Rick's miniatuur crazyness

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Rick's miniatuur crazyness

Berichtdoor shogun » 28 dec 2010 14:55

Even een update:

Ben bezig met mijn ork-fort en heb een hoop leuke ideeën. Mijn armylijstje zal waarschijnlijk bestaan uit:

HQ:
Big mek met Kustom Force Field
Warboss op bike met powerclaw
ELITE:
15 loota’s
15 loota’s
15 loota’s
TROOPS:
6 Nob bikers met allerlei goedies.
10 grotz
10 grotz
10 grotz
HEAVY SUPPORT:
Battle weagon met 4 big shoota’s

Loota’s gaan in de battle weagons (fort) en schieten als gekken! Warboss met Nob bikers gaan jagen en grotz gaan doelen pakken.

Het Fort zal verschillende onderdelen bevatten:

Force Field: Aan de achterkant van het fort maak ik een machine dat er voor zorgt dat het gehele fort een forcefield krijgt (zie plaatje voor voorbeeld). De Big Mek die officieel het forcefield heeft bedient als het ware de machine. In de werkelijkheid loopt hij achter de middelste battleweagons en zorgt er voor dat alle weagons de Forcefield save krijgen (binnen 6 inch).
Afbeelding

Aandrijving: De middelste battleweagon krijgt een ruimte voor een paar ork pilots/mekboys die het gehele ding sturen.

Binnenwerk: In het fort wil ik verschillende onderdelen laten terugkomen: De lootas hebben ook kogels e.d. nodig dus een voorraadhoek/hok van diverse wapens en munitie. Ook wil ik een keukenblok met een ork/grotkok (zie plaatje grotz) en voorraad eten (kratten/pannen etc). In het fort zit nu al een kleine ruimte die ik mooi kan inrichten als orktoilet. Bij een oude whitedwarf zat eens een poster met het binnenwerk van een stompa en daar zat ook een toilet in inclusief een grot die ruzie had met een squig en zich verdedigde met een ontstopper. Dat wil ik dus namaken inclusief goor toilet! Misschien hoop ik nog een mek-werkplaats te maken inclusief gereedschap en kapotte ork bike waar ze aan sleutelen. Uit de raampjes schieten de grots met hun big shoota’s. Verder zal ik her en der een grotcrew plaatsen die spulletjes dragen en allerlei klusjes uitvoeren.

Bovenste verdieping laat ik vrij zodat ik daar de lootas kan plaatsen.

Fortverven: Zijkant fort: het fort zal waarschijnlijk een zwarte kleur krijgen (met de nodige versieringen) maar ik wil 1 stuk aan de zijkant niet zwart verven. Het plaatwerk van het fort moet daar als het ware nog niet geschilderd zijn en je ziet dan ook de losse platen van geloote rhino’s, imperial tanks, eldar plaatwerk in verschillende kleuren. Ik maak dan een stellage/hangwerk met grots die nog het fort aan het afschilderen zijn met verfrollers, emmers verf etc.

Licht: Ik heb nog van die elektrische waxinelichtjes en het binnenwerkje ga ik in het plafond van de begane grond en de 1ste verdieping verwerken. Het leuke is dat deze lichtjes een beetje flikkeren en dat past wel bij het slecht aangesloten elektronisch netwerk van de orks. Ik maak ze zo dat ik altijd de batterijen kan verwisselen. Op deze manier kan je diep in het fort kijken en is het allemaal mooi verlicht.

Warboss en OrkBikers: ik wil ze gewoon mooi maken/schilderen en niks aparts. Misschien geef ik ze allemaal een echt led lichtje om mee te schijnen maar waarschijnlijk niet.

Grots: De troopchoice grots bestaan uit skevengers die het oorlogsveld leegroven van spulletjes om deze daarna naar het fort te brengen voor de mek’s. Gamesworkshop en Forgeworld hebben leuke grots hiervoor. Ik wil ze waarschijnlijk in reserve zetten zodat ze in beurt 2/3 opkomen om naar de doelen te bewegen. Past wel bij het idee aangezien ze achter het fort lopen om spulletjes te jatten en daarom komen ze pas later aan.

Afbeelding

Leuk idee maar veel werk! :tu: Als mijn ork fort verder in elkaar zit dan post ik een plaatje!
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Chris » 28 dec 2010 15:32

Klinkt erg leuk allemaal!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Bobske » 28 dec 2010 21:11

me approov uv 'is
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Lex » 28 dec 2010 22:58

Dat is wun kunnin plan youf made! Me think da mek is gunn' like it!
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Benman » 29 dec 2010 00:32

Megaprojektje ..... B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor shogun » 29 dec 2010 19:04

laat alvast wat plaatjes zien van mijn fort:

voorkant:
Afbeelding
(rechtsboven staat een genestealer op het dak zodat je weet hoe groot het ding is)

voorkant in drie delen (drie battleweagons):
Afbeelding

achterkant:
Afbeelding
de tanktracks komen er nog onder dus het gehele ding zal nog een centimeter of 4 omhoog gaan.

zijkant/binnenkant:
Afbeelding
de zijkanten van elke apart stuk/battleweagon zullen met magneten aan elkaar zitten zodat het lijkt alsof het gehele ding 1 fort/vehicle is. indien het nodig is om de battleweagons uit elkaar te moven, of er is er 1 kaput dan trek ik de magneetjes gewoon los.

dak/bovenkant met alvast een hoop bouten en schroeven:
Afbeelding

heb als het goed is deze week mijn plastic plaatjes binnen en dan kan ik gaan beginnen aan de tracks! wanneer ik weer wat greenstuff heb kan ik ook verder gaan met de bolts/bouten en schroeven op het gehele ding. :tu:
shogun

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2011 16:39

Damn!
al die rivets! :wacko:

Aan ambitie in ieder geval geen gebrek :tu:

Ziet er nu al heel indrukwekkend uit, ik kijk alvast uit naar volgende updates
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor shogun » 18 jan 2011 17:51

Update ORK FORT.

Heb nu de ork codex en weet iets meer van de achtergrond. Ik kies voor een Deathskull leger aangezien ze plunderende rovers zijn die alles jatten wat los en vast zit. De basis van het orkfort zal zwart zijn maar de deathskulls gebruiken veel blauw en dat zal mijn tweede kleur worden.

zo...de wielen van het fort zijn al bijna af.. damn wat is dat ding hoog!! :laugh:
Afbeelding

Ben al even bezig geweest met het keukenblok. De chefkok ork is ook bijna af maar die laat zich slecht fotograferen.
Afbeelding

Ik had van een oude imperialgaurd tank (chimerea of zoiets) nog tanktracks over en wou er iets leuks mee doen. De middelste battleweagon zal een stookmoter krijgen met aandrijvingtandwielen. In de stookmoter gooien de gretchins (lootende gretchin troop choice) al het brandbare rotzooi dat ze kunnen vinden om zo het fort te laten rijden. Alle gretchins kunnen hun rotzooi achter op de lopende band gooien en de troep gaat met de lopende band vanzelf het stookgat in. Misschien dat ik nog een gretchin er bij zet met de bediening of een stok om de zooi te begeleiden.
Afbeelding

Waar ben ik nog mee meer mee bezig:
* Ben bezig met het Kustom Force Field. Dit apparaatje was voorheen een kleine discobal met lichtje, maar nu zal het een echt ronddraaiend forcefield antenne/ding zijn met lichtjes. Foto's komen later.

* Ben bezig met de algemene verliching. de apparaatjes van de elektrische waxinelichtjes zijn zo te maken dat ik ze met een magneetje kan ophangen zodat ik altijd de batterij kan verwisselen. Foto's komen later.

Moet ook nog werken aan de ork WC... :laugh:
shogun

Berichtdoor Lex » 18 jan 2011 18:05

Ziet er retegoed uit! Vooral dat keukenblok vind ik geniaal B)
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Beastherder » 23 jan 2011 16:56

Ziek :o

Vreselijk indrukwekkend, hoor, maar begin me toch zorgen te maken over je mentale toestand :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs