Oh dat ziet er héél cool uit
(damn you, Battlefront, ik heb al veel te veel projecten lopen

)
Een tijd geleden (2 jaar??) heeft er in de Wargames Illustrated een uitbreiding gestaan voor Flames of War in Vietnam, beperkt tot de deelnemers van 1 specifieke veldslag, nl. de 1e Air Cavalry vs. NVA
Ik heb dat blad hier nog ergens liggen, binnenkort maar weer s opzoeken.
Wat ik zo kan herinneren zagen de regels er heel goed uit, met simpele extra regels die heel goed de heel verschillende tactieken van de amerikanen en vietnamezen weergaven. Vooral de regels voor het evacueren van amerikaanse gewonden gaven heel veel extra sfeer
Daar zijn toen ook aardig wat modellen voor uitgebracht, allemaal best cool gedaan, maar het was toch wat beperkt met maar 2, vrij specifieke, legerlijsten
Blijkbaar was het succesvol genoeg om het dus verder uit te werken naar een complete range
(Een paar maanden geleden zijn de modellen verwijderd van de webshop. Mensen op het internet mopperen "begint er net een beetje interesse te komen voor die tijdsperiode in die schaal, stoppen ze er mee, mopper mopper, klaag klaag....." Dat was nu dus duidelijk de eerste stap naar deze release

)
Ik wist dat het er aan zat te komen, want in de laatste Wargames Illustrated staat een flinke aankondiging van Battlefront voor hun stand op Salute, waar ze dus een demonstratie-game zullen houden hier van.
Deze plaatjes kende ik echter nog niet, en ik kijk toch regelmatig op de FoW-site
Waar heb je die vandaan?
Ik ben zeer benieuwd naar wat hier allemaal mee mogelijk is, dus ik hou het in de gaten
Mijn enige bezwaar is dat als ik denk aan Vietnam, ik eerder denk aan kruip- en sluipwerk in de jungle dan aan WO2-stijl pitched battles (hoewel die er zeker ook waren natuurlijk)
Ik zou dus eerder een 28mm skirmish-game willen hebben dan een FoW-variant
Maar de verleiding van een flink stel Huey's met Wagner uit de speakers kan dat bezwaar nog wel s de kop in drukken