Nagash's will be done: Bob's Warhammer:Tomb Kings

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Nagash's will be done: Bob's Warhammer:Tomb Kings

Berichtdoor Bobske » 08 mei 2011 17:54

Het heeft heel lang geduurd (20 jaar of zo) maar nu ga ik toch aan Warhammer Fantasy Battle beginnen.
Dus dat verdient zijn eigen blog.
Hier komen dus al mijn army built, schilder maar ook speel ervaringen.

Heel lang geleden was ik volledig gebiologeerd door het verhaal van de Undead in de White Dwarf.
Ze hadden toen nog niet eens een army boek.

Nagash The Great Necromancer is nog mijn meest favouriete character uit het WH/40K universum.
Helaas hebben ze de Ondoden opgesplitst in Tomb Kings en Vampire Counts.

Vampires zijn mietjes die niet tegen de zon kunnen en Tomb Kings zijn toch meer verbonden met Nagash.
Gelukkig heb je Arkhan The Black, één volgeling/luitenant/generaal, van Nagash als Special Character in het nieuwe Tomb Kings book.
Vroeger had hij een vliegend Chariot en ik heb al gezien dat hij dat weer kan hebben :grijns:

Wat heb ik nu al?

Warhammer Rulebook
War/Necrosphinx beide opties zijn niet helemaal naar mijn zin dus de "conversie"is al bezig.
10 Tomb Guard met hellebaard en schild (of zijn het Grote wapens?)
10 Skeleton warrior met hand wapen en schild (Vampire Count skeletten met Tomb Guard zwaarden en Tomb King schilden uit de bit box)
3 Necropolis Knight/Tomb Stalkers (worden Tomb Stalkers denk ik.

Assorted bbits uit de bit boxdus ik kan ook nog archers maken.

Graag hulp gezocht wie voor mij een leger wil bouwen (meerdere opties mogelijk) :worship:
Chris heeft Dibs op de eerste battle :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: Nagash's will be done: Bob's Warhammer:Tomb Kings

Berichtdoor Beastherder » 08 mei 2011 18:22

go Bob! :cheer:
welkom bij de vierkante bases :wink:

hmmmm :scratch:

fluff-wise is Arkhan wel een vereiste voor een Nagash-minded Tomb Kings leger :yes:
alle andere tomb kings hebben toch wel een enorme hekel aan Nagash, die hun beloofde eeuwige leven in het hiernamaals zo bruut verstoord heeft. :disturbed:
(is Arkhan's oude model nog verkrijgbaar?)

Als mede-fan van de Meester der Ondoden begrijp ik waar je vandaan komt
Sinds de necromancers in het Vampire lijst zijn gedegradeerd tot simpele hulpjes van de vampieren blijf ik nog steeds hopen op een 3e Undead lijst, aangevoerd door Necromancers en Liches, met Nagash als special character :whistle:

Regeltechnisch zul je aan mij niet zo veel hebben tegenwoordig,
maar ik kan je wel al vertellen dat units van 10 niet echt interessant zijn, dat zal toch echt groter moeten
20+ is toch wel de norm voor een infantrie-unit, en nu de basic skellies zo veel goedkoper zijn (want de Fear-regel is veel minder heftig) is zelfs een unit van 40 (10 breed voor de Horde regel ^_^ ) zeker een optie :yes:

Voor de rest zal ik toch eerst het Tomb Kings boek door moeten lezen
In de White Dwarf klinken al die nieuwe monsters behoorlijk eng, maar dat doen ze altijd (shiny new stuff syndroom :whistle: )
Chariots zijn voor dat echte Egypte gevoel wel essentieel, denk ik
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Chris » 08 mei 2011 18:24

Tomb Guards hebben inderdaad halberds, geen great weapons.
Als je een keer samen een army list samen wilt stellen kunnen we dat voor we battle hebben doen. We zijn toch allebij meestal vroeg aanwezig.
Als je creatief gebruik maakt van Tyranid bits (die je toch genoeg zou moeten hebben) kun je van de necropolis knights/tomb stalkers allebij de units maken van 1 doos.
Je hebt hoe dan ook meer core nodig. Danwel chariots, danwel skeletons. Minimaal 25% van je leger (in punten) moet uit core bestaan, en dat haal je niet met 10 skellies :P.
Ook zou ik voor minimaal 2 verschillende Lord/Hero opties gaan qua modellen, zodat je een puntmuts en een basher hebt. Of het nou precies een lord of een hero voor moet stellen boeit niet echt.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor henerius » 08 mei 2011 18:40

[quote="Bobske"]Vampires zijn mietjes die niet tegen de zon kunnen

De huidige fluff van GW beweert anders. :yes:

[quote="Bobske"]Tomb Kings zijn toch meer verbonden met Nagash.

Ja inderdaad. :yes:
Settra heeft bij zijn verrijzen uit het graf de wapens opgenomen tegen nagash en probeert al eeuwen zijn vingers rondom Nagash zijn nek te leggen om hoofd en romp van die gast te scheiden.
De gevoelens van de nehekharans, voor nagash, zijn puur en niet mis te verstaan: haat. :whistle:

succes met legertje bouwen Bob. Ik ben benieuwd hoe je het aan elkaar gaat fluffen. :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 08 mei 2011 19:51

eej bob,

hoe ik zelf een leger bouw is vanuit een solide centrum.

Voor jou leger zou dat zijn: blokken skellies en tomb gaurd.

Als start van je leger zou ik gaan voor:

1 tomb prince

1 liche priest

20 tot 25 skelletons,

15 tot 18 tomb gaurd

10 archer skelletons

1 catapult.

ik gok dat dit zo'n 800pts zal zijn?

En dan voeg je daarna chariots, cavalry, characters en monsters naar eigen smaak toe. (iets snels zou mijn eigen voorkeur hebben, maar aangezien ik het army book niet heb kan ik t zo niet zeggen.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Chris » 08 mei 2011 20:33

Catapult kun je evt achterwege laten met die nieuwe greatbows up Ushabti's en bone giants. Die hebben beetje dezelfde functie. Er is veel meer onderlinge redundancy gebaseerd op persoonlijke voorkeur in het nieuwe armybook. Maar inderdaad, om rustig aan te beginnen zijn 2/3 blokken infanterie altijd een goed idee.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Bobske » 13 mei 2011 10:51

Gisteren met Chris een legertje van 1.000p gemaakt

Gewoon om Warhammer te leren en even met lege movement trays te spelen.

Het is iets van
Hierophant
Level 2
Tomb Prince
Battle Standard
2* 10 Archers
25 Skellies
10 Tomb Guard
3 Tom Stalkers

Ik heb wel ontdekt dat Skellies erg voor prutsers zijn om in elkaar te zetten.
En ik ben mijn Sphinx al aan het converteren, voelt best goed in gloednieuwe miniaturen hakken en snijden. :hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor drava » 13 mei 2011 12:37

Goed bezig Bob, ik zag je er gister al mee aan de slag en ik ben benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien? Al iets van een kleuren schema in gedachte? Bob Yellow wellicht? :P
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor bas_2312 » 13 mei 2011 16:13

[quote="Bobske"]Gisteren met Chris een legertje van 1.000p gemaakt

Gewoon om Warhammer te leren en even met lege movement trays te spelen.

Het is iets van
Hierophant
Level 2
Tomb Prince
Battle Standard
2* 10 Archers
25 Skellies
10 Tomb Guard
3 Tom Stalkers

Ik heb wel ontdekt dat Skellies erg voor prutsers zijn om in elkaar te zetten.
En ik ben mijn Sphinx al aan het converteren, voelt best goed in gloednieuwe miniaturen hakken en snijden. :hc:

Je hebt wel heel veel characters voor 1000 punten, en volgens mij ook nog niet genoeg Core. Dus gewoon die Level 2 en BSB eruit gooien, en die 25 skellies vergroten naar 40 ofzo en misschien meer Tomb Guard? 1000 punten is sowieso lastig voor Tomb Kings vind ik, omdat je zoveel leuke opties hebt. Misschien is het beter om gewoon een lijstje van 1500 te gaan maken en daar naartoe te werken?
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Guy » 13 mei 2011 19:18

@ bas_2312

Denk dat Bob bedoelt dat de Hierophant level 2 heeft en dat de Tomb Prince tevens BSB is, niet dat hij een Hierophant, een level 2 wizard, een Tomb Prince en een BSB wil inzetten. Met maximaal 25% van de punten voor
hero-choices zou dat sowieso niet lukken (of de characters in t nieuwe Tomb Kings boek moeten wel heel goedkoop zijn geworden)
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs