Turn 3

Oranisatie en deelnemers kunnen hier hun doldwaze beslommeringen vertellen. In het heetst van de strijd, wie vlucht en wie verdient eeuwige roem?

Turn 3

Berichtdoor theWoodcutter » 06 maart 2009 08:18

ik neem maar even het voortouw.
Gisteren mijn battle tegen Ben gehad. Dat was nogal een washout. mijn dobbelstenen konden er weer niks van (en tactisch was het ook niet al te handig van mijn kant) Met als gevolg dat Ben overduidelijk gewonnen heeft. Aan de andere kant zijn character is dood (de mijne ook). Plus dat het zwaard gewoon niet gevonden is. -_-

Meer details volgen later. ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Benman » 06 maart 2009 09:56

Joost had eerste beurt waarin wat bewogen werd. Zijn Chaos Ogres waren wat te ijverig en stonden in de eerste beurt al in chargerange van 2 units Knights. 12 wounds op de Ogres was voldoende om een overrun te hebben op z'n Character on Steed en op een unit Warriors. En ook die overleefden die charges niet, alhoewel de Warriors nog even één beurt bleven staan. Einde beurt 2 stonden er dus al 3 units minder op tafel. Ook de Bretonnian archers en Yeoman deden hun best en binnen afzienbare tijd was ook de unit Marauders te paard van tafel geschoten.
De Bretonnians hadden geluk; De Chaos Gods waren niet mét de Chaos Sorcerors en van de Chaos Magic kwam vrijwel niets terecht, ondanks dat er maar één level 1 Damsel aan Bretonnian's kant stond. Ook hadden enkele Chaos Warriors hun rubberen oefenwapens meegenomen i.pv. de echte. Veel te veel 'to hits' werden gemist door Chaos.
Eén unit boeren werd echter door een unit Chaos Knights verslagen na één beurt te zijn blijven staan. Een pursuitmove bracht die Chaos Knights daarna ook in contact met de totaal verraste Archers die daarop ook het leven lieten. Gaston met z'n boeren deed het in eerste instantie niet slecht en slaagde er goed in om Chaos Warriors vast te pinnen. In de tussentijd was er ook nog even een knokpartij tussen Maurauders, boeren en Knights en ook dat vonden de Maurauders niet leuk, mede door de flankcharge van de Knights. Ook die Maurauders zijn terug te vinden in de Chaos hel. Alleen werd het in de voorlaatste beurt net iets teveel voor Gaston toen hij en zijn boeren ook gecharged werden in de flank en in de rear door Chaos Warriors en Knights. Dat vonden ze erg lullig, maarja de daaropvolgende pursuitmove door Chaos bracht ze wel in zo'n positie dat een charge op de Warriors door Bretonnian Knights vrijwel onvermijdelijk werd. Chaos warriors werden in de flank gecharged, break from combat was het resultaat en de daarop volgende pursuitmove bracht de Bretonnian Knights in een flank charge van de Chaos Knights die wederom niet bleven staan en zich te pletter liepen op een unit Knights die toevallig goed geparkeerd stonden. Einde beurt 5 was het gedaan met het Chaos leger.
Met ieder 4 pogingen het zwaard te vinden is het niet gelukt. Al met al een 'treurig'' resultaat afgezien van de leuke battle met een massacre als eindresultaat.

Resultaat: Bretonnian character dood, Chaos character dood, geen zwaard gevonden.

Ik heb Joost al gezegd de volgende keer iets beter te rollen want dan wordt het iets spannender. Afwachten wat er nu gaat gebeuren nu de campaigncharacters de pijp uit zijn. Wordt het weer een Bretonnian Peasant army of gaan we All Knights? ;)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Bobske » 06 maart 2009 10:27

Ik heb Joost al gezegd de volgende keer iets beter te rollen want dan wordt het iets spannender

ok, dan rol je echt slecht! :huh:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 06 maart 2009 10:35

@Bob: inderdaad mijn dobbelstenen hebben blijkbaar nieuwe broertjes nodig. ^_^

Verder eigenlijk weinig toe te voegen aan het verhaal van Ben. Het was ondanks dat ik aan het kortste eind trok, toch een vermakelijk partijtje.
Misschien krijg ik, nu mijn character dood is, wel een daemon prince... ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Leandertje » 06 maart 2009 18:35

spawn for you
een relic voor ben
:)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Richard » 08 maart 2009 10:54

leuk plan :P
Die relic zal ik effe over nadenken ;)
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Benman » 08 maart 2009 11:20

Ah, je bedoeld een Grail Relique? Daar is natuurlijk wat op te verzinnen. Dooie Gaston op een dood paard. Battle Pilgrims doen allemaal huilie.
Relique is Special choice, regels gelden, maar fungeert als Generaal (ld9?)voor LD tests. Relique heeft WS 4, de rest van de unit gewoon WS 2. Géén magic items. Unit wordt Unbreakable net als Empire Flaggelants of misschien Frenzied.

Ik verzin maar wat ......
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Richard » 11 maart 2009 19:06

Thanx Ben en leander :P
jullie ideeen worden gewaardeerd

Ik denk niet dat ik unbreakable of frenzy toe ga voegen :P
in dat geval zou gaston namelijk beter worden, nu hij dood is ... beetje vreemd

Denk dat gewoon ongeveer een gewoon relinque word, met 1 of 2 bonusjes...
+1 ws oid
Ld 8 binnen 12" op peasants
verder weet ik het nog niet ;)
ik zal het in het character deel van het forum zetten, als ik eruit ben!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 12 maart 2009 07:54

hehe tof toch?

Hij word pas echt als held vereert na zijn dood :P zoals zo vaak.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor theWoodcutter » 03 apr 2009 07:29

Gisteren de battle vs Guy (Empire) ipv Atze gespeeld.
Allebei zonder bonusunits. Dus ik stond met 1200 punten tegenover 2000 punten Empire. Omdat ik ipv Atze speelde, heb ik er een Nurgle lijst van gemaakt. Wel erg grappig. Ik zal later mijn lijst toevoegen.

In het kort wat puntjes (later meer details):
-kanonnen zijn eng en Guy heeft er redelijk wat mazzel mee (afstand gokken en dan precies raak mikken samen met de dobbelsteenworp
-Nurgle magic is best OK: vooral spell 1 en dan characters vermoorden... ^_^
-Het oog van de goden was met mijn generaal: +1 Leadership en +1 Attack.
-Ik kan nog steeds niet dobbelen... -_-

Eindresultaat: ik nog ongeveer 300 punten over, waaronder mijn generaal. Guy was ietsjes meer dan 300 punten kwijt: waaronder twee karakters en een unit pistoliers.

//Edit: 2000 ipv 200 punten Empire (Oops!)
Laatst bijgewerkt door theWoodcutter op 03 apr 2009 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Volgende

Keer terug naar Fluff stuff 2009 campaign WHFB