New army woodelves

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

New army woodelves

Berichtdoor Bram1988 » 25 nov 2009 11:37

Muahahah!!

Hallo Hivenovio gameclub! Ik zou mij eerst even voorstellen voor de mensen die mij niet kennen. Mijn naam is Bram Cillessen en ben een van de jongens uit Malden.
Aangezien iedereen van mijn vrienden groep erg enthousiast was van het afgelopen tournooi en volop aan het painten is. vond ik het maar eens tijd worden voor een nieuw leger.
met als doel bij het volgende toernooi een full painted wood elf leger optafel te kunnen zetten. waarbij het leuk is om met en tegen te spelen. punten aantal wordt rond de 2k

Oud leger. high elves
Nieuw leger. woodelves.. (ohw ik hoor iedereen al denken.. mehhh weer elves.. en ja inderdaad weer elves!!) B)

Om mijzelf enthousiast te houden maak ik een blog aan waar ik punten uit mijn nieuwe leger wil bespreken en mijn doel wil vasthouden.
ik hoop donderdag al een aantal van jullie op de club te spreken en mijzelf lid en mijn vrienden groep lid te maken :grijns:

tot nu toe ben ik bezig met een unit van 10 archers te schilderen en heb net mijn eerste Eagle af. ik hoop binnenkort foto's te kunnen plaatsten als ik er achter ben gekomen hoe dat werkt :wub:

dus cheers en ik hoop op POSITIEFE reacties.. :wink:

Bram,
Legers die ik speel: High Elves
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Re: New army woodelves

Berichtdoor Guy » 25 nov 2009 17:03

Welkom bij de club!

Wood elves zijn een uitdagend leger om mee en tegen te spelen; 't is eigenlijk pure guerrilla. Je troepen zijn over t algemeen snel en behendig, maar ook fragiel, zoals t elfjes betaamd. Wat Glade guard lijkt me een prima begin voor je leger, zijn heel nuttig.
Heb je al een idee welke kant je op wil met je leger: vooral elven, vooral forest spirits, of een mix van beide?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor TROLL » 25 nov 2009 18:12

hallo bram

Ten eerste: WELKOM!!! heel erg tof, en een nieuw leger is ook heel tof. en dat het wood elfs zijn maakt niet uit :) ze worden niet actief door mensen op de club gespeeld dus je bent een welkome aanvulling :grijns:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Atze » 25 nov 2009 20:02

Hallo,

Enne, welkom :)
Wood elves zijn een tof leger, vooral die modellen met die kappen op en die doeken voor hun gezicht, echt heel nice B)
En je hebt je btw wel een goed doel voor ogen gesteld, nice :tu:
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor kreeft » 27 nov 2009 12:29

hey bram.
ben benieuwd naar je leger. snel nog wat bij halen dan spelen we snel ons eerste battle.
hopelijk snel foto's op je blog.

gr freek
aka kreeft
one shot to kill,
no luck its just my weapon skill
Legers die ik speel: warhammer dark elves fantasy
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor Bobske » 27 nov 2009 12:32

Welkom!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bram1988 » 28 nov 2009 10:56

Hey Mensen,

Met deze woodelves wil ik vooral elf kind spelen en eigelijk geen forest spirits. ik probeer een leger te maken waar het leuk is om mee en tegen te spelen. en ik probeer units uit die ik mooi vind en probeer ergens een combinatie te vinden. ik ben nooit echt het type powerplayer geweest en speel dit spel om de mooie potjes/rols :wink:

Daarom zul je in mijn lijst een hoop eternal guard vinden en een upgegrade bsb en een wardancer lord. puur om de modellen en het idee om een samenhangend leger te maken. graag feedback op mijn leger en vooral op mijn hero keuzes.

aantal punten.. ik zit te twijfelen voor 2 of 3 dispelscrolls en mijn highborn uitrusting. ik heb namelijk geen idee hoe een wardancer highborn wordt uitgerust. de bsb met de eternal guard wordt een center peace van mijn armee, en om het iets specialer te maken draagt hij ooknog die enorme dure banner. voor de LOLZ dan maar;)

De vraag is!! kan deze lijst werken? of wordt ik compleet van de kaart geveegd?

Wood elves army list 2250pts.

Lords and heroes.
Wood elf highborn 145pts
Wardancer kindred+50pts
Magic items/spirits: Blades of loec +35pts, amaranthine brooch+35pts an annoyance of netlings+25pts
Total points 290.

Wood elf Noble 75pts
Battle standard+15pts
Magic items/spirits:None
Magic Standard: The Royal standard of ariel+100pts
Options: Great weapon+4pts, light armour+2
Total points196pts

Spellsinger 90pts
Upgrade level 2+35pts
Magic items/spirits: Divination orb+25pts, Dispelscroll+25pts
Total points 175

Spellsinger 90pts
Upgrade level 2+35pts
Magic items/spirits: Ranu’s Heartstone+20pts, Dispelscroll+25pts
Total points 170

Total character points:829

Core units
10 Glade guard 120pts
musician+6pts
Total points 126

10 Glade guard 120pts
musician+6pts
Total points 126

5 Glade riders 120pts
Musician+6pts
Total points 126

5 Glade riders 120pts
Musician+6pts
Total points 126

29 Eternal guard 348pts
Full command+30pts
Magic banner: Warbanner+25pts
Total points:403

Special Units
6 Wardancer troupe 108pts

6 Wardancer troupe 108pts

3 Warhawk riders 120pts

Rare units

1 Great eagle 50pts
5 Waywatchers 120pts

Total Army Points 2244

Tips are welcome;)
Laatst bijgewerkt door Bram1988 op 28 nov 2009 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Bram1988

Berichtdoor Bram1988 » 28 nov 2009 10:58

ohwja..

