Battlereport:
Jaja, gisteren een battle: Skaven tegen dwarves.
We hadden geplanned om 2000 punten te spelen. Maar aangezien het martins eerste battle was,
en daarnaast al vrij laat voor we konden starten, toch maar 1000 gedaan.
Mijn legerlijst ( Skaven ) bestond uit het volgende:
Chieftain
Chieftain BSB
25 clanrats
25 clanrats
25 slaves
6 Rat ogres
9 jezzails
1 Warp lighning cannon
Martins lijst was ongeveer zo:
1 thane
1 thane BSB, beide met wat runes
20 Long, beardy, great-weapon dwarves
10 slayers, 3 dragonslayers!
1 flame cannon
1 goblin hewer
Niet helemaal legaal lijstje ( zowel de rares, als de characters waren wat te duur ). Maar aangezien
ik zelf ook niet echt lief was, met mijn legertje... vond ik het allemaal wel best.
We hebben gerold voor de missie, wat in mijn ogen altijd vreemde situaties oplevert.
Vandaag rolden we "the watchtower" missie. Waarbij ik zelf mocht beginnen met 1 unit in de
toren. Hierna toch maar besloten om de legerlijsten nog wat aan te passen...
Ik had namelijk geen core unit, kleiner dan 20 man! En kon de toren dus niet innemen!
-5 slaves, + 2 clanrats... tadaa opgelost!
Ik zette mijn slaven in de toren, waarna martin zijn leger opzette:
De 2 blokken in het centrum, 2 warmachines op de flanken. Prima set-up voor deze missie.
Ik heb geprobeerd mijn leger een beetje uit het zicht van de warmachines te zetten... wat met
mijn jezzails redelijk is gelukt ( die hebben de battle ongeschonden overleefd ). De rest pastte
helaas voor geen meter

En is vrij effectief uitgedund.
Gevecht had nogal wat vreemde situaties, maar was best leuk.
Slaves die een wachttoren proberen te houden tegen dwarf-longbeards.... not good!
Dwarf longbeards die daarna met 21 man zijn, en de toren niet in kunnen

Weird!
Gelukkig konden ze na wat shooty van mijn kant wel naar binnen.
Omdat ik wist dat ik 2 characters en wat dikke dwergen er niet in 1 keer uit ging krijgen,
maar besloten me eerst op de rest te focussen, en wat op de toren te schieten.
Die rest bestond uit de slayers... die een heroische dood vonden tegen mijn rat-ogres!
Har har har 21, strenght 5, initiative 4 attacks is einde show! De stomp attacks hoefden
er niet eens meer aan te pas te komen!
Met de goblin hewer ging het helaas wat minder!

Mijn blokken met 6 rangen,
die elke beurt daardoor 6 D3 Strenght 4 hits kregen... auwtsj! Daar kwam ik niet eens bij
in de buurt! Hoewel 1 blok daar de hele battle mee bezig is geweest.
Chaaarge! Fleee! Rally... Chaaarge! Fleeee! Rally.... enz.
Uiteindelijk kon ik een duo-charge krijgen op de toren, met mijn 2 characters, 15 clannies
en de ratogres... wat de dwergen helaas niet konden weerstaan.
Martin had geen blokken meer om naar mij toe te lopen ( warmachines kunnen die toren niet in! )
En ik hoefde er niet uit!
De laatste paar beurten konden we dan ook gewoon wachten op de game-ending-roll!
Al met al best interessant om te spelen.
Toch ben ik over de objective missies niet tevreden. Veel zijn in kleine battles niet erg
uit-gebalanceerd... beetje jammer