Guy's Zusters

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Guy's Zusters

Berichtdoor Guy » 19 apr 2009 21:53

't is me gelukt: ik ben zowel Frank als Leander voor met het posten van rood-wit geschilderde Sisters of Battle :P

Om wat afwisseling te krijgen van t schilderen van Empire infanterie en de kleuren blauw en geel heb ik dit weekend mijn eerste vijf Sisters of Battle afgeschilderd. Er waren er al drie zo goed als af, en met de andere twee erbij heb ik toch al een halve troop choice.

De pupkes:
Afbeelding
Afbeelding

En een dame met stormbolter van dichtbij:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb op t moment ongeveer 40 zusters en een Rhino/Immolator; er komen binnenkort nog twee Rhino's bij zodat de dames niet hoeven te lopen.

Als 40k noob gelijk een vraag: ik kan voor mijn heavy weapon squad kiezen uit heavy bolters en multi-melta's. Wat is over het algemeen een betere keus: 4 heavy bolters, 4 multi-melta's, of een combinatie?
Nu hangt de beste keus natuurlijk van de tegenstander af, maar wat is aan te bevelen voor een all-comers lijst?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 19 apr 2009 23:57

Oooh hip ... de laatste keer dat ze een pak klop kregen van m'n Deffskullz zat er nog nauwelijks verf op die zussen van je. :P

Wat betreft de wapens ... zoals je zelf al zegt ligt het er maar net aan wat je met de squad wilt doen. Heavy Bolters zijn goed tegen slecht bepantserde hordes (Orks, Nidz, Guard) en Multimeltas zijn goed tegen tanks en terminators en dat soort zwaar gespuis (maar overkill tegen hordes).

Ik ben zelf niet zo'n grote fan van het mixen van wapens want dat maakt je squads altijd maar half effectief tegen iedere tegenstander. Voor all-comers zou ik datgene kiezen wat de rest van je leger nog niet heeft (m.a.w. als ieder normaal Zuster-squad al Meltaguns heeft is een squad multimeltas waarschijnlijk overkill), of anders de keuze maken tussen een prijzig wapen met medium range en lage rate of fire waarbij elke Hit wèl vrijwel gegarandeerd een Kill is, of een goedkoop wapen met groot bereik en een hoge rate of fire maar veel minder slagkracht.

PS Heavy Bolters zijn saai om in mekaar te plakken en te verven. :whistle:
Squiggoth

Berichtdoor Leandertje » 20 apr 2009 08:55

je zou ook ipv de rhino immolaters met heavybolters of multi melta kunnen nemen
doe je de op de retributers wat de imolaters niet hebben

i.e. immolater TL multimelta en dan de retributers met heavybolters

btw. je zou altijd eerder zijn met rood witte zussen...

die van mijn zijn namelijk zwart met bleachedbone en wat scabred :P
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Iron Bars » 20 apr 2009 11:06

Ziet er goed Guy, komt nog goed met de inquisition op de club op deze manier.
Flak armor is not just a muscle shirt with the word "ARMOR" stenciled on it
Legers die ik speel: Imperial guard/Space marines
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor shogun » 20 apr 2009 17:49

sisters hebben toch die "kracht(faith of zoiets)" waarmee je de schoten die wounden op 6'sen tellen als AP 1(soort rending dus). Ik weet dat dit een goede combi is met Heavy bolters dus daar zou ik voor gaan.

voor anti vehicle heb je toch gewoon je S8 D6-schoten tankie...
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Benman » 20 apr 2009 18:34

Zien er goed uit Guy. Bitches for the Win. :p

@Shogun: Heavy Bolters zijn een goed idee, maar dan liever in the Retributor Squad daar ze 'heavy' zijn. Gewoon deployen stil laten staan en knallen maar. Dat doe je dan met een Retributor Squad, maar daar mag je maximaal 4 Heavy Bolters in gebruiken.
En voor de door jou genoemde Act of Faith moet je lager of gelijk aan het aantal modellen in de squad gooien. Een Retributor Squad zou je dan groot moeten maken, maar dat is punten weggooien omdat je toch maar max 4 Heavy Bolters in die squad mag zetten.

Die Act of Faith werkt het mooist met een normale squad van 10 inclusief bijvoorbeeld 2 flamers. Stop ze in een Rhino, scheur naar de vijand, stap uit met 10 SoB's, doe die Act of Faith en Flame away en Rapid Fire: 2 Flamers, 14 Bolter-schoten en dan de Superior met bijvoorbeeld plasma- en bolt pistol. Flamers met AP1. :)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor shogun » 20 apr 2009 21:02

Klinkt heel mooi maar meestal liggen die rhino's op hun rug en kun je met je flamers gaan lopen. Je bent minimaal 1 beurt kwijt met er naar toe rijden terwijl de heavy bolters al binnen 36 inch kunnen knallen. Deze normale squads moet je natuurlijk ook hebben maar in vergelijking met de retributors denk ik dat hun shootie-effectiviteit minder is..
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Benman » 20 apr 2009 22:53

Niet wanneer je in 2000 punten 6 Rhino's/Immolators/Repressors neemt. ;) SoB's nemen of géén transports of héél veel transports. :) SoBs zijn over het algemeen uitgedost voor close range shooting (Bolters met Rapid Fire en Flamers). Zelfs de Seraphim. Met je SoBs gaan zitten wachten totdat de vijand binnen 12" komt om Rapid Fire te kunnen gebruiken schiet niet op want ondanks de 3+ save vallen de meiden als ratten. De (bijna) enig juiste tactiek is om de vijand op te zoeken en plat te knallen en flamen en om ze daarna(met een beetje geluk) in elkaar te meppen.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Guy » 21 apr 2009 15:43

@ Leander: dat is inderdaad geen gek idee. Het enige nadeel van Immolators is de beperkte transport capaciteit, maar 3 twin linked multi-melta's is idd een stukje effectiever dan 3 gewone.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Keer terug naar Hive Novio Blogs