Vanaf dat ik ben begonnen met het spelen van Warhammer (bij het begin van 6th ed, 10 jaar geleden?) vond ik de modellen van Dogs of War al stoer. In ieder geval, vanaf het moment dat ik de modellen zag, want ze stonden niet in het rulebook of in de online store (geloof ik). Toen een vriend van me met een doosje Braganza's Besiegers aan kwam zetten was ik meteen verliefd op die gekke gepantserde makkers. Inmiddels ken ik de modellen, en vind ik die pikes en heavy armour die ze dragen geweldig. Een tripje rond Ebay heeft me inmiddels een klein legertje opgeleverd.
Het eerste wat ik aan het bouwen ben is een unit van 28 pikemen (4x7). Een lekker lompe unit die het centrum van mijn leger is, en waarschijnlijk ook de bodyguard van mijn Paymaster. Voor deze eerste unit gebruik ik de modellen van Ricco's Republican Guard, en dat is de look die ik wil doorzetten in het hele leger. Pizarro (Pirazzo?)'s Lost Legion valt dus buiten de boot, die andere pikemen zijn nog wel te gebruiken. Ik wil verder ook voornamelijk humans gebruiken, dus geen Slayer Pirates of Norsemen, omdat ik het leger dan ook nog kan gebruiken als Empire leger, mocht de Dogs of War lijst illegaal worden.
Dit is de unit van 28 pikemen (nou ok, 27 + character). Ik heb ze zo opgesteld zodat de unit een stekelvarkentje is geworden. Superschattig toch?
En zo wil ik ze gaan painten. Brons pantser, en wit/groene pakkies.
En ten slotte de Pegasus voor m'n Captain. Geen idee of ik 'm echt zo in ga zetten, maar ik had 't model nog liggen en een baas op een fladderbeest is gewoon stoer.

) update.