Nou het was dus niet nodig om in mijn schoenen te schudden voor de warmachines. Laten we wel de kanttekening daarbij plaatsen: voor deze keer dan. Frank heeft met al zijn archery (10 man unit), 3 scorpio's en een tormenta slechts 5 kelten gesloopt... Daar hielp het natuurlijk ontzettend bij dat zijn Tormenta het nodig achtte om in beurt 2 zichzelf naar de verdoemenis te blazen. Dat vonden mijn grote blokken wel zo comfortabel.
Qua opstelling probeerde ik een beetje de kat uit de boom te kijken (note to self: volgende keer nog meer slingers/hondjes

) en had mijn Fanatics en een blok Warriors in het midden geplaatst met de hondjes er tussen. 1 unit slingers en de beiden Mountain Tribesmen rechts van de twee blokken, alsmede ver op de rechterflank nog 1 unit Warriors. Totaal links op de linkerflank mijn cavalry en een unit slingers. Tussen dit en de andere blokken nog 1 unit warriors (in terrein) met de chariots daartussen aan de rechterkant. Ook weer een wijze les, plaats buiten skirmishers niks in terrein, dat loopt zo langzaam...
Frank en ik gooiden allebei een 1 voor wie er mocht beginnen, aangezien hij eerder klaar was met opstellen (joh, gek he?

) mocht hij nu beginnen.
Beurt 1 gebeurde er eigenlijk niet zoveel. Ik verloor 1 hele kelt aan schieten, aangezien Frank met zijn Tormenta niet scatterde en iets te kort geschat had. Wel gooide hij een hit op de richtingendobbelsteen. Dat zou eng geweest zijn als het wel goed geschat was.

Ik verplaatste in mijn beurt alle units. Het complete midden ging naar voren toe. De skirmishers (slingers/Mountain tribesmen bewogen daarbij mooi mee, aangezien ze mooi in gaatjes passen.
De hondjes stuurde ik om het bos in het midden van de tafel heen. Evenals mijn chariots.
De slingers op de linkerflank liepen een eindje naar voren om te kunnen schieten (18 inch range na movement of 9 inch met dubbelschoten bij stilstaan (reverse rapid fire)) De cavalry aldaar bewoog slechts een paar inches zodat Frank niet direct een charge had erop
Op de uiterste rechterkant van de rechterflank bewoog het blok ook naar voren.
Beurt 2 van Frank bracht 1 charge van beide cavalry units op mijn slingers op de linkerflank. Deze vluchtten, aangezien ik niet verwachtte te winnen met deze unit.
Uiteindelijk kwam het neer op een verkleinde versie van het Teutoberger Woud (Varusslacht) en stond er aan het begin van beurt zes eigenlijk alleen nog een unit auxilaries van Frank + de scorpios die in combat stonden met het blok fanatics, een blok warriors en de hondjes
Frank: bedankt voor het potje, je was een waardig tegenstander! Volgende keer kunnen de rollen best wel eens omgedraaid zijn.
later meer.
Voor nu alleen even (uit mijn hoofd) een groot deel van mijn leger lijst (Skaven zijn er niets bij, qua nummers)
1 Warlord, chariot, Light Armour, Shield, Javelins
1 BSB, Light Armour, Shield
1 Shaman
2 Chieftains,Light Armour, Shield, Javelins
1x 30 Fanatics + FC
3x 30 Warriors + FC
1x 3 Chariots
1x 10 Noble Cavalry, Thrusting Spears FC
2x 12 Slingers
1x 12 Mountain Tribesmen, Two handed weapons, FC
1x 13 Mountain Tribesmen, Two handed weapons, FC
1x 3 hondjes + 1 packmaster