Flames of War - Vietnam

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Flames of War - Vietnam

Berichtdoor Lex » 24 feb 2011 22:43

Afbeelding

Afbeelding

Mijn interesse in dit spelsysteem stijgt hiermee aanzienlijk. Wat denken andere mensen?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Re: Flames of War - Vietnam

Berichtdoor theWoodcutter » 24 feb 2011 23:37

Ik meende dat de Vietnam versie een tijdelijk iets was en inmiddels eigenlijk niet meer gemaakt wordt. De regels hiervoor stonden in de Wargames Illustrated van een tijdje terug. Het is een van de uitverkochte nummers als ik het goed begrepen heb. -_-
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Gotrek » 25 feb 2011 15:51

Dat ziet er inderdaad goed uit. Hoewel ik momenteel een ww2 strategy game op de pc speel, is mijn voorkeur altijd meer uit gegaan naar wat modernere tijden. Hoewel de vietnam oorlog natuurlijk ook al weer een tijd geleden is voelt het wel een stuk moderner aan. AK-47?
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Lex » 25 feb 2011 18:20

[quote="theWoodcutter"]Ik meende dat de Vietnam versie een tijdelijk iets was en inmiddels eigenlijk niet meer gemaakt wordt. De regels hiervoor stonden in de Wargames Illustrated van een tijdje terug. Het is een van de uitverkochte nummers als ik het goed begrepen heb. -_-

Dat klopt inderdaad, echter internet hoort fluisteren dat er nu een serieuzere versie van komt. Ik wacht vol spanning af. :wink:

@ Gotrek: Precies wat je zegt :P
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Beastherder » 27 feb 2011 15:10

Oh dat ziet er héél cool uit B)

(damn you, Battlefront, ik heb al veel te veel projecten lopen :disturbed: )

Een tijd geleden (2 jaar??) heeft er in de Wargames Illustrated een uitbreiding gestaan voor Flames of War in Vietnam, beperkt tot de deelnemers van 1 specifieke veldslag, nl. de 1e Air Cavalry vs. NVA
Ik heb dat blad hier nog ergens liggen, binnenkort maar weer s opzoeken.
Wat ik zo kan herinneren zagen de regels er heel goed uit, met simpele extra regels die heel goed de heel verschillende tactieken van de amerikanen en vietnamezen weergaven. Vooral de regels voor het evacueren van amerikaanse gewonden gaven heel veel extra sfeer
Daar zijn toen ook aardig wat modellen voor uitgebracht, allemaal best cool gedaan, maar het was toch wat beperkt met maar 2, vrij specifieke, legerlijsten
Blijkbaar was het succesvol genoeg om het dus verder uit te werken naar een complete range :yes:

(Een paar maanden geleden zijn de modellen verwijderd van de webshop. Mensen op het internet mopperen "begint er net een beetje interesse te komen voor die tijdsperiode in die schaal, stoppen ze er mee, mopper mopper, klaag klaag....." Dat was nu dus duidelijk de eerste stap naar deze release :yes: )

Ik wist dat het er aan zat te komen, want in de laatste Wargames Illustrated staat een flinke aankondiging van Battlefront voor hun stand op Salute, waar ze dus een demonstratie-game zullen houden hier van.
Deze plaatjes kende ik echter nog niet, en ik kijk toch regelmatig op de FoW-site :dunno:
Waar heb je die vandaan?

Ik ben zeer benieuwd naar wat hier allemaal mee mogelijk is, dus ik hou het in de gaten :yes:

Mijn enige bezwaar is dat als ik denk aan Vietnam, ik eerder denk aan kruip- en sluipwerk in de jungle dan aan WO2-stijl pitched battles (hoewel die er zeker ook waren natuurlijk)
Ik zou dus eerder een 28mm skirmish-game willen hebben dan een FoW-variant :unsure:
Maar de verleiding van een flink stel Huey's met Wagner uit de speakers kan dat bezwaar nog wel s de kop in drukken :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 feb 2011 15:58

Aha, gevonden
(hoe kan ik die gemist hebben :dunno: )

http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=102&art_id=2462
(even wat naar onder scrollen, onder Monte Cassino en scenic infantry bases)

(Aaargh! Monte Cassino! :disturbed: alsof mijn portemonnee niet genoeg te lijden heeft :wink: )

Regels komen dus in een los boek(je) gratis bij de volgende Wargames Illustrated
Heel aardig van ze ^_^
Snel dus maar alvast reserveren, want dat zal wel een populaire uitgave worden :yes:

Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 01 maart 2011 19:15

[quote="Beastherder"]Oh dat ziet er héél cool uit B)
Mijn enige bezwaar is dat als ik denk aan Vietnam, ik eerder denk aan kruip- en sluipwerk in de jungle dan aan WO2-stijl pitched battles (hoewel die er zeker ook waren natuurlijk)
Ik zou dus eerder een 28mm skirmish-game willen hebben dan een FoW-variant :unsure:
Maar de verleiding van een flink stel Huey's met Wagner uit de speakers kan dat bezwaar nog wel s de kop in drukken :whistle:

Dat is inderdaad ook het eerste dat bij mij opkomt.
Het lijkt me ook wel gaaf om een model te hebben van een amerikaan die zijn M16 weggooit om vervolgens gebruik te maken van een gevonden AK-47.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2011 14:46

Gisteren bericht gehad van Subcultures, Utrecht (daar haal ik mn historische wargame spullen meestal vandaan)

De Wargames Illustrated met deze Vietnam uitbreiding is binnen, dus die zal ik morgen op gaan halen
Voor mensen met eventuele interesse, ik zal m donderdag zeker meenemen naar de club, dus wie het wil inzien hoeft maar te vragen :yes:

Nu maar mn DVD's van Platoon, Apocaypse Now & Full Metal Jacket verstoppen voor ik er weer een project bij heb :grijns:

Beastherder
BOFH

Keer terug naar Historische wargames