Space Marines

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Space Marines

Berichtdoor drava » 28 jul 2009 17:36

Is goed, neem ik nog wel dat potje zwarte inkt voor je mee :)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor drava » 16 okt 2009 09:08

Zo gisteravond weer eens een potje 40k gespeeld. Even mijn 1250 punten lijst uitgeprobeert. En erg hoopvol vond ik het niet :P. Ik speelde tegen de Tzeentch Daemons van Leander. Wat zijn die dingen eng. Nouja in close combat vallen ze mee, maar vooral de shooting fase is verschrikkelijk. De Flamers bijvoorbeeld, die deep striken naast mijn unit assault marines en met hun template weapons maken ze 21 hits die op 4+ wounden zonder dat ik nog saves mag maken, ai! Nah gut, wat ik ervan heb geleerd is dat ik voortaan mijn units maximaal uit moet spreiden zodat er minder geraakt kunnen worden?

Heeft iemand nog wat tips voor het spelen tegen daemons?

Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor henerius » 16 okt 2009 11:22

crucifix en bijbel?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor shogun » 16 okt 2009 14:50

wat zit er nog meer in de daemonlijst van leander? die tzeentsch flamers zijn vervelend maar ze kunnen vaak maar 1 keer goed vlammen en daarna zijn ze erg kwetsbaar. Je kunt je marines in een lange rij zetten met precies 2 inch tussen elk model, om zo de hits te beperken. Ook kun je de tactical marines met droppod gebruiken om ze dan neer te vlammen.

Je marinelijst is erg close combat en ik denk dat je toch wat meer schooty nodig hebt. Een Dreadnought met heavy flamer in een droppod is ook vervelend voor deze beestjes.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor drava » 16 okt 2009 16:35

Wat Leader (als ik het mij goed herinner) allemaal had)

- 1 unit van 4 Screamers
- 1 Fateweaver
- 1 unit van 5 Flamers
- 3 units van 8 pink horrors met elk een banner, champion en nog iets wat een soort muscian was (zo legde Leander het uit).
- 1 Herald op chariot met 3 soorten "spreuken"
- En bij 1 van de units zat een andere special character die als afleider qua shooty fungeerde, maar hoe die ook alweer heette weet ik niet meer :dunno:

drava
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 17 okt 2009 14:08

dat is een changeling die kan met gelukt de tegenstander zijn shooty redirecten

ik heb nog dom gespeeld met die flamers ook, ik had ze beter niet tussen 2 unit in kunnen deepstriken.
die screamers hebben niks anders gedaan dan 1en rollen voor difficult terain, en het zijn jetbikes......... lang leve de deepstrike scatter
banners zijn deepstrike beacons zo las een chaos icon of een teleport homer
dat muscian ding geeft bij een gelijke cc resultaat +1 zodat je de cc wint (iets waar je niet in wil zijn met horrors
geen champion maar wel een "heavy weapon trooper"

en draadnight is nutteloos, tegen deamons maakt strengt of overkill of AP of powerweapons niks uit.

moet zeggen dat ik het leger niet echt leuk vond spelen

dus ik sleutel er nog wat aan.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor drava » 30 jul 2011 13:54

Sinds lange tijd ben ik weer iets actiever aan het worden en nu heb ik sinds maanden weer puppekes gekocht. Namelijk wat Space Marine scouts en een Techmarine met een ThunderFire Cannon. ^_^ Vier van de scouts zitten al in elkaar en zijn zwart gespoten. De 5e moet even wachten aangezien het doosje wat ik heb gekocht geen heavybolter heeft.

Als ze in elkaar zitten en zwart gespoten zijn begin ik weer eens met spelen. Eerst wou ik wachten tot ik alles geschildert heb maar daar zie ik toch van af. Wellicht dat spelen mij juist enthousiaster gaat maken voor eerder schilderen van de puppekes.

Hieronder een lijstje met wat er in het 750 puntenlijstje waarmee ik wil beginnen te spelen zit.

1 Space Marine Chaplain met jumppack

1 Tactical Squad van 10 marines( flamer + multimelta & sergeant met powerfist)

1 Assault Squad van 9 marines( 2 plasma pistols & sergeant met powerfist)

1 Scout squad van 5 (sniper rifles + heavy bolter & sergeant)

1 Thunderfire Cannon.

Leek mij wel een leuk lijstje om mee te beginnen :) . Komende week ben ik er helaas niet en de laatste scout kan ik nu ook nog niet in elkaar zetten dus een post voor een battle komt later nog.

drava
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 30 jul 2011 19:03

rematch? :wink:
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor drava » 31 jul 2011 16:38

Eerst eens de puppekes allemaal in elkaar plakken :P.

drava
BOFH

Berichtdoor drava » 08 maart 2012 23:23

Zo het is alweer een tijdje geleden maar het is weer de hoogste tijd om deze blog up te daten.

Ten eerste twee units die ik heb geschildert:

Afbeelding

Een unit tactical marines

Afbeelding

En een unit assault marines

Al moet ik nog wel bij beide units de markings schilderen. Nu heb ik besloten mijn chapter de Siege Breakers te noemen. Nu wil ik ze gaan schilderen met een rammenkop als logo. Nu heb ik even op het net zitten snuffelen maar ik kon zogauw geen chapter vinden met een dergelijke logo(minotaurs kwamen het meeste in de beurt). Dus dat geeft mee weer even wat te doen ;).

drava
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs