Martijn's Nurgle blog.

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 29 mei 2006 15:05

RMM .... Real Metallic Metal.

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het pielen om NMM-theorieën toe te passen op metallics .... Best of both worlds.
Duurt eeuwen (ben nu op de helft of zo), maar voor een unit van 4 modellen waarvan de pupkes 80 puten per stuk kosten mag dat wel.

Ik heb m op de club gezien, en die metallics zagen er iig erg goed uit, dus dat zit wel goed.

10 * Chosen Chaos Warriors of Nurgle @ 286 Pts
Mark of Nurgle; Chosen Unit; Great Weapon; Shield; Musician

Ik moet toch zeggen dat ik hier absoluut niet bang van word. Dat zijn erg veel punten voor een unit die iedere éen-op-éen-combat gaat verliezen van een unit met volle ranks en vlag.... :huh:
Geeft mn thunderers wel een lekkere dure unit om op te schieten :P
(maar ze zulen er vast erg stoer uitzien ;) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 31 mei 2006 20:45

Mjah, ik heb 't er donderdag met Mijnheer Van Velp over gehad .... Een groot blok chosen is weggegooide punten, maar een klein blokje chosen is (relatief) niet al te duur, maar wel manouvreerbaar en komt in een flank nog steeds hard aan. Geen 'main block', maar meer een support unit.
Grote blokken van Nurgle's Chosen zijn sowieso kud, dat heb ik al uitgeprobeerd. Wellicht dat ze als MSU-unit wél nut kunnen hebben. ;)

Ennieweej, m'n nieuwste Giant (Dragon Ogres ga ik niet 'standaard' in m'n legerlijst inzetten omdat die in de fluff alleen wakker worden als het bliksemt ;) ) .... Ik wil 'm laten lijken op een standaard 'old skool' Giant, oftewel groot, vies en ongeschoren .... Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.solegends.com/citboxes/c1citgiant.htm
Die gladde Gilette-smoelekes van de nieuwe Giant bevallen me niet zo. M'n Giant moet eruit zien alsof ie zich scheert met een stenen vuistbijl. En ik wil 'm ook niet 'Nurgle' hebben .... Giants doen niet aan godsdienst. :nono:

Ben eerst dus maar begonnen met een paar schetsen .... Ik wilde oorspronkelijk het standaard Chaos Giant-hoofd gebruiken dat bij de Giant sprue zit, maar bij nader inzien is dat een veel te lief, rond hoofd ... Een soort Troetelbeertje met horens. :P
Ik heb nu dus het Giant-hoofd genomen met de drakenkaak als kinbeschermer, en alle sporen van drakenkaak-anhechtingspunten (banden/straps) weggehaald. De boksersneus is gerestaureerd naar een fatsoenlijke neus, en de prikband van de Slavegiant om z'n nek gehangen (spiky bitz!). En een hoorn van de Chaos Giant op z'n hoofd geplakt .... Die hoorns zijn wel hip.
Om 'm meer Chaos te maken krijgt ie op z'n rug en schouders stekels en schubben, en misschien wat ogen in z'n buik of zo .... Ogen zijn leuk om te schilderen.
Nou nog effe uitzoeken hoe je een driedagenbaard maakt met greenstuff ..... Haar kan ik inmiddels wel, maar stoppels nog niet. :dunno:

Mjah, hij lijkt nu min of meer op een engelse officier uit WOI met die bakkebaarden en snor, maar het is een beginneke wa. Straks lijkt ie als het goed is op een enorme noorman. ;)
Wat ie op z'n hoofd krijgt weet ik nog niet ... Warrig piekhaar, een kap a la de Mordheim-Ogre of stekels/schubben of zo. We zien wel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Owww, en de nieuwe Giant is ECHT groot - hij staat voorover gebogen, en niet zo'n beetje ook. :wub:
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... tScale.jpg
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 02 jun 2006 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Rogier » 31 mei 2006 21:23

:wub:
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor The Duke » 31 mei 2006 22:35

Hip B) .

Trouwens, die nurgle Minotaurs had ik nog nooit gezien, zien er goed uit man! :D

TD
The Duke

Berichtdoor Squiggoth » 02 jun 2006 23:17

Hihi, da's maar één Minotaur, ik rol er altijd eentje wanneer we Path to Glory campaigns spelen maar die campaigns eindigen altijd voordat ik 'm af heb kunnen schilderen ..... Ieder jaar komen d'r een paar likjes verf bij. :P

Ennieweej, de leden die vanaf het begin bij de Hive zijn herinneren zich misschien deze jongen nog wel van lang, lang geleden:
Afbeelding

Die knul is de oorspronkelijke versie van Wiglaf Vomitflesh .... Met hem als generaal werd m'n legertje 3e op het Warhammer Endurance Weekend-toernooi, dus blijkbaar was ie een competente tovenaar .... Ook al heeft ie nog steeds geen handjes en geen staf. :P
Toen de twin-tailed Sorcerer gereleased werd heb ik die tot Nieuwe Wiglaf benoemd, en de originele Wiglaf zat, toen ik 'm vanavond uit m'n kast plukte, onder een dikke laag stof. :unsure:
Voor de campaign begint ga ik 'm effe af schilderen, en niet alleen hem maar ook z'n broer:
De 5th edition Nurgle-wizard (m'n ouwe Wiglaf is een 5th edition Tzeentch-wizard met een head swap :harhar: ):
Afbeelding