Foto's komen binnenkort

heb nou 10 gladeguard afgeschilderd en ben vanplan en hoop mijn Nieuwe (een stuk meer great!! eagle) eagle dit weekend af te krijgen.

:thumbup:
Bram1988

Berichtdoor Beastherder » 29 nov 2009 11:53

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken van een blok van 30(!) Eternal Guard ter waarde van 400pts(!), waar waarschijnlijk ook nog een character in komt te staan. :disturbed:

Dit is je enige grote blok, en je kan er net zo goed een flinke bullseye op schilderen, want deze jongens gaan echt alle kogels aantrekken die je tegenstander naar de overkant kan gooien :sproeiuh
En als ze vervolgens in combat komen gaan ze aan een goeie flankcharge of zo net zo hard dood als ieder ander blok :dunno:

Al die punten investeren in meer irritante archers en combat-skirmishers lijkt mij veel handiger, of anders 2 kleine units die dan elkaar kunnen dekken en helpen. Op die manier ben je veel flexibeler op het veld :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Richard » 29 nov 2009 14:14

Mijn eerste reactie op je armylijst:
Misschien moet je de puntenaantallen weghalen... GW is hier meestal niet zo blij mee.
Verder zie ik een hoop magische items, waarvan ik niet weet wat ze doen.
Dus daar zal ik me niet over uitlaten.

Verder:
Een heel aparte lijst :) Het idee om alleen maar elf-kind te spelen spreekt mij wel aan... En volgens mij heb je je daar netjes aan gehouden.
Toch plaats ik een paar vraagtekentjes bij de lijst.

Je Lord:
Erg stoer om een Wardancer-Lord mee te nemen... maar geen idee of het werkt.
Vast wel. Maar ik vind 290 pts, voor 1 model on foot wel veel.
Zeker omdat hij waarschijnlijk toch bij de wardancers komt. Als je daar een paar modellen bij koopt ( stuk of 4 )
hebben die echt geen lord nodig om combats te winnen.
De lord is dan misschien een 290pts overkill. :dunno:

Je BSB:
Tja... ik neem aan dat die banner voor 100 pts wat heel cools doet.
Hij is er duur genoeg voor.

Edit: Zoek zoek: Aaaah het boek!
Ja, cause fear, en je halve leger Magic resistance 1 = goed!

2 Magiers:
Nice... bomen verplaatsen is altijd lol...

2x 10 glade guard:
Goede unit... erin houden! :tu:
Ik twijfel een beetje over de musician. Voor een combat heb je hem niet nodig ( verlies je toch met archers ) en verder zijn elfjes best dapper.
Maargoed... het is maar een kleine uitgave, die misschien wel goed is!

2x 5 Glade riders:
Goede unit... Super irritant om tegen te spelen. :disturbed:

29 eternal guard:
Ik ben bang dat ik me hiervoor bij beastherder moet aansluiten.
Het is natuurlijk een erg fluffy unit. Maar veel elven spelers zijn het erover eens dat dit niet de beste eenheid uit je boek is ( eerder andersom ). Natuurlijk geen reden om hem niet te spelen... Maar met 29 man denk ik dat hij een beetje te duur is.
Met 20 man zou het een goedkoop blokje zijn, dat je kan betalen. :yes:

2x 6 wardancers:
Stoer... coolste unit van de Woodelves i.m.o. :grijns:
Toch denk ik dat ze met zijn 6en een beetje aan de kleine kant zijn.
Ze zijn natuurlijk erg sterk, maar om echt goede schade te doen, moet je er minstens 7 in combat krijgen ( tegenstander staat meestal 5 breed, zodat jij er 7 modellen tegenaan kan zetten ).
Met 6 kunnen ze wel wat nuttigs doen, maar dan moet je er door shootie geen 1 of 2 kwijt raken.
Ik zou deze units beide uitbreiden tot 9 - 10. Kost wat punten... maar ze worden wel nuttiger.

Warhawk riders:
grrrr... rotdingen...
Als ik ergens een hekel aan heb!
Houden dus! :yes:

Great eagle:
Leuke unit... gewoon houden.

5 waywatchers:
Vind ze wel prijzig.
Ik zou gewoon voor extra normale archers gaan.

Dat zijn mijn ideeen bij de lijst.
Op zich heb je hem heel leuk gemaakt... Fluffy en best speelbaar.
Maar ik zou nog eens goed kijken naar bovenstaande dingen.
Bedenk daarbij.... Niet alles wat anderen zeggen hoeft te kloppen! Ik heb een paar keer tegen woodelves gespeeld, en ben dus wat dat betreft geen encyclopedie.

Ik ben er iig erg beniewd naar!
Als je binnenkort zin hebt om een potje tegen ratte-mansen te spelen... dan houd ik me van harte aanbevolen!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs