Turn 4 de battle tegen Ben
Daemons vs Bretonnia
Mijn lijst:
1 x Herald of Tzeentch, Master of Sorcery en Flames of Tzeentch (generaal, Lore of Light)
1 x Herald of Tzeentch, Master of Sorcery en Flames of Tzeentch
(Lore of Death)
1x 30 Horrors, Icon of Sorcery + Banner Bearer
1x 20 Horrors
1x 10 Bloodletters
1x 14 Daemonettes
2x 5 Flesh Hounds
1x 6 Flamers
= 11 PD/7 DD
Ondanks de proefrollen, en mijn geklaag daarover, liep het in deze battle wel met de rollen voor mijn reserves.
Ik begon met de 30 Horrors + generaal + de unit Flamers. De eerste beurt had ik er al 2 units (Daemonettes & Flesh Hounds) en mijn andere character bij. Ik rolde niet echt hoog voor de afstand in combinatie met de scatterdie: 2x 4 en 1x 2
Maar voor de units wel rechts van en naar achter van mijn unit horrors: dat is niet echt een gunstige positie...
De flesh hounds heb ik vervolgens naar links gestuurd (achter de horrors langs). De Daemonettes en Flamers hield ik rechts, aangezien Ben daar twee units knights (Grails + Realms) en zijn Reliquae had staan.
Magic was niet zo heel succesvol (er gingen wat Grail pilgrims dood).
Wel vond mijn nieuwe character dat shiny zwaardje
Shooting was ook niet zo geweldig. De pilgrims stonden deels in het bos dus in cover.
Ben verplaatste wat units en schoot wat. Ook hier weinig succes.
De tweede beurt was al iets spannender. Geen nieuwe units erbij.
Ik deed een poging om twee charges te doen. Aangezien allebei net binnen bereik lagen, vluchtte Ben met beide units. Hierdoor kwamen mijn beide units (Flamers rechts, Flesh hounds links) binnen chargebereik van knights.
Met magic poogde ik wat units uit de dunnen, ook dat had slechts matig succes. Wel kostte dat Ben 1 knight in de unit die mijn flesh hounds kon chargen.
Ben plaatste drie charges en deze kon ik natuurlijk niet ontwijken (af en toe heb ik daarom een hekel aan mijn daemons, tactisch met vluchten omgaan zit er niet in). Shooting kostte mij een horror.
In close combat gingen de flamers nogal dood. Ben deed dankzij de twee units met al zijn characters 8 wounds en ik gooide een whopping 10 op de Daemonic Instability test. Weg unit. De overrun kwam in de Daemonettes terecht. De andere unit Knights daarentegen had wat meer pech en verloor tegen mijn Fleshhounds met twee. Logischerwijs kozen de knights het hazenpad. Ik erachter aan, maar gooide niet hoog genoeg (een verschil van 4).
Beurt drie bracht een nieuwe charge van de Fleshhounds op de vluchtende knights, die er wederom ver genoeg vandoor gingen. Voor de reserves kwamen er nog twee units op tafel: mijn andere blok horrors en de andere unit flesh hounds. De eerste kwamen links achter en de tweede rechts voor mijn grote blok horrors terecht.
In de magic fase maakte ik een fout: ik heb Lore of Light en zou daarmee de Daemonettes kunnen redden (door de grails WS 1 te geven), maar gebruikte spell 6 op 3 dobbelstenen en had daardoor niet genoeg meer om ook die spell te casten.
Wel dunde al mijn 'raak alle vijandelijke units binnen 12 inch' spells (ik had er 4) de units enigszins uit, maar niet genoeg om de Daemonettes te redden. Zij gingen in de close combat hopeloos ten onder. De overrun bracht ze op een tactisch lastige plek.
De men-at-arms deden een dappere poging door speren te pakken, maar de flesh hounds aten er 6 op, waarna ik desondanks toch een wond pakte op een flesh hound. De men-at-arms gingen er vandoor, ik erachteraan en zowel zij als de knights gingen nu eindelijk dood. Eén Flesh hound rende precies een kwart inch of zo van tafel dus kwam ik pas de volgende beurt terug.
In Ben's beurt drie kwam de reliquae weer terug (was vorige beurt verder gevlucht en al bijna bij de tafelrand). Verder was er alleen wat manoeuvreer werk van Ben en weer wat shooting.
In beurt vier kwam mijn unit bloodletters op tafel, weer ergens rechts achter de grote groep horrors (Al mijn units zijn nu op tafel

).
Qua charges was er niks te beleven aangezien alles net buiten mijn gezichtsveld viel.
De fleshhounds in de buurt van de reliquae draaiden zich om en liepen er dichter naar toe om er op te gaan jagen.
De horrors (beide units) draaiden zodat ze de knights konden zien. De bloodletters kwamen wat dichter bij.
Magic bracht behoorlijke schade toe aan de knights her en der sneuvelde er weer eentje, de damsel kreeg een wond.
Beurt vier van Ben bracht weer meer manoeuvreerwerk (charactershuffles en zo) en geen charges Dat is nu eenmaal het nadeel als units dicht bij elkaar komen.
Shooting was niet heel spannend meer.
Beurt vijf bracht een charge van de flesh hounds op de reliquae (deze bleef staan) en van de bloodletters op de grails. Deze faalde ik.
De andere flesh hounds liepen in de richting van de archers.
Magic bracht behoorlijke schade toe. Uiteindelijk waren alle karakters + de unit realms dood terwijl er nog twee Grails leefden. Flickering fire of Tzeentch met 6 hits van strength 7 deed de unit realms behoorlijk de das om.
In close combat mepte mijn 4 buitenste flesh hounds de 4 overgebleven Grail Pilgrims dood, de middelste mocht vervolgens nog op de reliquae slaan. Heel zeker of dit een correcte afhandeling was, ben ik niet.
Voor zijn breaktest gooide Ben snake eyes, dus bleef hij staan.
In Bens beurt 5 chargde de twee grails in het grote blok horrors. De archers verplaatsten zich zodat ze niet gecharged zouden kunnen worden.
Ze schoten vervolgens 1 Flesh hound dood... In close combat werd de reliquae onder de voet gelopen na het falen van de break test. De grails boden een challenge aan. Die accepteerde mijn herald (diegene met het
zwaard: deze had namelijk nu drie wounds beschikbaar dankzij een eerdere steal soul). Hier gebeurde helemaal niks van beide kanten. Met de andere grail knight ging het iets beter. Deze wist 1 horror te doden. Met het terugslaan werd het niet veel beter. Deze combat won ik met drie. De grails sloegen op de vlucht en mijn horrors gingen erachter aan. Helaas haalde ik ze niet in.
Aan de andere kant, dat maakte nu niks meer uit aangezien Ben een vijf rolde om te kijken of we nog een beurt zouden spelen. Hierdoor was het spel voorbij.
Ik heb al mijn objectives gehaald en ongelovelijk veel mazzel gehad.
Ben daarentegen gooide behoorlijk onder gemiddeld. Ik zou zelfs zeggen dat de rollen van het vorige potje nogal omgedraaid waren. Hoewel de extra units wel ontzettend hielpen en vooral de magic. Dat laatste heeft Ben echt de das omgedaan.