Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 14 nov 2010 20:25

We zijn er bijna :whistle:

Kleine battle-report van afgelopen donderdag staat hier
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=2126

Mijn geplande 2000pts voor het eerst uitgeprobeerd, en het beviel uitstekend :yes:
Blaas ze omver met flink wat artillerie en bestorm ze vervolgens met keiharde para's B)

Ik zie het wel zitten
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 dec 2010 15:56

Weer een plukje para's er bij

Afbeelding
Afbeelding

2 81mm mortieren, en een bazooka (want je hebt nooit genoeg bazookas :D )

En die 2 mortieren maken weer een complete unit :thumbup:
Afbeelding

Niet-amerikaanse spelers missen misschien de observer-teams, maar amerikanen hebben die niet nodig.
Iedere platoon-command mag spotten, en voor die mortieren zelfs zonder enige negatieve modifiers B)

Het grote aftellen voor de complete 1500 pts is zo toch echt begonnen
nu nog te gaan:
Glider Rifle Command
5 Glider Rifle Teams
4 Para LMG Teams
edit: Oh, en 2 objective markers, natuurlijk :wink:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 dec 2010 23:37

Nog meer Glider Infantry B)

Afbeelding
Afbeelding

Nu nog te gaan voor 1500pts:
4 Para LMG teams (inmiddels in progress )
3 Glider Rifle teams
2 Objective Markers

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 jan 2011 16:49

[quote="Beastherder"]Nu nog te gaan voor 1500pts:
4 Para LMG teams (inmiddels in progress )
3 Glider Rifle teams
2 Objective Markers

Daarop volgt nu natuurlijk:

Meer Dakka! :sproeiuh
Afbeelding
4 Light Machine Guns (LMG)

Gewone amerikaans infantrie had machinegun platoons met M1917 watergekoelde machinegeweren op een zware driepoot, maar dat is een beetje heftig om mee uit een vliegtuig te springen.
Mijn para's hebben dus de wat lichtere M1919 luchtgekoelde variant, en daardoor 'slechts' LMG-teams ipv HMG (verschil is 5 schoten ipv 6, dus nog steeds goed te doen :yes: )

Samen met een Command Team en optionele Bazooka die ik al eerder had geschilderd geeft dat dus weer een complete unit
Afbeelding

In een verdedigende missie kunnen die jongens een belangrijke locatie practisch onneembaar maken voor infantrie, maar waarschijnlijk zullen ze meestal worden verdeeld onder de para-infantrie platoons om die relatief kleine units wat extra vuurkracht te geven
Zo heb ik ze al eens ingezet, en dat werkte erg netjes :yes:

Dus nu nog te gaan voor 1500pts:
3 Glider Rifle teams (staan in de zwarte basecoat)
2 Objective Markers

Maar het schilderen van dat zelfde groene uniform, dat ik al zo vaak heb gezien het afgelopen jaar, heeft er voor gezorgd dat ik de afgelopen tijd flink werd afgeleid :whistle:
Nu ben ik dus eerst weer wat Shermans aan het schilderen (dat geeft me dan wel 1000pts geschilderde Irisch Guards :tu: )
Maar ik heb zelfs een doos russische T-34's gekocht, en dat is natuurlijk helemaal niet bevorderlijk voor het afkrijgen van mn huidige projecten :bloos:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 jan 2011 16:37

Even geen zin in infantrie, dus weer s wat Ierse Shermans B)

Afbeelding

Afbeelding

Nr1 op de markings, dus dit is de baas van het leger, en een 2e tank van de HQ Troop

Weer een belangrijk moment, want hiermee heb ik officieel mn tweede volledig geschilderde legertje :tu:
Afbeelding

Guards Armoured Squadron
(Tank Company 1000pts)

Company HQ
2 Sherman V
185pts

Guards Armoured Platoon
2 Sherman V & 1 Firefly VC
285pts

Guards Armoured Platoon
3 Sherman V & 1 Firefly VC
375pts

Guards Rifle Platoon
2 Rifle Squads (4 Rifle/MG teams)
Command Rifle/MG team
Light Mortar team
PIAT team
Transport Squad (2 lorries)
150pts
(zeer oplettende kijkers kunnen zien dat op de foto 6 infantrie teams staan ipv 4, maar dat maakt een lijst van 1040pts, en dat klinkt toch wat minder :) )

Total: 995pts

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 jan 2011 17:27

Geïnspireerd door mn laatste Shermans ook begonnen aan het in elkaar zetten van mn recentelijk gekochte Stuarts

Afbeelding

Een support-optie voor mn Shermans, als reconnaissance platoon
Erg schattige kleine tankjes :wub:
Totaal ongeschikt op het tegen andere tanks op te nemen natuurlijk, maar ze kunnen het infantrie en licht-gepantserde voertuigen toch flink lastig maken, maar de belangrijkste reden is natuurlijk dat ze gewoon cool zijn B)

Aan het schilderen geweest met de infantrie, maar dat schoot niet echt op de laatste tijd :nono:
Gelukkig een afspraak gemaakt met Ben om aanstaande donderdag te gaan spelen, dus nu moeten ze af om een volledig geschilderd leger te hebben.
Dat motiveert behoorlijk, dus er word nu hard gewerkt :grijns:

Resultaat donderdag op een speeltafel in de kelder te zien -_-

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2011 16:04

Niks zo goed als het vooruitzicht op een potje spelen om wat pupkes geschilderd te krijgen :yes:

Dus het laatste groepje Glider Infantrie was precies op tijd klaar voor afgelopen donderdag, om de terugkeer van Ben op de donderdag-avond te vieren

Afbeelding

Afbeelding

1500pts compleet geschilderd! :ole:

(ik zal dadelijk hier op het forum een compleet overzichtje neerzetten, en wat foto's van de battle tegen Ben)

Er is me, een hele tijd geleden, wel eens gevraagd om een close-up te maken van de markings, met iets er bij om de schaal duidelijk te maken.
Deze keer dacht ik er eindelijk eens op tijd aan om de foto te nemen, voor de pupkes op de base werden geplakt
(eenmaal op de base word het allemaal wat lastiger om zo'n klein detail scherp op de foto te krijgen, zeker met mijn simpele cameraatje)

Dus hierbij:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2011 18:55

Het is erg,hè :wacko:

Toen ik die foto zelf terug zag geloofde ik het zelf eigenlijk amper
Wat is zo'n potlood eigenlijk een bizar groot en lomp ding :D

Zoals gezegd, een kleine battle report van afgelopen donderdag staat hier:
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=2186

En een (nu) compleet overzicht van mn leger, met nieuwe foto's, staat hier:
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=2185

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 feb 2011 17:20

Afgelopen week regelmatig in de DVD-speler gehad:

Afbeelding

Ik moest af en toe even het kleurenschema van 1 van de hoofdpersonen controleren (en zijn pantserwagentje) :D

Bijna klaar, maar nog niet op tijd voor foto's deze week
Volgende week moet dat makkelijk af kunnen zijn.

Verder de Stuart-tanks gevijld, in elkaar geplakt en in de primer gezet, dus meer tanks voor de Ieren is voorlopig het thema

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 feb 2011 15:38

The Boss!

J.O.E. Vandeleur, bevelhebber van de Irish Guards battlegroup, oftewel de Irish Guards infantry én Irish Guards armoured battallions
(John Ormsby Evelyn, 'Joe' voor vrienden)
Afbeelding
Afbeelding
De Humber Scout Car is zo klein en schattig :wub:
Afbeelding

Uiteraard verreweg het meest bekend als gespeeld door de legendarische Michael Caine in A Bridge Too Far, en ik durf best te bekennen dat ik mn best gedaan heb mn pupke te laten lijken op de film
(snorretje, felgroene sjaal, lichte broek)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=7mjISsv5JYA

Uiteraard stelt dat kleine pantserwagentje van m niet veel voor bij gevechten, zijn invloed is vooral zijn leiderschap :yes:
Hij heeft een paar vrij simpele speciale regels die heel veel 'smaak' toevoegen voor de Race Naar Arnhem

Britse Shermans (en dus ook die van de Irish Guards) hebben de speciale regel Semi-Indirect Fire.
Deze geeft je een Re-roll To Hit als je tank niet heeft bewogen, en schiet op een vijand meer dan 16" verwijderd.
Een regel die de rustige, systematische manier van oorlogsvoering van de britten vertegenwoordigt, en je dus 'beloont' als je probeert de tegenstander op afstand uit te schakelen.
Een leger met mr. Vandeleur, echter, vervangt deze regel door Guns, Left.
Deze regel geeft je juist een Re-roll To Hit als je wel hebt bewogen en schiet op een vijand binnen 16"
Daarnaast mogen alle Irish Guards units binnen een bepaalde afstand van hem aan het eind van de movement fase op een 5+ een extra 4" move maken

Samen zorgt dit er dus voor dat een leger met mr. Vandeleur een veel aggresievere 'instelling' krijgt dan normaal. Allemaal voor dat 'volle vaart naar Arnhem!'-gevoel :tu:

Een 'uitbreiding' voor mr. Vandeleur is de RAF Forward Air Controller

Afbeelding
Afbeelding

Deze jongen geeft je wat extra bonussen bij het inroepen van luchtsteun
"Start the purple!"
(dus het word hoog tijd dat ik die Typhoons die hier al een tijdje liggen s in de verf zet :bloos: )
Het zou best kunnen dat zo’n RAF-kerel zn blauwe uniform voor zo’n taak zou inruilen voor een wat minder opvallend infantrie uniform, maar zo is ie wel lekker herkenbaar op de tafel en het ziet er gewoon cool uit
#50 is het nummer voor de Division HQ units.
gokje van mijn kant, maar het leek me logisch dat zo'n radio-auto daar vandaan zou komen (en ik had de decals toch liggen :wink: )

Tegelijkertijd meegeschilderd: de Sherman ARV (Armoured Recovery Vehicle)
Afbeelding
Die loop is een dummy om de vijand een beetje te imponeren, dit voertuig is volledig ongewapend :unsure:
De taak van deze jongen is om de tanks weer vlot te trekken als ze zijn vastgelopen in zo'n irritante Nederlandse sloot of drassige klei
(maar zijn belangrijkste taak is natuurlijk er vreselijk cool uit zien :wink: )

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames