Franks Bloodaxes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 21 dec 2008 20:43

Afbeelding

Zaggstrukk is huge! :blink:

must... have... now.... :drool:

(en zo'n officierspet heeft ie al ;) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2009 17:04

yep, ik heb m gezien, héél chiq :yes: :drool:

Afbeelding
Afbeelding

dat word weer heel moeilijk om de portemonnee dicht te houden :P
maar laat ik me nou maar voornemen eerst een speelbaar 1000pts legertje te hebben voordat ik dat soort extra's ga aanschaffen -_-

Maar een flinke Apocalypse battle met alle club Orks spelers tegen de rest word zo wel erg verleidelijk ;)
over een jaartje of zo lijkt me dat goed te doen

Verder nieuws is dat ik begonnen ben met het verbouwen van mn warboss om m wat persoonlijker te maken, en natuurlijk wat extra Blood Axe 'feel' toe te voegen.

stap 1:
de twin-linked shoota word vervangen door een shoota/skorcha combi
goed afgekeken van Martijn, maar ik gebruik een Guard flamer ipv een Marine flamer, dus dat is echt iets heel anders ;)
Afbeelding

stap 2:
Wat medailles en onderscheidingen op zn borst voor dat militaire gevoel.
Greenstuff blijft niet mn sterkste kant, maar als het dadelijk geschilderd is moet het er redelijk overtuigend uitzien. (hoop ik :unsure: )
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 01 jan 2009 22:38

Heej, gaaf concept voor een shoota-skorcha! :P

Die medailles zien er prima uit, no worries. Ik zou me meer zorgen maken om de flinke gleuf die je Warboss straks in z'n rechterschouder heeft als je die shoota-arm niet vast plakt en greenstufft voordat je 'm schildert. ;)
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2009 23:24

Als het allemaal lukt komt er over die schouder zo'n schouderstuk met van dat sierkoord, maar ik heb die medailles gedaan eerst gedaan zodat ik er makkelijk bij kon zonder dat die arm in de weg zat.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 jan 2009 15:49

Na de afleiding van de Scout Biker weer lekker verder gegaan met de Orks.
Heel veel knip/plak/snij- en vijlwerk gedaan aan alle units, maar doordat ik alles wil aanpassen duurt het vrij lang voor er iets zo ver is dat ik het kan laten zien.

Afgelopen donderdag de nieuwe Stormboyz (met Zagstruk), de nieuwe Grots én een Trukk gekocht, dus de wachtlijst voor knippen en plakken is alleen maar langer geworden. :roll:
Betekent wel dat ik nu alle modellen heb voor mn 1000pts lijst, dus als ik nu flink aan het knutselen ga kan ik mischien over een paar weken een (zo goed als) ongeschilderd test-potje spelen. B)

Belangrijkste ontwikkelingen tot nu toe:

gewerkt aan de Kommandos, en om het militaire hoofddeksel thema door te voeren krijgen deze jongens baretten
(Green Berets, get it? ;) )
Ondanks mijn weinige zelfvertrouwen als het gaat om Greenstuff ben ik er erg tevreden mee ^_^
Afbeelding

Tankbustas kunnen ook niet ontbreken (Bomb-Squigs! :p ) en ook deze jongens krijgen hippe petjes op
Afbeelding

Ik kon de verleiding niet weerstaan en meteen begonnen aan de Gretchin :wub:
De Runtherd een standaard hoofd met helm gegeven, om ook in deze unit dat Bloodaxe gevoel te behouden
Afbeelding

En ook eindelijk weer s begonnen met wat schilderwerk.
Nog heel erg WIP, maar het begin van de Shoota Boyz unit komt er aan
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 jan 2009 18:22

[quote="drava"]Maar komen er nog hoofddeksels op de Gretchin of alleen bij de Orc's?

