Agitator Space marines

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Agitator Space marines

Berichtdoor Zombiemartijn » 01 dec 2009 12:59

Eindelijk bloggen... hier post ik alle fotos, achtergrondverhalen en andere meuk betreffende mijn nieuwe chapter; de Agitators

Afbeelding

de color scheme is fel -als je power armor hebt, heb je je eigen loopgraaf bij. besides, in de fluff lees je altijd over kolossen die tegen stormen van vuur in chargen, dus daar ga ik voor. veel battle damage en felle kleurtjes, met een knipoogje naar de 'oude' marine chapters, waarin marines nog 16 verschillende motiefjes op ieder stuk equipment hadden.

Chapter symbol:
Afbeelding

een schreeuwende adelaar, misschien komt er nog een grafische weergave van geluid bij om het 'agitaten' nog duidelijker te maken

Beginnetje met het achtergrondverhaal..

"The Agitators chapter of the adeptus Astartes hails from Hauss Tertius, an airless moon orbiting one of two garden worlds in the Hauss system, deep within the segmentum solar. A relatively young chapter by Astates standards, the Agitators are not selected during rites of passage, but rather geno-engineered in Hauss Tertius’ heavily guarded banks of servitor-wombs. Regular screening by imperial authorities ensures continued purity of genestock, and any deviance is mercilessly aborted and burned.. On reaching childhood, noviates are shipped off to Hauss Secundus, where they are first taught the Emperor’s truth. Selection procedures and training cycles within the chapter are strict and rigorous, with exceptional high rates of mortality even by Astartes standards. Special attention is reserved for hypno-indoctrination and the imperial faith , and the chapter takes special pride in their oratory skills. Neophytes are never allowed to forget that in addition to fighting for the Empire of Terra, one needs to believe in humanity’s excellence over foul xenos and lesser humans.It is a cynical doctrine, and it makes every marine utterly ruthless in their duties. They are pitiless killers, despising all not touched by the golden throne’s light. Agitators scream their intolerant beliefs across the battlefield, their litanies of hatred amplified by both vox-hailers and mass-reactive interpuncion alike."
Laatst bijgewerkt door Zombiemartijn op 08 dec 2009 13:23, in het totaal 4 keer bewerkt
..Dear god.. .. Stay the hell out of my way!
Legers die ik speel: Skaven, Space Marines
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Re: Agitator Space marines

Berichtdoor inferno » 01 dec 2009 20:03

mooi verzonnen achtergrond verhaal martijn :D

misschien ga ik ook eentje maken :whistle:
we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

-Winston Churchill-
Legers die ik speel: 40k: space marines, tau en de imperial guards/ warhammer: the empire/ fow: brits recce welsh guard
inferno
Not banned yet

Berichtdoor Squiggoth » 01 dec 2009 21:43

"Servitor wombs"? Wie oh wie gaat er als terrain piece een Agitators Scouts-barak met pin-up posters aan de muur knutselen? :hehe:
Squiggoth

Berichtdoor Zombiemartijn » 01 dec 2009 21:45

It's not gonna be me dude, thats for sure.... :sick:
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor Zombiemartijn » 08 dec 2009 12:00

Afbeelding

Zo, mijn chapter emblem is af... simpel genoeg en een schreeuwende vogel blijft mooi in het thema. Fotos maken is een beetje een probleem, ik mis nl een goede lamp en door alle metalen battle damage is het moeilijk met een flash te fotograferen.... tips?
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor Squiggoth » 08 dec 2009 12:37

[quote="Zombiemartijn"]mijn chapter emblem is af... een schreeuwende vogel

Als je bovenkant van de snuit rond maakt lijkt ie op een schreeuwende roofvogel in plaats van een poes die met z'n staart tussen de deur zit. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Zombiemartijn » 08 dec 2009 13:10

hmm.... das wel heel rond -gonzomarines? Ik hou van hele harde hoeken... gelukkig heb ik een digitaal tekenpad gekregen van de sint en kan ik klooien en gummen tot ik een ons weeg... ik weet het niet, volgens mij helpt een streepje in grijs tussen kop en snavel ook..je punt dat het op een kat lijkt deel ik niet helemaal, maar je zou het zo kunnen zien... i'll give it a try. :)

Afbeelding

-zo, geen misverstanden lijkt me zo ... :tu:
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor Squiggoth » 08 dec 2009 13:42

Puntsnuit = katten en ratten en haaien
Ronde snuit = adelaars en grasparkieten

Afbeelding

Dat grijze streepje scheelt al ietwat, maar als je een dier gaat stileren moet je verrekte goed letten op de oorspronkelijke kenmerkende vormen omdat je al heel gauw iets totaal anders krijgt ... vogels hebben per definitie geen puntige snavel, tenzij je zoiets als uitgangspunt neemt en zelfs dan nog een hele hoop dichterlijke vrijheid toe past:

AfbeeldingAfbeelding

Bij de weg, Gonzo is superhip. :wink:
Squiggoth

Berichtdoor Zombiemartijn » 08 dec 2009 14:02

...en dat doe ik dus, die dichterlijke vrijheid. Ik stel het op prijs dat je probeerd te helpen, maar de ondertoon is een beetje dat het nog niet helemaal goed is. Uiteindelijk moeten mijn marines met dit ontwerp (dat ik nu erg mooi vindt) rondlopen en het straalt woede uit, en volgens mij is het in de 2e versie duidelijk een vogel. het is wel een karikatuur, maar daardoor is ie net dat beetje pissiger. Toch bedankt voor je kritiek, want anders was ik op een langere ondersnavel blijven steken :tu:

Misschien een keer een potje tegen je prachtige nurgle marines? Kunnen we gelijk onze perfectionistische artopvattingen met glorieuze combat beslechten..

...i'm a Fozzie-man myself..
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor Squiggoth » 08 dec 2009 14:46

De onderste snavel had ik stiekem al opgemerkt ... dat scheelt inderdaad al een hoop met het bereiken van een Beakie Look (oh en Fozzie is STOM! Lijkt niet eens op een beer :P ).

Als je een keertje tegen Codex: Spiky Ultramarines wilt spelen kan dat best, maar voorlopig nog effe niet want ik vind strategische Muize momenteel net even iets boeiender dan point'n'click Plaguemarines. :wink:
Squiggoth

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs