Benman's WWII FoW blog.

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Benman's WWII FoW blog.

Berichtdoor Benman » 13 dec 2010 09:03

Die tanks laat ik even voor wat het is, zonder camo. Wanneer ik 2 Stugs inzet als Command HQ dan kan ik ook al een Panzer Kompanie bouwen: 2 Stugs en 6 Panzer IVH. :wink:

Oh ja, inmiddels 2 teams van de Fallschirmjäger klaar. Nog 7 teams + command te gaan. Bont gezelschap. :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Skevan » 13 dec 2010 18:25

geen foto's posten ben, Ik ben ook met de FJ bezig en dan kan ik niet op tegen jullie schilderkunsten :worship:
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Benman » 13 dec 2010 18:54

OK, ik post geen foto's, alleen de links. :wink: :P
(Blijkbaar kan er niet meer gehotlinkt worden tussen websites onderling die gehost worden door Space1. :( :snif: :td: :disturbed: )

Ik doe het dan ook maar zo:
3x Panzer IV, in het midden Major Hans von Luck (Oude versie, de nieuwe heeft zimmerit op de koepel en een andere houding voor Von Luck). :grijns:
Afbeelding

1e team Fallschirmjäger. Zoals tegen het einde van de oorlog, een mengelmoes van camouflagekleding en hoofddeksels. Fallschirmjäger gebruikten zelfs SS-camouflage en de blauwe Luftwaffe kleding.
Afbeelding

De antennes op de tanks zijn van 'zacht plastic' van een of ander borsteltje, ooit in Duitsland gekocht. Deze zachte antennes breken niet en voorkomen ook dat het oog waarin ze verlijmd zitten afbreekt wanneer je er tegenaan stoot. Ik heb er genoeg van en voor de liefhebber kan ik er een zwiek meenemen/in de clubkast leggen.
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 16 dec 2010 16:43

3 teams klaar, oftewel 1 squad. B) Luftwaffe Splinter Tarnmuster (groen) en Sumpfmuster (Tan Water Pattern, beige)

Afbeelding
Afbeelding
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 17 dec 2010 21:55

Batchpainting, om niet steeds hetzelfde te moeten schilderen. :grijns:

Afbeelding

Er staat nogal wat tussen: Fallschirmjäger, Panzer IVH, Flak 2cm Vierling, Kfz 251's waaronder een Flammwagen. Ook de 2 Stug's uit de startersdoos staan erbij. Die krijgen een repaint-job. Eén ervan is inmiddels klaar. Ik was niet tevreden over de basiskleur waar ik ooit mee begonnen ben.
Gezien dat camouflage opbrengen met de kwast erg lastig is en niet zo goed wordt raak ik er meer en meer van overtuigd dat mijn voertuigen camouflage-loos gaan blijven. Details blijven daardoor ook beter zichtbaar.

Helemaal rechts, 4e Fallschirmjäger team klaar.

Bijna een PanzerKompanie klaar. Ik moet er wel op z'n minst één Stug bij kopen om een PanzerKompanie op tafel te kunnen zetten.
2 Panzers voor HQ
4 Panzers voor 1e Zug
3 Stug's voor 2e Zug
En dan wat Weapon en Support en klaar is kees. :thumbup:
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 18 dec 2010 20:33

6 teams Fallschirmjäger klaar. Nog 3 te gaan en nog 2 command teams. B)
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 dec 2010 15:11

:o

Het is niet eerlijk :no:

Ben is een weekje of wat weer actief en heeft al meer af dan ik in een half jaar :trout:

Het ziet er weer prima uit, Ben :tu:
Hierbij sta ik vooraan in de rij als je weer s in de buurt bent om een potje te spelen :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 20 dec 2010 12:56

Verdomme Ben, dat gaat hard! Ziet er goed uit; zelf vind ik cammo op de tanks wel een mooie toevoeging, maar soft-edged is met een kwast
haast niet te doen. Misschien in de toekomst een airbrush..
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Skevan » 20 dec 2010 19:09

misschien kunnen we een keer wat regelen, zodra ik de cammo op mijn eigen stug's heb uitgeprobeert(ik heb een airbrush met compressor)
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Benman » 23 dec 2010 00:00

[quote="Skevan"]misschien kunnen we een keer wat regelen, zodra ik de cammo op mijn eigen stug's heb uitgeprobeert(ik heb een airbrush met compressor)

Thx B) ..... maar dat gaat natuurlijk lastig worden. :unsure: Met de kwast camo aanbrengen kan goed nadat alle details gedaan zijn. Met de airbrush wordt dat wat lastiger om langs alle details als helmpjes, jerrycans etc. te sprayen. En zou het zich handelen om 2 tanks dan zou ik er voor kunnen kiezen om die details opnieuw te doen. Maar met zo'n 20 tot 30 voertuigen wordt me dat toch net iets te gortig denk ik.
Maar ik meld me wel wanneer ik me bedenk. :wink:

In ieders geval net een Sd Kfz 251/16 C Flammenwerfer klaar en het 8e team Fallschirmjäger. Nog 1 te gaan en commandteam .... B) Da's dan weer 250-265 punten aan Jäger. :thumbup:
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames