Painting points Deamons & Damsels, draft 1

Alles over dit toernooi van 2008 hier.

Painting points Deamons & Damsels, draft 1

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 dec 2008 21:10

Opzet voor de painting points is klaar. Ik probeer de painting point regels voor fantasy en 40K hetzelfde te houden.

Painting Points
You can earn a maximum of 20 Command points for painting, WYSIWYG and your army list. Look for the requirements in the table below.
Afbeelding
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 06 dec 2008 08:24

ik hou van engels hoor , maar we zijn toch in NL?

Ik was hier ook al mee bezig en heb het er met verschillende mensen over gehad.

Conclusie: Painting moet zeker mee tellen maar niet voor te grote verschillen zorgen daarvoor heb je de painting prijs.

Dus bv tussen schilderstijl Frank P./Beastherder en Frank M./Vhati
(als die laatste alles in dezelfde kleur zou hebben geschilderd, alles af en unit markings op de poppetjes;) (en de eerste ook alles af)
3 punten of zo.
D.w.z je kan winnen door iedereen te massacren en maar net een geschilder leger te hebben maar als het er op aan komt wint diegene met het mooist geschilder leger.

Painting/basing :even uitsplitsen verduidelijken:
0 punten een groot deel is niet geschilderd (min. 4 kleuren) en niet gebased
1 punt alles is gebased en geschilderd (min 4 kleuren) op een enkel pupke na
2 alles is geschilderd (min 4 kleuren) en gebased (allen geflocked)
4 p alles is geschilder (meer dan 4 kleuren) en gebased (met flock, grass, details)

Overall look: open categorie is natuurlijk tricky.Misschien kunnen we het noemen. Overall look/Wow factor?

Detailing: helemaal meer eens

conversions: prima zo, alleen word deze categorie steeds moeilijker met multi part platics

unit markings: 0 geen, 1 wel unit markings maar niet duidelijk te onderscheiden op de tabletop, 2 unit markings en duidelijk te onderscheiden. (het gaat toch om meteen te herkennen dat het een unit is voor je tegenstander)

WYSIWYG: all equipment in the army list dan moeten bv space marines alle een boltpistol+bolter, frag en krak dragen
Ik vind dat in ieder geval alle extra equipment duidelijk moet zijn.die zijn meestal ook spel bepalend bv een meltabomb (en meltabombs zijn ook zo groout, die kan je niet uit je broekzak halen)
Dus 0 punten het is niet WYS.., 1 het is WYS.. wat betreft extra equipment (meltabombs, bonding knives), 2het is wys wat betreft alles uit de army list (grenades etc)

army list=prima
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 06 dec 2008 09:01

Bij het GT telt de painting/basing ook zwaar maar daar hebben ze ook een aparte prijs voor de beste commander (beste spel resultaat) Om algemeen winnaar te worden moet je dan ook een beetje kunnen schilderen.. Ze laten dit natuurlijk zwaar meetellen want ze willen graag een hoog niveau schilderwerk zien op een GT.

Zolang je de basis hebt(ook al ben je geen picasso) dan zit je ergens rond de 15 punten en dat verschilt niet zoveel met de rest van de spelers. De schilderscore gaat pas echt uitmaken als je heel goed kan schilderen/converten OF een hoop dingen hebt "vergeten" zoals: wysiwyg/squad markings/slechte legerlijst.. deze dingen zijn wel belangrijk voor de tegenstander en voor het spel en mogen wat mij betreft ook zwaar meetellen.

@bob: ik vind trouwens dat het nu makkelijker wordt om te converten met al die multi-part plastics. Je hebt meer plastic en veel meer onderdelen om iets leuks mee te maken. Ik heb bij de Dark Angels zoveel onderdelen gekregen dat ik een hele chapter kan converten met allerlei leuke goedies!
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Leandertje » 06 dec 2008 13:23

let wel we spelen maar 3 ronden! dus de schilder puntenb hebben wel eebn grote impact zo.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 dec 2008 16:00

Oke, bedankt voor het commentaar.

@ leander: schilderpunten maximaal 20, command points 20 per battle maximaal. Voldens mij is 25% van de totale punten aan painting points normaal, maar ik kan me vergissen.

@ Bobske:
Engels: we hadden in de vergadering met henny besloten om de regels in het engels te doen omdat het dan voor iedereen zeker toegankelijk is.

Painting en Basing: Je krijgt het OF alle punten, OF niet. Dat geld ook voor Unit markings en Wysiwyg. Dat doe ik niet omdat ik geen gradaties wil aanbrengen, maar het moet ook te doen blijven om alles redelijk snel te 'judgen'. Bovendien denk ik dat het maken van 5 gradaties voor alleen painting en basing er niet duidelijker op wordt. Ik kan het nog aanpasssen, maar ik denk zelf dat het makkelijker en duidelijker is op deze manier. Painting en Basing is bovendien geen rating voor de kwaliteit van je basing en painting, daar zijn andere categorieen voor. (Overall look en details)

WOW factor is wellicht een betere benaming.

Ik zal de Wysiwyg description aanpassen zodat grenades en pistols (ed.) niet hoeven.

Bedankt! (ook jij shogun, ik heb gewoon niks toe te voegen aan je verhaal ;) )
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor TROLL » 06 dec 2008 16:08

@ leander en caladai: 20 punten voor schilderen is normaal.

in al de toernooien waarin tot nu toe heb gespeeld is het 20 geweest.
En hoe dan ook het is een onderdeel van je hobby. En de meeste mensen die niet zo super schilderen hebben toch met normale kleuren etc een goed ogend leger.

je krijgt met een normaal geschildert leger ong 13-15 punten.
dus dat verschil is niet zo heel groot, een super schilder zou op een normale schilder dus 5 punten meer kunnen halen.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor shogun » 06 dec 2008 16:22

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Deze verschillen zijn geheel afhankelijk van het spelresultaat tussen de spelers ongeacht het aantal rondes. Het gaat erom hoeveel verschil in punten je kunt krijgen binnen de schilderscore.

ALs je gewoon je hele leger schildert/based, je units markt en wysiwyg en je hebt een duidelijke armylijst dan heb je ongeveer 9 punten. ALs je units dan een beetje goed bij elkaar horen en je hebt een paar highlights en een beetje conversions dan zit je op ongeveer 13/14 punten. Dan zijn er nog 6/7 punten te verdelen voor de geweldige picasso's de beste beeldhouwers en geweldige thema's/achtergronden. De legers die dit allemaal hebben zullen het wel erg goed doen in vergelijking met de "basis legers".

Maar ja, je stimuleert spelers wel om met mooie legers te komen en je krijgt een score op basis van de gehele "hobby" namelijk spelresultaat, schilderkwaliteit en thema. Als dit een probleem is dan zou ik een prijs geven aan de beste commander/meeste spelscore.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 dec 2008 16:27

Thanks shogun, das duidelijke taal. (en rekenwerk) Een prijs voor beste commander is denk ik nog niet zo'n goed idee, ik denk dat het toernooi er dit jaar misschien nog iets te klein voor is, maar ik vind het wel iets om over na te denken.

Wel: In geval van een gelijkspel, geeft in de eerste plaats Command Points uit battles de doorslag. (indien mogelijk)

Caladai Doomblade
BOFH

Keer terug naar Deamons & Damsels 2008