En z'n collega: een wizard met een vies boekje. :hehehe
Nog effe bedenken wat ik voor onheilige magische spreuken in dat boek ga schrijven ...
*Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
*Animadvertistine, ubicumque stes, pox recta in faciem ferri?
*Si Hoc Legere Scis Nimium Eruditionis Habes
*Nihil curo de ista tua stulta superstitione.
*Braccae illae virides cum subucula rosea et tunica Caledonia-quam elenganter concinnatur!
*Recedite, plebes! Gero rem Nurglem!
Afbeelding

*edit*

Upsie-datesie! :)
De ouwe Wiglaf is alweer een heel stuk opgeschoten, en momenteel ben ik bezig met z'n collega Magere Meneer Met Kauw Op De Schouder (working title).
Magere Meneer heeft een zeisblad onderaan z'n staf zitten dat ik ooit van Chaim heb gekregen .... Je kan nooit genoeg zeisjes hebben wa. :wub:

Plaatjes .... Magere Meneer ziet er nu nog vreselijk lelijk uit, maar ik ben druk bezig met glazen en dat gaat nogal langzaam met onverdunde Glaze Medium. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 05 jun 2006 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 04 jun 2006 23:40

*Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
*Animadvertistine, ubicumque stes, pox recta in faciem ferri?
*Si Hoc Legere Scis Nimium Eruditionis Habes
*Nihil curo de ista tua stulta superstitione.
*Braccae illae virides cum subucula rosea et tunica Caledonia-quam elenganter concinnatur!
*Recedite, plebes! Gero rem Nurglem!

Dat zijn nu van die momenten dat ik het erg jammer vind dat ik geen latijn heb gehad :P
(maar gezien mijn overige ervaringen, frans, duits, had ik er toch wel een dikke onvoldoende voor gekregen :dunno: )

Met het beetje latijn wat ik nog heb meegekregen (Asterix! :thumbup: ) (Pratchett! :thumbup: )(Veni Vidi Vici!) kan ik wel begrijpen dat ze erg grappig zijn ;)

gokje voor de laatste :unsure:
*Recedite, plebes! Gero rem Nurglem

*vlucht, gepeupel, hier komt Nurgle?

oh, en de modelen zijn ook best aardig ;)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 04 jun 2006 23:53

"Aan de kant, gepeupel! Ik ben hier in naam van Nurgle." ;)

Die zinnetjes komen voornamelijk van internet, want m'n eigen Latijn is ook nogal roestig (en sowieso autodidakt, dus toch al niet bijster goed) ....
D'r zijn meerdere sites met handige Latijnse gezegden, zoals
"Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?"
---> "Is dat een boekrol in je toga, of ben je blij om me te zien?" :P

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A218882

Wat dacht je van:
Aegrescit medendo - The disease worsens with the treatment. The remedy is worse than the disease - die's wel toepasselijk. B)

Ennieweej, 't begint al op te schieten. De glaze is nog steeds niet helemaal drog dus z'n hoofd lijkt ietwat egaal grijs ..... Net als de kauw op z'n schouder, z'nmuts en z'n riem. En de rest. Gelukkig komen de juwelen op z'n muts wel redelijk over op de foto. Goedkope pruds-Canon Powershot. ;)

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 05 jun 2006 08:47

Die site is idd erg lache :laugh:

*Sic hoc adfixum in obice legere potes, et liberaliter educatus et nimis propinquus ades*
- If you can read this bumper sticker, you are both very well educated, and much too close

*Me transmitte sursum, caledoni*
- Beam me up, Scotty

ik bedoel maar :huh:

en het pupke ziet er ook uitstekend uit, vooral die juwelen idd

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 05 jun 2006 16:03

Scotty <---> Caledoni. :laugh:

Zo dan, eindelijk een fatsoenlijke foto ..... Voordat mensen denken dat de kleurenfilter van m'n camera stuk is, die werkt prima .... Deze jongen krijgt een lekker grauw palet met veel Graveyard Earth en Kommando Khaki. En hier en daar de standaardkleuren van m'n leger zodat ie er niet uitspringt als een eksteroog. :)

Afbeelding

Gaat lekker snel zo ... ^_^

*edit*
Hehehe .... Die tekst was verbazend snel en simpel te schilderen. Fine Detail Brush en Chaos Black, 15 minuten pielen en that's it - alleen de 'e' in 'gero' is flink gemangeld maar dat werk ik nog wel bij. ^_^

Akelig idee dat ik met een fine detail brush op 28mm schaal netter schrijf dan met een balpen op A4 .... :huh:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 07 jun 2006 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Death Rider » 07 jun 2006 17:56

probeer eens met een kwast op een a 4 te schrijven dan? ;)
Death Rider

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs