Ik weet niet hoeveel punten dit samen moet vertegenwoordigen, maar ik schat ruim 2500.
Als ik je mag aanraden, zou ik in de huidige editie zeker meer voetvolk spelen. Om zelf misbruik van steadfast te kunnen maken.
neem een paladin on foot ( vow of empathy ) die evt zelfs je BSB is.
Zet die in een blok van 30 a 40 men-at-arms ( = slechts 200 pts ) . En je hebt een taaie unit, met een stubborn leadership 8 ( evt met re-roll ). Met S4 met hellebaarden. Hiermee vang je je tegenstanders units op.
Daarna ram je je ridders in de flank, om de punten te scoren, en de tegenstander te breken.
Met alleen ridders ga je het namelijk erg moeilijk krijgen, omdat je geen ranks hebt.
Met brettonia kan je wel ranks claimen met je ridders, maar dan moet je al units van 15 gaan spelen.
Trein-formatie van 3x5. Zodat je nadat je casualties hebt gehad, je 3 rangen nog over hebt.
Dan kan je frontaal blokken van je tegenstander breken. maar je investeert wel 350 punten in 1 unit.
Peasant bowmen zijn helemaal geen slechte unit in de huidige editie. BS 3, longbows en een bunch optionele upgrades voor 6 punten! Yeah
Maar ik kan wel aanraden lekker wat upgrades te kopen voor de unit... zeker als je er 30 in 1 unit wilt.
Braziers voor 5 punten is een no-brainer. Flaming attacks is in huidige editie erg sterk. Sloopt regeneration! waar erg veel van is op het moment. Paar brandpijltjes... zodat regeneratie uit is... en dan een grote steen op de kop, doet wonderen bij grote monsters!
Defensive stakes... geen charge-bonussen voor tegenstanders is nice! Vaak worden boogschutters aangevallen door mini-units... die zonder hun 1 combat-result van de charge moeilijk kunnen winnen ( zeker als jij met een unit van 15 of groter bent ). Of met riddertjes, die hun lans-kracht verliezen!
Banner voor 10 pts. Is erg goed in de huidige blood and glory match, waar je elkaars vlaggen moet veroveren.
Bovendien word je eenheid er weer ietskes harder van... zie die bovenstaande regel.
Ook met de huidige Skirmisch regels, waarbij je mag lopen en dan nog schieten, is de stakes inruilen niet slecht.