misschien dat ik nog s ga kijken of een Guard helmpje een beetje zou passen, en misschien 1 of 2 van die petten, maar zeker niet op allemaal.
het zijn maar arme grots, die moeten niet te veel goede spullen hebben, want dan wordt dat gewoon ingenomen door de dichtstbijzijnde Ork :P
met een behelmde Runtherd en wat camo-schema's voor de kleding denk ik dat het BloodAxe gevoel genoeg aanwezig is :yes:

[quote="Squiggoth"]Is het je al opgevallen dat de hand die de Grabba Stikk vast houdt z'n middelvinger mist?

had ik gezien, ja
ik vond het wel een grappig detail, valt bijna niet op, maar een kleine herinnering aan het feit dat die Squig niet zo heel erg goed afgericht is :P
(net als dat flinke litteken op zn buik en de zwaar gepantserde handschoen om m vast te houden)

puur uit nieuwsgierigheid, welk hoofd heb jij dan op je Runtherd geplakt?

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 18 jan 2009 21:41

[quote="Beastherder"][quote="Squiggoth"]Is het je al opgevallen dat de hand die de Grabba Stikk vast houdt z'n middelvinger mist?

had ik gezien, ja
ik vond het wel een grappig detail, valt bijna niet op, maar een kleine herinnering aan het feit dat die Squig niet zo heel erg goed afgericht is :P
(net als dat flinke litteken op zn buik en de zwaar gepantserde handschoen om m vast te houden)

Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel een geinig detail maar ik had die hand liever als optionele bit gezien zodat niet iedere Runtherd in je leger z'n rechtermiddelvinger mist.
Nu heb ik hier nog tientallen zwepen en grabba sticks liggen dus ik lig er niet zo heel erg wakker van, maar ik vind het stiekem toch een beetje zonde. ;)

puur uit nieuwsgierigheid, welk hoofd heb jij dan op je Runtherd geplakt?

Standaard (kaal) Ork Boy hoofd, degene met de kogel-oorbel in z'n rechteroor, met een schedel er bovenop geplakt zoals het een Deffskull betaamt. :)

Ik zit nog effe te dubben of ik 'm misschien niet Nazzgrub Wurrzag's hoofd moet geven:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... a=N&tab=wi
Da's m'n favoriete Ork-hoofd, en ik heb 'm dubbel ... En bij de nieuwe Stormboyz zit een hoofd met 'n old school Ork Biker-helm - zo'n pickelhauben met stofbril - en die vind ik eigenlijk ook wel retestoer.
Voorlopig kan ik hier toch niet schilderen dus ik heb nog tijd genoeg om na te denken over het definitieve hoofd. :P

Oh, bij de weg: yay Bomb-Squigs! :p
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 25 jan 2009 16:40

De eerste Shoota Boyz zijn nu ook af

Afbeelding

en de achterkant voor de camo-patroontjes :P
Afbeelding

Al 12 Orks af, nog maar een stuk of 60 te gaan :roll:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 feb 2009 19:11

Avondje zitten prutsen met mn bitbox, en nu heb ik dus 3 zelfgemaakte Kommandos

Afbeelding
Afbeelding

samen met de metalen uit de doos en 2 met Burna maakt dat een enge unit van 10 sneaky Orks B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 feb 2009 15:55

Dank u, dank u
Ik ben er ook heel tevreden mee.

Ik denk dat ik later (als mn Orky bitbox weer wat gegroeid is) die metalen Kommandos langzaam ga vervangen door nog meer zelfgemaakte plastics, want ze zijn idd mooier dan de meeste metalen :yes:

Deze week weer geschilderd, en een grote mijlpaal bereikt :)

Een batch van 5 Orks, inclusief Nob en Rokkit Launcha
Afbeelding
Afbeelding

Wat betekent dat ik nu mn eerste officiele Troop Choice af heb! :ole :cheer:
(nou ja, technisch gezien moeten ze nog een Trukk krijgen, maar dat zijn van die details...... :P )
Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs