Frank's Alpha Legion

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 26 apr 2006 20:41

hmmmm, ja, zou kunnen... :huh:
maar ik denk dat als ik ooit nog s serieus tijd in deze jongens ga stoppen, ik liever begin 'from scratch'

maar enniewees, het zal nog wel even duren voor ik daar aan toe kom :(
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 jun 2006 17:25

Zo, volgende week de Golden Ratling, dus weer s tijd deze jongens wat aandacht te geven B)

Op zich nog niks nieuws te melden deze week, meer een post van *watch this space* :P

Niet bepaald hoge verwachtingen voor volgende week ( ik ben nog steeds niet helemaal zeker hoe die combat regels nu werken :huh: ) maar ik heb er wel zin in :)

Donderdag iig alvast een oefenpotje tegen Imperial Guard, daar kunnen mijn S3 lasguns vast wat makkelijker gaten in schieten dan die vervelende T5 Marines van Martijn :roll:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2006 15:08

De Golden Ratling komt nu wel erg dichtbij, en er zijn nog wat dingetjes die gedaan moeten worden.
Ik ben er al achter gekomen dat vertrouwen op maar 1 icon van de generaal om de Daemonettes te summonen niet echt slim is. Als die gast het loodje legt (zoals toen tegen Nas) komen de dames helemaal nooit de koffer uit. :dunno:
Het nieuwe plan is dus om de 2 units Traitors beide een Icon Bearer te geven. 1 van de 2 zou het toch wel tot beurt 3 moeten volhouden……
:unsure:
Nou heb ik geen zin / tijd om volwaardige icon bearers te gaan converteren en schilderen, dus ik heb wat anders bedacht.

Afbeelding

2 banners uit de bitbox op een stukje plastic en dan gewoon rechtstreeks op de base plakken. Ziet er best oke uit, hartstikke duidelijk, en (heel belangrijk) nog voor zondag af te krijgen.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2006 15:11

Het andere dat al tijden op de armylist staat, maar nog nergens te bekennen was, is de Basilisk. Die heb ik nu eindelijk ook maar s aangeschaft.

Afbeelding

Die krijg ik uiteraard voor zondag nooit af, maar ik heb iets om neer te zetten.
hij moet later uiteraard nog meer Chaotisch gemaakt worden en eigenlijk wil ik ook nog een Forgeworld Vanaheim-pattern schild hebben, maar dat komt allemaal later nog.

Vanavond nog snel een oefenpotje spelen om de regels te leren, en dan ben ik er helemaal klaar voor :D

....

alleen nog even opzoeken hoe dat ook al weer zat met to-hit-modifiers en panic in 40k
;)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2006 12:56

Zo, deze jongens heb ik nog snel geschilderd gekregen voor zondag, maar met een ongeschilderde basilisk had ik dus voor het eerst een ongeschilderd model naar een toernooi genomen :bloos

Afbeelding

Donderdag nog even een oefenpotje gespeeld en genadeloos afgemaakt, dus ik ging vol zelfvertrouwen de zondag in :P
(wel een bizarre battle, want met 2x 750 pts kregen we het voor elkaar om 7 (!) units met infiltrate neer te zetten :blink: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2006 13:24

Zo, de Golden Ratling dus.
Als toch wel complete 40k-noeb had ik niet echt hoge verwachtingen en ik deed vooral mee om wat lol te hebben. B)
Alles boven de laatste plaats in de eindeklassering zou ik al 100% mee vinden vallen.
Helaas konden een aantal van onze vaste 40k-ers niet, dus we hadden maar een klein spelersveld, nl 6 man :huh:
Daar kun je nog best een leuke dag mee hebben, en later op de dag deelden we de kelder met Mechwarrior-spelers de ook een toernooi hadden, dus het voelde nog steeds lekker gezellig druk.

Eerste battle tegen Tim en zn Necrons vormde nou niet bepaald het ideale begin van de dag. Alle dobbels zaten tegen en aan het eind won Tim met een verschil van 1000+ victory points! :snif:
Mijn geluk was zo bizar slecht dat ik er eigenlijk alleen maar om kon lachen, en eigenlijk heb ik me best vermaakt. Hoogtepunt was mjn unit Marines, die in beurt 1 wilden schieten. Beide Plasma-wapens overheaten, beide armor saves worden gefaald, en de unit begint te rennen om uiteindelijk in beurt 5 de tafel af te gaan zonder ook maar iets gedaan te hebben :laugh:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een groepsfoto zo tussendoor

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2006 13:36

Volgende battle was tegen Bob met zn Tyranids

Afbeelding

Die beesten kwamen met een aantal goede 'fleet' rollen met een rotvaart naar de overkant, en al snel was dit de situatie

Afbeelding

Deze jongen is dus echt ten dode opgeschreven -_-

Afbeelding

Maar gelukkig kwamen de Daemonettes opdagen, en de dames kregen het voor elkaar om de unit Gaunts in elkaar te rossen en toen mochten mijn Traitors laten zien dat humans ook kunnen swampen :P
Afbeelding

Uiteindelijk flink wat casualties aan beide kanten, met toch wel een flink voordeel voor Bob, maar de missie ging puur om Table Quarters. In de laatste beurt liep mijn kleine Marine-unit die zich in een bosje verstopt had, en compleet genegeerd was, de tafelhelft over en claimde als enige een Quarter.
Afbeelding
Minor Victory voor mij, en mn eerste overwinning in deze editie van 40k! :thumbup:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2006 13:58

De volgende battle heb ik om de een of andere reden geen foto's van gemaakt, maar het was tegen Rob zn Word Bearers in Cityfight terrein.
De missie was Assassinate, en Rob verstopte zn leider achter een gebouw om daar pas laat in d battle achteruit te komen.
Voor het eerst deed mn Basilisk flink wat schade en schakelde een unit Marines uit en decimeerde een stel Flamers genoeg zodat mn Captain ze uit hun lijden kon verlossen.
De grote heldinnen waren de Daemonettes, die in hun eentje door een unit Marines én een unit Chosen Marines heen hakten. :wub:
Uiteindelijk had Rob alleen zn leider nog, maar die kreeg het nog wel voor elkaar een unit Traitors in zn eentje uit een gebouw te slaan en een direct hit van een Basilisk te overleven :blink:
Maar toch mijn tweede overwinning binnen ^_^

Laatste battle was tegen de Space Marines van de uiteindelijke toernooiwinnaar, en daar ging weer zoals vanouds alles mis :snif:
Afbeelding

Ik kon hem geen schade toebrengen, behalve 1 Basilisk schot dat zn Attack bikes opblies. Mn plasma wapens bliezen zichzelf weer s op, en die irritante Whirlwind schakelde langzaamaan al mn infantrie uit.

Uiteindelijke resultaat: 2 gewonnen, 2 verloren en een 4e plaats.
Veel beter dan ik van te voren had gedacht. B)

en dan nog wat foto's van de bekendmaking van de einduitslag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een redelijk wanhopige poging om toch nog op mn eigen foto's terecht te komen :huh:

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor MisterDutch » 19 jun 2006 14:16

Hahaha, cool! Vooral die van het 2e gevecht, dat ventje dat helemaal geswarmd word door tyranids... hahah! :laugh:
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Beastherder » 27 jun 2006 19:21

Oke
Ik zit nog lekker in de 40k-sfeer, dus, voor de gein maar een cultist geschilderd zoals ik het nu zou doen.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Betere huid, en meer highlights. Ook een tintje ‘Alpha-groen’ in het blauw, iets dat ze nog niet hadden, want ze waren oorspronkelijk voor bij mn Night Lords.

Dit betekent echter nog niet dat ik nu al die cultists weer opnieuw ga doen. Eerst maar s wat andere projecten afwerken. Het eerste wat aan dit leger zou gaan gebeuren is die Basilisk afmaken...

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs