Hunter's Word Bearers

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Hunter's Word Bearers

Berichtdoor The_Hunter » 13 maart 2010 21:49

Agezien iedereen hier mooi zo'n legertje post dacht ik dat ik ook maar is wat ga laten zien van wat ik in huis heb.

CSM en wat Havocs:

Afbeelding

Plaatje 2
Plaatje 3
Plaatje 4
Plaatje 5

Kommentaar en suggesties welkom ;)
Afbeelding
[quote="TROLL"]OEW NICE NICE ^^ nurgle blubber spinnen beest XD
Legers die ik speel: 40k: Chaos Marines, Orks, Imperial Guard WHFB: Ogre Kingdoms Warmachine: Khador
The_Hunter
Not banned yet

Re: Hunter's Word Bearers

Berichtdoor henerius » 13 maart 2010 22:59

:wub: wat een mooie maagdelijke schilder tafel... geen verfspatje te zien :worship:

Ik snap je sig nu trouwens in ene. :wink: Je leger ziet er goed uit, heb je ook enige close ups zodat we eens een pupke van dichtbij mogen bewonderen?
Op het eerste oog schilder je redelijk crisp en clean, niets mis mee, maar ook de bases zien er nogal... clean uit.

suggesties
-gewoon zwart word meestal niet als geschilderd gezien (tijdens toernooien dan) geef de randjes van de bases een kleurtje
-geef het zand rondom de voetjes een wash of gewoon een highlight
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 13 maart 2010 23:16

Ik heb ze al van dichtbij mogen bewonderen en voor z'n eerste schilderklus zien die dingen er geweldig goed uit. :wub:
"Propainter" in de dop. :thumbup:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor The_Hunter » 13 maart 2010 23:18

[quote="henerius"]:wub: wat een mooie maagdelijke schilder tafel... geen verfspatje te zien :worship:

Paar oude kranten doen wonderen :laugh:

[quote="henerius"]suggesties
-gewoon zwart word meestal niet als geschilderd gezien (tijdens toernooien dan) geef de randjes van de bases een kleurtje

Ik heb zelf eigelijk meer de voorkeur op een zwart randje en dat met het washen van de gravel hadden ze op een andere forum ook al gezegt ik weet aleen zelf niet of dat er daarna zo veel beter uit ziet (op de fotos zijn deze namelijk aanzienlijk lichter van kleur dan ze feitelijk zijn)

Ik kan helaas geen betere fotos leveren op dit moment omdat de camera die ik gebruik bijna antiek is -_-
Afbeelding
Legers die ik speel: 40k: Chaos Marines, Orks, Imperial Guard WHFB: Ogre Kingdoms Warmachine: Khador
The_Hunter
Not banned yet

Berichtdoor Bobske » 14 maart 2010 08:55

Nice, zien er helemaal niet verkeerd uit.
En al een aardig aantal, way to go
@Rob/avathar, heb jij niet ergens zo'n leger onder een dikke laag stof :P
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor The_Hunter » 14 maart 2010 09:18

Hier zijn er nog waar ik fotos van heb gemaakt :wink:

Paar Bezerkers:
Afbeelding
Plaatje 2

En ook nog wat Terminators:
Afbeelding
Plaatje 2

En nog meer Terminators:
(deze zijn echter geconverteerd van normale terminators die ik voor niks gekregen heb van een maat van me)

Afbeelding

Plaatje 2
Plaatje 3
Plaatje 4
Plaatje 5

En hier allemaal in een groepje
Plaatje 6 Plaatje 7

Was eerst bang dat ze meschien nogal zouden opvallen ondere de orginele chaos terminators maar dat viel best mee :)
Afbeelding
The_Hunter
Not banned yet

Berichtdoor henerius » 14 maart 2010 10:05

[quote="The_Hunter"]
[quote="henerius"]suggesties

Ik heb zelf eigelijk meer de voorkeur op een zwart randje en dat met het washen van de gravel hadden ze op een andere forum ook al gezegt ik weet aleen zelf niet of dat er daarna zo veel beter uit ziet (op de fotos zijn deze namelijk aanzienlijk lichter van kleur dan ze feitelijk zijn)

Ik kan helaas geen betere fotos leveren op dit moment omdat de camera die ik gebruik bijna antiek is -_-

doe een test model.. die gravel kun je er met een scherp mes vanaf wippen/snijden en opnieuw dat ene mannetje van gravel op zijn voetje voorzien is niet zo'n enorm werk... maar dan weet je wel of het werkt qua kleur ;)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 14 maart 2010 22:04

Het schilderen van het zand/steentjes op de bases is echt de makkelijkste manier om deze modellen er zó veel beter uit te laten zien :yes:

Ongeschilderd zand verstoort namelijk enorm de illusie van schaal. Het blijft er uit zien als kleine steentjes die er op geplakt zijn, terwijl ze geschilderd, met een wash/drybrush, veel meer 1 geheel worden met het model.

Het kan hartstikke simpel, pak een flinke kwast, flink verdunde bruine verf, kwast dat er overheen, lichte drybrush met een lichtere bruin, en dan de rand bijwerken.
Door het daardoor bereikte grotere contrast tussen licht en shaduw creëer je dus die illusie van schaal die het model veel realistisher maakt :yes:
Je kan de rand dan prima zwart houden, of een andere kleur, maar het is wel belangrijk dat de rand donkerder is als de bovenkant, anders ziet het er vreemd uit.

Echt, gewoon doen, want het is zonde om zulke mooie modellen op ongeschilderde bases te houden :snif:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor The_Hunter » 14 maart 2010 22:59

gewoon doen zoals Frans Bouwer of niet :wink:

Ik zal er later nog wel een keer een bruine wash overheen doen en dan een paar plukjes gras er tussen maar voor dat ik dat ga doen ga ik eerst nog wat meer dingen verfen ik heb nog genoeg staan :whistle:
Afbeelding
The_Hunter
Not banned yet

Berichtdoor The_Hunter » 22 maart 2010 20:02

Zo heb vorige week een hele mooie camera gekregen van m'n ouders als verjaardags kado moet zeggen nu loont het zich teminsten om fotos temaken en kost het ook een stuk minder moeite :)

Hier een paar Havoc conversions die ik heb gemaakt met een stel space marine bits:

Afbeelding

Afbeelding

nog een paar dingetjes verfen en dan zijn deze ook weer af :)
Afbeelding
The_Hunter
Not banned yet

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs