geen church, hoewel dat wel had gekund. :wub:

Daarnaast hebben we nog een tweede potje gespeeld: 200 levels Wissenschaft (Martin) tegen 200 levels Azur Alliance. Dat was echt een "one-shot-killfest". Voor dat we het wisten was het eigenlijk al voorbij nadat ik twee van Martin zijn wissenschaft leden met 1 mep omlegde. :huh:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg