Richard Daemon Hunters ( picture heavy )

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Richard Daemon Hunters

Berichtdoor Richard » 04 nov 2009 11:08

Zoals hierboven belooft,
nog een paar foto'tjes van mijn hobbiewerk.

Ik was niet erg gecharmeerd van het uiterlijk en de prijs van de GW-stormtroopers.
Omdat ik verder toch geen andere IG units heb, heb ik maar besloten dat ik daar net zo goed andere modellen voor kan nemen.

Ik heb gekozen voor IG-cadians, omdat ik dit best leuke modelletjes vind. :)
Om ze wat beter bij mijn leger te laten passen, heb ik er een aantal gemixed met wat elven bits.
Maar die zijn nog niet af geschilderd.

Hier eerst de eerste unit Inquisitorial storm troopers:

6 Inq. troopers met 2 plasma-guns.

Afbeelding

Ik heb gekozen voor Zilveren harnassen ( net als de Grey knights ).Qua kleding een Zwart met rood patroontje, met af en toe een wit streepje.
( onderaan hun jasje ) Hierdoor komt het wit van de Daemonhunters een beetje terug in hun kleding.
Eerder had ik ze meer wit gegeven ( witte jasjes )... Maar dat vond ik niet mooi.
Daarom dus zwart.
Zoals jullie kunnen zien, is de "glowing-core" van de plasmaguns nog niet geschilderd...
Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen... :unsure:
Graag zou ik ze het "lava-patroon" hebben dat ik meer in mijn leger heb... maar dit is daar wel erg klein voor...
Iemand tips?

Daarnaast ben ik bezig geweest met mijn Inquisitor-unit. De inquisitor zelf staat al eerder ergens op een foto.
Daarom hier alleen foto'tjes van de unit.

Eerst maar eens een totaalplaatje van mijn Inquisitor unit:

1 inquisitor
3 heavy bolter servitors
2 acolytes
1 mystic

Afbeelding

Een beetje trots ben ik hier wel op... Op de inq. na, is namelijk elk model een conversion B)
Wat voor mijn doen heel bijzonder is...
In deze unit heb ik geprobeert de verschillende thema's terug te laten komen.
De meeste modellen dragen het Zwart-rood van de storm-troops, maar een aantal ook het Wit-rood van de Grey Knights.

Nog even wat duidelijkere foto's:

De heavy bolter dudes:

Afbeelding

Gewoon storm trooper patroon met backs. Om ze wat beter bij mijn Inq. te laten passen, heb ik ze jurken gegeven.

De Acolytes en Mystic:

Afbeelding

De mystic is gewoon een storm trooper met een "ontvanger" op zijn rug.
Hierdoor kan hij "hopelijk" de deepstrikende units detecteren, en daarna aanwijzen waar geschoten moet worden. ( point and klik ) :D

De eerste acolyte is een D & D model, dat ik van joost heb gekregen ( Thanx a lot ! ). Ik heb hem overgeschilderd in de kleuren
van mijn leger... maar er verder weinig aan veranderd ( ik vond hem zo wel leuk ).
De tweede acolyte is weer gebaseerd op een storm-trooper, en draagt de bannier van de inquisitor.
Op deze banner heb ik mijn "free-hand" techniek eens geoefend...
Helemaal zoals geplanned is hij niet geworden, maar ik ben er niet ontevreden over. ^_^

Afbeelding

Nu vind ik dat ik wel weer genoeg van jullie tijd heb ingepikt...
Dus zet ik er maar weer eens een punt achter.
Meer info volgt!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Zombiemartijn » 04 nov 2009 14:16

wauwie..... wat een cleane look, gebruik je inkt en daarna een drybrush voor het metaal? Ik neem aan dat je heavy bolters net als Vladimir Harkonnen voorzien zijn van suspensiegeneratoren? -anders hebben we denk ik te maken met 3 erg ongelukkige stormtroopers :grijns: Je trots is in ieder geval niet misplaatst, heel netjes man!
..Dear god.. .. Stay the hell out of my way!
Legers die ik speel: Skaven, Space Marines
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor Richard » 04 nov 2009 16:39

Neh...,
Suspensie generatoren vreten energie.
Als ze die zouden hebben, sprongen ze gewoon als jump-infantrie over het bord ( net als vladimir ).
Geen idee hoe ze die vast houden :P Maar ik vind ze er zo wel grappig uit zien...
( warhammer hoort naar mijn idee een beetje karikaturistisch te zijn ^_^ )

Het metaal is vrij eenvoudig gedaan.
Chainmail drybrush, gevolgd door een mithrill drybrush.

Ik zit erover te twijfelen of ik er nog een erg dunne blauwe-ink wash overheen wil doen.
Hierdoor hoop ik het wat helderder te krijgen. Maar daar ben ik nog niet uit.
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 04 nov 2009 16:41

Ziet er serieus goed uit Richard :thumbup:
Banner is ook cool B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor TROLL » 04 nov 2009 17:41

ja t ziet er echt vet uit, ik vind het lava gebeuren echt goed uitpakken, ik had er eerst mijn twijfels bij maar die zijn nu weg :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Guy » 04 nov 2009 20:00

ziet er goed uit Richard!! Weet je al wat je met de bases gaat doen?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Re: Richard Daemon Hunters ( picture heavy )

Berichtdoor Richard » 01 dec 2009 22:27

WIP:

Afbeelding

Afbeelding

Zow...
Nou hoeven mijn termies niet meer te wandelen :)
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 02 dec 2009 09:03

naaaaaah

mijn orks vinden je plots nog minder lief hahaha :grijns:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Zombiemartijn » 02 dec 2009 10:55

jeebus, hoe counter je zoiets met SM zonder er zelf een te kopen? Even indrukwekkend als mooi -ik ben nu bezig met pas mn tweede rhino-variant en ik hoop (en denk) dat je niet zo spuugziek van tanks schilderen bent als ik. (owno's, ik vindt drop pods niet mooi!)Komt er nog zilver op de zwarte delen van de land raiders of hou je het zwart?
..Dear god.. .. Stay the hell out of my way!
Legers die ik speel: Skaven, Space Marines
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor Richard » 02 dec 2009 11:14

@ Theo

Tegen orks is de Land-raider Crusader inderdaad een stukje beter dan de gewone land-raider.
Met 3 twinlinked boltguns aan beide zijden kan je flink wat rapid-fire shots uitpompen...
Echt een anti-horde gun dus.

Toch is door de assault cannon, niet nutteloos tegen tanks.
1 zo'n twinlinked dakka dakka ding, is net zo goed als een TL las-cannon... maar alleen tegen armour 10 en amour 14 ^_^

@ Zombiemartijn

1: Geen space marines... Daemonhunters! ( geen droppods dus )
Die hebben een stuk minder keuze aan units als de SM codex, en houd het daarom maar bij meer van hetzelfde.
Hoe counter je het? Easy: 1x raak schieten met een sterk wapen :P

2: Daar zit ik nog over te twijfelen.
Ik heb mijn Daemonhunters zilver-wit-rood, en mijn "backup units" zilver-zwart-rood. Die Landraider hebben die marines echt niet zelf geschilderd ( luie donders zaten weer in hun tempel )... Dus is hij zwart-rood...
Toch vind ik hem idd. wel een beetje aan de saaie kant. Ik zit er over te denken om er met Plasticcard een paar extra versieringen op aan te brengen...
Maar daarvoor moet ik vrijdag eerst plasticcard halen :dunno:
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs