Franks Bloodaxes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 09 maart 2009 17:18

Ja, ik ga nog even experimenteren met wat kleurvarianten.
Deze was vooral om te kijken of camo-vlekken op huid er nog een beetje natuurlijk uit zien, en dat zit wel goed.

Een 'warmere' bruin kan geen kwaad idd
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 maart 2009 21:11

Weer wat vooruitgang gemaakt deze week
Eerst die 3 Boyz en de Runtherd die al bijna af waren.

de boyz zijn ondertussen wel bekend, maar de Squig was leuk om te doen B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En, ter voorbereiding van het echte werk, nog een tweede test-model voor de Kommandos.
De camo op de huid is deze keer gebaseerd op Dark Flesh/Bestial. Een 'warmere' toon voor wat meer contrast met de huid
Afbeelding

De grote verbetering is de Tijger Streep-camo. Op de eerste test schilderde ik eerst de bruine en groene vlekken op de lichte basiskleur, om daar dan de zwarte strepen overheen te trekken.
Maar op het origineel zit er vaak een nog klein randje van de lichte basiskleur rond het zwart, voor een hoog contrast, die ik op die manier mis. :(
Dus deze keer schilderde ik eerst de zwarte strepen op lichte basiskleur, om vervolgens het groen en bruin tussen de strepen te prutsen, een klein randje lichte kleur over latend.
Héél wat meer werk, maar het eind-resultaat is zo veel beter :wub:
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 maart 2009 19:02

Afgelopen week stiekum een Guardsman geschilderd want ik werd wat enthousiast vanwege de komende Codex :bloos

De huid en kleding van de eerste Kommandos is gedaan, maar ze hebben zo vreselijk veel details dat ze nog lang niet af zijn. Dus nog geen foto's. :(

Afgelopen week wel mn 2e battle gehad tegen Laurens zn Dark Angels. Nadat ik mn eerste golf zeer dom tegen zn gunline had weggesmeten leek de battle al vroeg hopeloos verloren :snif:
Maar de Grots hadden een objective en de beakies nog niet :D
Een vreselijk onwaarschijnlijke reeks gebeurtenissen volgde (Plasmacannons die niks dood krijgen, Deffkoptas die Marines wegjagen, Grots die niet bang worden als ze in elkaar worden gerost door een Chaplain...), waardoor het toch nog bijna een soort van Draw werd.
Ik vind dat als een Objective marker omvalt waardoor mijn Grots toch nèt wel binnen range staan om te claimen het gewoon een geldige Draw is :yes: :P

Grots waren dus de grote helden, want ze maakten de uitslag een stuk spannender dan ie hoorde te zijn.
Geschilderd zijn ze al, dus die beloning kan ik ze niet geven, maar een kleine firma in Polen is bezig met een stel superhippe pupkes die ik zeker voor ze wil hebben zo gauw ze beschikbaar zijn :wub:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 maart 2009 19:10

Ze hadden het al een tijdje geleden verdiend, maar de Kommandos hebben hun eerste modellen

Vreselijk veel details, en een ingewikkeld camo-patroontje zorgden er voor dat het allemaal wat langer duurde.
Afbeelding
Afbeelding

Lang geleden dat ik metalen modellen heb geschilderd, wat een pokkewerk, zeg :(
doe mij maar plastic

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 apr 2009 16:50

Oké het duurde wat langer dan de bedoeling was, maar al die mensen die bang waren dat ik geen Orks meer schilderde vanwege de aankomende Guard-codex kunnen weer even gerust zijn -_-

Meer Kommandos! B)

Afbeelding
Afbeelding

Een volgende groep Kommandos zou ik niet meer afkrijgen voor de Guard-codex uitkomt, dus in plaats van met een stel half geschilderde modellen te blijven zitten (ja, ik ken mezelf ondertussen wel) ben ik begonnen met 2 Stormboyz.
Aangezien deze een 'net' uniform krijgen, en geen camo, moet ik dat nog af kunnen krijgen voor de fatale afleiding begint :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 apr 2009 19:04

Nog net op de valreep voor de Guard-codex:

2 Stormboyz B)
(nog zonder raketten, ik wilde eerst zien hoe de kleuren van de modellen uitvielen voor ik besloot wat de kleur van de backpacks werd)

Afbeelding
Afbeelding

Kleuren vooral een grauw grijs/groen, om maar duidelijk te maken dat deze jongens het allemaal een stukje serieuzer nemen dan gewone Orks.
Ook hebben de schoenen een laag Gloss Varnish gekregen, want deze Orks poetsen daadwerkelijk hun laarzen :D
Het zorgt er voor dat Stormboyz zo er toch echt anders uitzien als gewone Boyz met een raket op de rug B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 apr 2009 16:54

Afgelopen weekend in Rome:
Afbeelding

yup, ben bang dat de orks even een winterslaap gaan houden (of liever gezegd, een zomerslaap)
maar ik weet zeker dat ik hier later weer mee verder ga, ik vind ze erg leuk om te schilderen en te spelen :yes:

dus wordt vervolgd
(maar vraag niet wanneer ;) )

Beastherder
BOFH

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs