Zo, na lange tijd weer eens een update. Volgend weekend doe ik mee aan een Flames of War toernooi in Maastricht en bij een toernooi hoort
een geschilderd leger.
Puntenaantal voor het toernooi ligt op 1600 punten. Nu kom ik hier makkelijk aan als ik de Churchill Crocodiles inzet (410 punten voor 1 platoon),
maar deze wil ik eigenlijk niet inzetten. Het is leuk om ze af en toe te gebruiken, maar drie battles achter elkaar op dezelfde dag is wat veel van het
goede. Daarnaast zorgen ze ook voor een behoorlijke cheese-factor, daarom heb ik er voor gekozen wat meer Shermans in te zetten.
Voor het toernooi moesten mijn mortieren voltooid worden en ook een extra platoon van de eerder genoemde Shermans.
Hier eerst een foto van het Mortar Platoon; het bestaat uit 3 secties van twee 3'' mortieren, met daarbij een command team en drie observer teams.

Ik had al een Sherman platoon, deze is nu een beetje geupdate. Het betreft tanks van de 1st Northamptonshire Yeomanry, onderdeel van de 33rd Armoured Brigade . Hun rating in Flames of War is Confident/Trained
Op de voorkant van de Firefly zie je daarom het nummer 173 in een rood veld, de groene driehoekjes die links van de rechter rupsband een zandloperfiguur vormen zijn de markings van de brigade. De gewone Sherman I's hebben de markings achterop staan.

Het tweede peleton Sherman tanks komen van de Royal Scots Greys, onderdeel van de 4th Armoured brigade . Rating Confident/Veteran.
Het nummer 122 staat voor de Royal Scots Greys en het zwarte beestje wat voor een woestijnrat moet doorgaan staat voor de brigade