Atze's Lizardmen

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Atze's Lizardmen

Berichtdoor Atze » 27 okt 2009 22:39

Donderdag ben ik nog onderweg vanuit Engeland dus dat gaat niet lukken, die week erop probeer ik er te zijn dus dan neem ik alle uitdagingen graag aan :yes:
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Atze » 24 apr 2011 12:22

Dus... Ik had opeens weer zin om weer met warhammer te beginnen en dan vooral met mijn lizzies :)
Na wat gepruts met me army book, ben ik op het volgende gekomen voor 2000 punten.
Als je commentaar hebt, houd jezelf vooral niet in :)

Lord
Slann Mage-Priest
Focussed Rumination
Focus of Mystery
Diadem of Power

Hero
Skink Priest
Lv2
Engine of the Gods

Saurus Scar Vet.
Light Armour
Great Weapon

Core
24 Saurus Warriors
Full Command

16 Skinks
2 Kroxigors

Special
20 Temple Guard
Full Command

5 Cold One Cavalry

Rare
2 Salamander Hunting Pack

Dat is 'm dus.
Ik heb vooral gekeken naar units die ik leuk vind en naar de units die ik hier thuis al heb staan :P
Becommentarieer er maar op los :)
Atze

Berichtdoor Chris » 24 apr 2011 14:52

Welke lore heeft de slann? Dat moet in je army list erbij tegenwoordig.
Waarom diadem of power? Slann met rumination heeft specifieke voordeel dat je extra cast die per spreuk krijgt. Niet alles gebruiken geeft dus minder bonus die, waardoor je dus een eigen voordeel deels weer teniet doet.
EotG is niet heel briljant in deze editie, al ben ik het helemaal met je eens dat ie wel heel erg cool is. Ik zou de skink priest een luckstone geven. Voor 5 punten is dat een mooi stuk extra bescherming.
Waar gaat de scar vet in? En wat wil je specifiek met hem bereiken? Een scar vet op een cold one is echt gruwelijk hard. Kale cold ones zijn niet zo heel erg goed. Met die scar vet erin zijn ze in een keer een stuk beter.
Wil je de salamanders los of in 1 pack? Als je ze los wilt kan ik je 1 extra snack per pack aanraden. Voor die 5 punten meer scheelt het behoorlijk.
Je hebt wel heel erg weinig ranged, en een heel erg dure groep temple guards. Je weet dus 100% zeker dat je elke beurt weer een lading warmachines die kant op krijgt. Ik zou voor iig 1, liever 2 groepjes chameleon skinks/terradona/skink skirmishers gaan. Als je dat niet wilt is een ironcurse icon op de champ toch wel het minste. Ik zou ook zeker voor magic banners op de slann en de TG standard bearer gaan.

Al met al zou ik voor iets minder units gaan, en bestaande units/characters iets beter supporten met magic items. De skrox unit of de cold ones is wat ik ervoor op zou offeren, al weet ik niet hoe je dan met je core% uitkomt. Als je voor lore of life gaat kun je ook eventueel af met iets minder TG.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Atze » 24 apr 2011 15:46

'lore of life' of 'lore of light', daar moest ik nog tussen kiezen
Volgens mij zit ik nu zowiezo met te weinig punten in me core, ik had op het laatst iets aangepast en nu zit ik net beneden de 500 punten, dus dat wordt even iets aanpassen.
Zou een extra rank Saurus warriors iets zijn? en speren?
Ik denk dat ik dan ook in de core, die skrox unit weglaat en dan twee units van 10 skink skirmishers neem. Zou zoiets werken of zou een extra saurus unit beter werken?
Die scar-vet wou ik in de saurus unit doen omdat dat toch een grote unit is en ik die dus wat extras wou geven.
Wat is in het spel precies het verschil, voordeel/nadeel, van de salamanders los of samen?
Die unit TG kleiner maken, zou dat naar bijvoorbeeld 12 zijn, of 18?
En waarom de magic banners op de slann en TG standard? en wat voorn zou dan aan te bevelen zijn?

Veel vragen, sorry (A)
Atze

Berichtdoor Chris » 24 apr 2011 16:01

lore of life' of 'lore of light', daar moest ik nog tussen kiezen
Lore of Life is wat makkelijker in gebruik. Lore of Light is beter met een specifiek type lijst. Met deze lijst zou het allebei kunnen maar dan zou ik life aanraden om in te komen.

Zou een extra rank Saurus warriors iets zijn? en speren?
Ik denk dat ik dan ook in de core, die skrox unit weglaat en dan twee units van 10 skink skirmishers neem. Zou zoiets werken of zou een extra saurus unit beter werken?
Je hebt ook al een blok TG, en veels te weinig shooty, dus dan zou ik voor skinks gaan, al dan niet skirmisher. Speren zou ik persoonlijk pas vanaf 30 doen, al zijn er genoeg mensen die 20+ speren geven. Persoonlijke voorkeur.

Wat is in het spel precies het verschil, voordeel/nadeel, van de salamanders los of samen?
Voordelen van samen: ze worden tegelijk door spreuken gebuffed. Als er een dood is gaan de skinks over naar de andere. Met life zijn salamanders te ressen. Eerder klaar met deployen dus meer kans op eerste beurt. 2 Salamanders die gecharged worden kunnen zelfs nog redelijk goed winnen met een beetje mazzel.
Nadelen: spreuken/shooting raakt alles. Geen alernate flee/fire mogelijk omdat je maar 1 unit hebt ipv 2. Panic test fail = al je salamanders in 1 keer aan het rennen. Je moet perse met beide op dezelfde unit schieten. Eerder klaar met deployen dus je kan moeilijker reageren op hoe tegenstander deployed.
Zeker met de forced panic test op 1 casualty wil je eigenlijk zoveel mogelijk units raken. Ik persoonlijk speel ze bijna alleen los met extra snack, of 2x2.

Die unit TG kleiner maken, zou dat naar bijvoorbeeld 12 zijn, of 18?
Dat zou bv 16 kunnen zijn, voor een blok van 20 groot met de slann erin. Eigenlijk altijd ironcurse op de champ als je fc hebt.

En waarom de magic banners op de slann en TG standard? en wat voorn zou dan aan te bevelen zijn?
Omdat de TG specifiek het voordeel hebben dan 2 banners op zich te hebben. Bijvoorbeeld warbanner (die voor lizzies maar 25 kost ipv 35) en razor banner. Telt als str 6 op armor betekent over het algemeen dat er weinig armor over is, zelfs op knights. Saurus standard bearers kunnen geen magic banners, en kunnen dat geintje dus niet. Zelfs de banner of movement voor 15 punten is al erg leuk op die slome TG.

Veel vragen, sorry
Je had mij moeten horen toen ik net weer begon.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Atze » 24 apr 2011 16:33

Ja, 't is lastig om dan weer een beetje werkend lijstje te maken.

Volgende salvo:
Ik heb nu voor de core
24 Saurus met full command
10 skink skirmishers
10 skink skirmishers
nu moet ik nog een 66 punten voor de minimale hoeveelheid core.
Is een extra rank van 6 saurus een goede optie? zou ik ze dan wel speren geven?
of is een extra unit van 10 skink skirmishers een beter idee voor me lack of range?

Hero slots
Die EofG vind ik echt tof en ik wil die er dus wel graag inhouden, met die luckstone erbij is dan wel een goed idee inderdaad.
Maar over de scar-vet, ik heb door die hele overprised Engine nog maar 105 punten over om de scar-vet aan te kleden en dat betekend dus dat ie alleen een cold one krijgt om op te rijden, weet niet of 't 't dan wel waard is om nog een unit van cold ones te nemen.

Special en Rare
Met de keuze om dan toch de cold ones weg te laten, zou een unit van 20 TG nog steeds teveel zijn? en wat is eigenlijk ironcurse?
Ook vind ik dat van die 2x2 salamanders wel leuk klinken, vooral vanwege me lack of ranged.
Atze

Berichtdoor Chris » 24 apr 2011 17:02

30 saurussen met ernaast 20 TG zijn een heel solide center van je leger. Als je voor de 30 gaat zou ik inderdaad speren nemen.
Scar vet op cold one met burning blade of chotec en bv dragonhelm is erg sterk. Die sloopt in zn eentje de hydra van de tegenstander. Zeker als je life speelt.
Ironcurse is een talisman, geeft je char/champ + zijn unit een 6+ ward save tegen warmachines. Aangezien het niks kost heb je die na een half schot er al uit.
Bedenk wel, als je je army idd al deze aanpassingen geeft dat je een behoorlijk harde lijst krijgt. Life slann in TG bunker met 4x salamanders is voor lizards zo'n beetje het hardste wat je kunt doen. Meld dat je tegenstander dus van te voren ook even zodat ie niet met een fluffy lijst aan komt zetten, want dat gaat geen leuk potje worden dan :)
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Atze » 24 apr 2011 18:17

Hmm, ja dat trekt me dan weer wat minder aan :P Ik vind 't leuk om een goed leger te hebben, maar ik wil geen pure powerplay spelen...
Wat ik nu dus heb:
Lord
Slann Mage Priest - Lore of Life
Focusses Rumination
Focus of Mystery
Razor Standard

Hero
Skink Priest
lv 2
Engine of the Gods
Luckstone

Core
30 Saurus Warriors
Full Command
Spears

10 Skink Skirmishers
10 Skink Skirmishers

Special
20 Temple Guard
Full Command
Warbanner
Ironcurse icon

Rare
2 x Salamander Hunting pack + 4 handlers

Nu heb ik nog precies 160 punten over en dus de mogelijkheid om er nog gewoon een keer 2 salamanders met 4 handlers ps bij te doen, maar dat wordt dus een beetje overpowered dus heb ik hier een paar alternatieven:
Nu dus weer een paar specifieke vraagjes:
Zou ik hier nog een Scar-vet bij doen ookal kan ik daar maar max 105 punten aan besteden?
Hoe zit 't eigenlijk met Razordons? zijn die een beetje chill of kun je daar niet zo heel veel mee?
En hoe zit 't met Terradons? Zouden die een beetje een leuke toevoeging zijn voor dit leger?
En als laatste, bestaat er nu voor het vervangen van de blowpipes met javelins voor de skirmishers?

Nogmaals bedankt in ieder geval :)
Atze

Berichtdoor Chris » 24 apr 2011 20:07

Als je sallies per 2 grouped heb je de extra snack niet nodig. Dan heb je er 6 per groep, wat genoeg is. Je mag van rare ook niet 3 keer dezelfde soort hebben onder de 3000 punten, dus je zou sowieso geen 3e groep mogen. Je kan wel razordons ernaast gebruiken, al zijn die wel heel erg slecht deze editie.
Ikzelf vind terradons erg relaxed. Hun drops rocks >> fast cavalry.
Skirmishers met jav/shield kosten 1 punt meer dan met blowpipes. Dan heb je al bijna 2 gewone skinks per jav skirmisher, en dat loont zich niet. 10 gewone skinks in "archer"formatie werken overigens ook prima. Ze kunnen alleen niet marchen en shooten, en hebben de -1 to be shot niet. Daarentegen zijn ze wel 20 punten goedkoper dus nog makkelijker weg te gooien voor redirects etc. Ook zijn ze goedkope standards voor blood n glory.
Met extra punten kun je je slann ook wat toolen. Banehead + feedback scroll >> enemy wizard. Powerscroll + dwellers below > enemy deathstar.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Lex » 24 apr 2011 22:00

Hippe shit Atze. Maareh, je dacht toch niet dat lijstjes genoeg waren he? Hup! Schilderen jij! :bottom:
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs