Richard Daemon Hunters ( picture heavy )

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Richard Daemon Hunters ( picture heavy )

Berichtdoor TROLL » 02 dec 2009 21:53

nah ik kom niet snel aan S10, alleen mijn warboss en met veel geluk mijn random S zap guns :P
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 11 dec 2009 12:48

Afgelopen donderdag ( 10 december ) heb ik met mijn daemonhunters mijn eerste grote battle gespeeld tegen Zandor.
Tot nu toe heb ik al mijn battles gewonnen... dus ik ging met volle moed richting het slachtveld. B)
Met een beetje prutsen kwam ik grofweg op de volgende lijst uit:

Inquisitor
3 Heavy bolters, 2 acolytes, 1 mystic
( een beetje een anti-ork unit, waar ik vandaag niet zoveel aan zou hebben )

1 Brother captain
4 Terminators met 1 incinerator

1 Vindicare assasin
( ik moest aan de punten komen )

5 Grey Knights met 2 incinerators

5 Grey Knights

6 Storm troops met 2 plasmaguns

6 Storm troops met 2 meltaguns

1 Land raider

1 Land raider Crusader

Al met al had ik er best vertrouwen in... Ik had een paar eenheden die niet erg nuttig waren ( vindicare, inquisitor, en de storm troopers zonder autotje )... maar in de rest van mijn leger zat de feeling wel :) dus die moesten het maar gaan goedmaken.

Zandor speelde met zijn Bloody-angels... Ik had meer vertrouwen gehad in mijn leger als ik tegen IG zou moeten. Ik had van frank gehoord dat Zandor de week ervoor met zijn 2 special characters franks troepen flink had kunnen uitdunnen...
Zijn leger was deze week wat anders dan vorige week, maar de hoofdlijn was hetzelfde:

Lamartes
met 5 death company :angry:

Dante
met 10 Assault marines :unsure:

1 Rhino
met 5 tacticals ( flamer )

5 tacticals met 1 missile

5 scouts, met shotguns

Land raider crusader
met 5 terminators

Al met al had ik voor opstellen al het idee dat ik problemen ging krijgen... Hij had veel meer harde combat-squads dan ik. De enigen die er tegen op konden ( de termies ) konden zich niet in 3en splitsen. :dunno:

We stelden op in de hoeken van de tafel ( Zandor eerst ) en moesten proberen elkaars HQ in te nemen. ( 2 objectives )
In de eerste beurt werd, naar mijn idee, de battle al beslist. :o Zandors troepen stormden naar voren, hun vuurkracht opofferend om snel bij mijn linies te zijn.
In zijn shooting phase had hij dan ook nog maar 2 schoten over.
1 Missile launcher staand op zijn objective, die mijn Crusader wist door elkaar te rammelen ( niet schieten )...
En 1 assault cannon shot die mijn Land raider kon immobilizen ( damn... 3 glancing hits met 4 schoten ).

Ik wist dat ik een gok moest nemen... en besloot dat ik snel 1 van zijn assault units moest uitschakelen. Daarom zo snel mogelijk mijn Crusader naar voren gecrost, om zijn assault marines aan te pakken.
Een hoop shooting van mijn kant, met in totaal 1 wound tot gevolg ( 1 assaut marine... ik had op meer gehoopt, zodat ik de combat kon winnen ).
Mijn terminators lieten Dantes bodyguard eens flink zien, wie de betere marine is... en wisten de combat met 2 te winnen ( na 3 van de 4 gehaalde inv. Saves ).
Met zijn Ld 10 bleven de blood angels helaas staan. :(
Crap... die hadden moeten vluchten.

Daarna ging de battle in een vogelvlucht berg-afwaarts. Mijn termies gingen neer...
Mijn land-raider werd in 1 beurt van al zijn wapens gestript. ( Ja, met alleen rending close combat attacks ).

Mijn volledige leger ( M.u.v. De crusader ) was gefixed op de death company, en hebben daar 2 hele beurten op geschoten... ( lees, ruim 50 bolter schoten, 4 plasmaschoten, 4 meltaschoten, 18 heavy bolters, en 12 incinerator hits, 2 vindicare schoten )...
Resultaat: 2 dood :disturbed:

Dante zijn assault squad was flink opgehouden, en iets minder een bedreiging... Mijn crusader ging daarna goed zijn werk doen... en heeft de laatste assault marines opgeruimd.
Het kwaad was alleen al geschied.
Hij heeft met 3 short range multi-melta-schoten en een S9 Ram-actie geprobeert een rhino te slopen... maar dat zat er helaas niet in.

In beurt de volgende beurten heeft Zandor structureel al mijn troepen opgeruimd.
Mijn laatste 2 beurten bestonden dan ook ongeveer uit:
Mijn beurt... oke... ik heb mijn land-raider ( immobilized en zonder wapens )... klaar... :huh:
Jij mag weer!

Resultaat was dan ook te voorspellen:
Ik had geen objectives, en 1 raider-karkas.

Zandor had beide objectives, en was slechts 1 squad kwijt.

Al met al waren de worpen in deze battle best grappig...
Helaas, naar mijn idee, waren de goede en slechte worpen nogal oneerlijk verdeeld.
Vooral de saves van zandor gingen ontzettend goed. Het galmde ergens door de kelder dan hij 11 van de 11 4+ saves had gehaald...
Maargoed...
Al met al was het best leuk om te spelen ^_^ Volgende keer beter !
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Zandor » 11 dec 2009 18:07

Het was idd een leuke battle, waarschijnlijk omdat ik de winnaar was :grijns: Maar je leert pas goed met je leger te spelen als je verliest, zo zie je verbeter punten.

Door Lemartes en Dante goed te gebruiken had ik daarmee veel voordeel! En zelfs mijn death company haalde het deze battle tot het einde van de strijd, ipv gelijk de eerste beurt alle 5 te gaan liggen. Men scouts met hun shotguns waren flufwise het beste bezig, eerst effe schieten en daarna de charge in...en winnen B)

Mooi was ook de drie landraiders op 1 tafel te zien, en die zijn echt lastig stuk te krijgen. Moest er twee opruimen en daarmee had ik erg veel geluk!

Al met al een leuke battle en lekkere droptoffee's!
Legers die ik speel: Imperial Guard, Ultramarines, Grey Knights, Necrons
Zandor
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor Richard » 15 apr 2011 03:00

Hehe... effe zitten tellen hoeveel puntjes DH ik nu heb.
Zonder upgrades ( en ja, die wil ik er waarschijnlijk veel! ) ong 2300 punten :P
Gaat hard met die dikke terminators!
Binnenkort maar hard aan het kwasten. :dunno:
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 15 apr 2011 03:24

Wou je niet eerst je Araby leger afmaken dan? Of ben je die even zat :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs