Het is weer een typische mainstream Kirby, dus als je genoten hebt van Adventure/Superstar/Amazing Mirror/Crystal Shards/Canvas Curse etc dan zul je deze ook leuk vinden. Ik vind 'm Heel Erg Leuk maar ik ben dan ook een extreme Kirby-nerd.
Epic Yarn is qua gameplay vergelijkbaar met de allereerste Kirby (Kirby's Dream Land) - geen copy abilities maar in plaats daarvan heb je een kort wollen Belmont-zweepje waarmee je monsters en hun wapens "opzuigt" en in pluisprojectielen kunt veranderen danwel simpelweg ontrafelt. Hier en daar wat maffe secties waarbij Kirby in UFO's, brandweerwagens en tanks verandert (allemaal van wol en pluis gemaakt) en erg vage boss battles waarbij je tegen pluisdraken en pluisphoenixen enzo vecht (en zo veel mogelijk kraaltjes probeert te jatten).
De levels zitten erg goed in mekaar, standaard platformlevels met hier en daar kraal- en ritsgebaseerde puzzels waarbij je de levels ontrafeld of achter de stof kruipt voor extra bonussen/alternatieve routes. En d'r is een hoop pluis, pluis en pluis.
Wel is het weer net zoals bij alle Kirby-platformers vooral genieten van de creatieve vormgeving en de muziek (de soundtrack in Epic Yarn is ERG goed) en op je gemak door de meeste levels heen wandelen. Het spel wordt gaandeweg wel wat pittiger dan wat je gewend bent van een Kirby (als je Canvas Curse, Meta Knightmare op de GBA of Revenge of the Meta Knight op de DS hebt gespeeld is dat een goede indicatie) maar als je een ietwat stevigere platformer zoekt zou ik een willekeurige old school CastleVania of Donkey Kong Country downloaden op de virtual console ... Rondo of Blood en Diddy's Kong Quest zijn absolute aanraders.