Afgelopen donderdag was al de 'grote onthulling', maar ik zet ze uiteraard ook hier neer voor de mensen
Al een flinke tijd op gehint dat ik er mee bezig was, maar ik heb eindelijk die 2 beroemdste Galliers afgekregen
De multi-part Kelten van Warlord gaven een aardige basis, maar er waren toch wat kleine aanpassingen nodig om ze passend te krijgen bij het bekende beeld.
Idefix had oorspronkelijk een lange rechte staart, dus die moest vervangen voor het bekende kleine knotje

Voor Obelix had ik een goed hoofd gevonden met snor en vlechtjes, maar helaas zonder helm(pje), dus de top van het hoofd weggeschraapt en met greenstuff een helm met kleine hoorntjes er op geprutst.

Voor Asterix een bukkend lichaam genomen, zodat ie toch wat kleiner lijkt dan Obelix. De grootste zoektocht was voor passende vleugels voor op de helm. Ze moesten groot (in de strip zijn ze minstens 1/3 van de hoogte van het figuur) maar nog wel geloofwaardig.
Uiteindelijk licht heiligschennis gepleegt, en ze van een nieuwe Space Hulk Terminator geknipt

Van Greenstuff de bevestiging geprutst en de knop op de top

Met meerdere albums naast me om alles te checkenwas het schilderwerk erg leuk om te doen, geeft me al zin om eindelijk eens te beginnen met de rest van die Kelten die ik hier nog heb liggen.

Een Romein zn ergste nachtmerrie