Drachenwald

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Drachenwald

Berichtdoor henerius » 14 sep 2010 22:27

Parent unit
Afbeelding
Afbeelding
detachments
Afbeelding
Afbeelding

volgende project 5th regiment Spearmen
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Guy » 14 sep 2010 22:40

Gaat hard Henny, ziet er netjes uit. Vind je de Swordsmen goed werken in horde formatie?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor henerius » 15 sep 2010 10:39

Ik vind hordes niet goed werken, of ik moet nog uitvinden hoe ze in te zetten... dat kan ook. (5 breed opstellen, naar voren marcheren en daar naar de breedte van een horde formeren? :dunno: )

-Het probleem met hordes is de vijand probeert ermee in combat te komen voor een enkele keer.... alle daarop volgende battles word er voornamelijk op gemagict en geschoten. De enige die ermee in combat zou willen komen is misschien een chaos knight unit met een truckload aan attacks... maar dan nog doe je er over het algemeen hetzelfde mee als met een Swordmasters of Hoth unit... afknallen totdat het een acceptabel aantal is om in elkaar te meppen....

-Hordes kunnen bijna niet manouvreren ben ik bang voor. Een wheel kost een hele beurt met daarna 1 of 2 inch movement... en die wheel is een aanpassing in de richting geen groot iets ofzo.. Ik ben nu al overgeschakeld naar infantry units van 30 sterk per stuk. Zodat er detachments van 15 (de minimale sterkte voor een combat detachment in deze editie IMHO) bij kunnen. minder is nu niet meer relevant.
henerius
Mastah

Berichtdoor Guy » 15 sep 2010 11:56

Denk zelf dat Hordes alleen de moeite waard zijn als de troepen in kwestie een beetje redelijk tikken kunnen uitdelen. In het geval van Swordsmen is het niet echt interessant om als Horde rond te rennen, voor een handje vol extra attacks met S3.
Spearmen profiteren pas van een Horde-formatie als ze met erg veel zijn, 40+ modellen, omdat je toch al met 3 ranks kan vechten.
Halberdiers lijken het interessants, met hun S4. Bovendien is een Horde halberdiers nog vrij goedkoop; 220 punten voor 40 man met Full Command.

Met de nieuwe reform regels is het overigens makkelijk om van formatie te wisselen, bij een gehaalde Ld-test mag je er zelfs nog een normale
move bij maken.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor henerius » 15 sep 2010 18:48

hmmmm ja kan allemaal wel zijn maar met meer dan 6k punten als alle punten al aan draken en van alles en nog wat is uitgegeven. Als mages met een dozijn elk 1 enkele dice graaien.. dan worden infantry units in ene wel interessant. ...

kortom we moesten maar eens naar een zondagse 10k battle op de club doen :grijns:
henerius
Mastah

Berichtdoor Bobske » 16 sep 2010 12:25

kortom we moesten maar eens naar een zondagse 10k battle op de club doen

Als er niemand de Golden Griffon wil organiseren vanavond :dry: :dunno:
is er al een zondag gerserveerd Bij Eric :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 16 sep 2010 22:38

[quote="Guy"]Halberdiers lijken het interessants, met hun S4. Bovendien is een Horde halberdiers nog vrij goedkoop; 220 punten voor 40 man met Full Command.

Na 4 edities in een schoenendoos onder het bed te hebben gestaan verschijnen Halberdiers plotseling weer op speeltafels in 8th! :worship:

Leuk leger, Henny ... zo'n groot blok Emprie Pupkes kun je bijna niet missen met je Warpfire en Poisoned Wind templates. :grijns:
Squiggoth

Berichtdoor henerius » 19 sep 2010 19:50

here is 40 shilling on the drum, for those who volunteer to come
Drachenwald recruitement houd nog even niet op. -_-

5th spear regiment
Afbeelding
de aanvullingen van het 5th regiment. verscheidene (zeg maar gewoon de meeste) hoofden zijn geswapped. Alleen de advancing spearman met baard is moelijk weg te knippen die heb ik dan ook maar genegeerd.
Afbeelding

6th spear regiment
Afbeelding
Idem als bij het 5th heb ik de aanvullingen van het 6th ook maar een aantal headswaps gegeven.
Afbeelding

todo list:
reeds geschilderde mannetjes
2x banners
48x paar sokken
strappings
te bekliederen mannertjes
25x de huid, de speer, de strappings, base, flock, regimental colours
25x compleet schilderen
50x schilden.

mijn vakantie is vandaag trouwens officieel ten einde. Ik ben benieuwd wat ik voor elkaar krijg als ik gewoon de dagelijkse rompslomp nog moet doen. :( ..... ^_^
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 26 sep 2010 19:37

Als je goed naar het plaatje kijkt zie je het verschil tussen nieuwe en oude mannetjes.. (static grass verdwijnt langzaam van de bases af) note to self redo old bases met static grass. :snif:

schildjes van de Spearmen moeten nog ( 6th regiment) en dan gaan we eens het 5de regiment buffen. :thumbup:

Ik laat overigens het 2e regiment nog even zien vanwege de banner... skull met grotere oogkassen voorzien, dat ziet er beter uit en battlehonours op de banner geschilderd dat zorgt voor een wat drukker uiterlijk van de banner overal en dit regiment heb ik verscheidene jaren van toernooi naar tournooi gesjouwd. Als dat regiment geen battle honours heeft weet ik het ook niet meer. :wink:

Afbeelding
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 06 okt 2010 18:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs