En ik had me nog wel zo voorgenomen eerst wat dingen af te maken
De jongens van Battlefront komen met een re-release van deze twee dozen
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=274
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=2258
En de verleiding was gewoon te groot
Deze 2 dozen liggen al voor me klaar in Utrecht, die ga ik morgen ophalen
Ter voorbereiding de regels en legerlijsten van de landingen goed bestudeerd, en een tijdje geleden kon ik deze jongens goedkoop op de kop tikken, essentieel voor de juiste 'look' van het strand

Afgelopen donderdag de tafel-plank bekeken die we op de club hebben om te zien of die een beetje voldoet aan de regels voor de landingen, en dat gaat heel aardig
Als ik tijd/zin heb zal ik die wel s aanpassen om m helemaal correct te maken
Sowieso moet er wat scenery bij om het allemaal goed te kunnen spelen (bunkers en zo)
Normaal ben ik niet zo van de scenery, maar ik heb er daadwerkelijk zin in om me daar ook aan te wagen
Na het lezen van de regels kwam ik er achter dat de 3 boten hierboven net niet genoeg zouden zijn voor een beetje redelijke legerlijst, maar ipv nog zo'n (toch vrij prijzige) doos aan te schaffen ben ik gaan kijken naar alternatieven
1:100 komt eigenlijk nooit voor in de 'normale' modelbouw, maar ik denk dat dit ook moet gaan lukken

1:72 is flink te groot, maar als ik alles weghaal dat de schaal verraad, zoals de machinegeweren en brandblussers, is hij goed overtuigend als een grotere, niet bestaande, versie van de echte landingsboot
Dr zit nog flink wat werk aan, wat het is een volledige boot, terwijl ik een waterlijn model nodig heb dat je op tafel kan zetten zodat ie er uit ziet of hij in het water ligt.
Dat betekent dat ik flink aan het hakken en zagen moet om de onderste 2 cms van het model te verwijderen, en het hele laadruim moet ook worden aangepast want die zit ook grotendeels onder de waterlijn
Veel werk, maar ik heb er al zin in.

)

....... moeten we eens nader overleggen. Dan kan ik misschien eens wat in elkaar bouwen voor zo'n beach assault.