Shogun/Rick Eldar leger

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Shogun/Rick Eldar leger

Berichtdoor shogun » 08 nov 2008 15:56

Mijn Chaos undead glow in the dark leger is bijna af...heb nog wat schilderwerk bij te werken.. maar dan is het dat. Ik had na het Dutch Grand Tournament echt weer zin om met een nieuw leger te beginnen. Er zit nog een space marine leger op met te wachten maar daar ga ik tussendoor ook mee verder, ik moet alleen de nieuwe codex nog inzien om te bepalen hoe dat leger er uit gaat zien. Ik heb echt zin in een ander soort leger dan (chaos) space marines en heb effe alle "non space marine armies bekeken.
Ork: teveel werk/modellen en ik wil een lijst waarmee ik ook wat kan winnen. Orks moeten daarvoor massaal waaghen en dan is het gewoon lopen en chargen...zoek een leger met iets meer strategie.
Necron: een leger met maar één truukje en daarmee win je ook geen toernooien..ook niet veel ruimte voor converten.
Tau: niet mijn leger om mee te spelen en de broadsites vindt ik lelijk.
Daemons: ken heel de codex niet maar zover ik kan inschatten heeft dit leger ook maar een paar truukjes en niet de beste.
Dark Eldar: met de nieuwe rulebook regels is Dark eldar een aardig schietleger geworden (wat?! ja je hoort het goed). ik heb nog een Dark Eldar leger dus ik ga geen nieuw leger maken want dan wacht ik liever tot er nieuwe modellen zijn. Misschien tussendoor E-bay in de gaten houden voor wat aanvullingen aan mijn oude leger.
Eldar: hmmmm.. ik heb de modellen altijd mooi gevonden alleen ik houd niet zo van de skimmerlijst. De basic troops van de Eldar vind ik altijd zo zuigen maar aangezien troops nu belangrijker zijn geworden. Weet je wat..ik koop een pakje van 4 modellen en ga eens kijken:

Afbeelding

Iedereen denkt: nou Rick..erg spannend, je hebt 1 model in elkaar gezet.pffff

Afbeelding
JAAAAAA ER KUNNEN LICHTJES IN!!!!! DIT WORDT MIJN LEGER!! :woot:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Benman » 08 nov 2008 16:07

WTF? :unsure:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Atze » 08 nov 2008 16:18

Woehoe Eldar met lichtjes :D
Goeie keus :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor TROLL » 08 nov 2008 16:53

heel erg tof ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Sander » 08 nov 2008 19:00

Ik ben benieuwd ... waarschijnlijk net zo tof als je andere leger -_-
Sander
Tau kung-fu master

Berichtdoor Bobske » 09 nov 2008 08:56

ROTFL
lichtjes verslaafd, duidelijk :yes:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 nov 2008 15:25

Jesus Christ, dude! :blink:

Ga je dat echt met het hele leger doen? :wacko:

Bewijst maar weer s dat er ergens altijd wel een grotere gek rondloopt :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rudi XXL » 10 nov 2008 16:31

Note to self....Nooit blowen, soulstones en ledjes met elkaar combineren :P

Owja..ziet er leuk uit :P
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor shogun » 10 nov 2008 20:16

Ga je dat echt met het hele leger doen?

weet ik nog niet.. ben eerst nog aan het kijken welke units ik graag wil hebben. Ik wil een eldar lijst met geen/weinig skimmers dat ass kickt... en das best moeilijk. aan de andere kant er passen veel batterijen in een wave serpent! ;)

Misschien wil ik een lijst met 3 wraithlords.. ze zijn van plastic en zijn dus makkelijk te converten en lichtjes in te maken. Ook wil ik wat rangers/pathfinders want die kicken echt ass! daar hoeven dan geen lichtjes in want ze vallen dan teveel op in de bosjes.

Weet iemand trouwens of het witte Forgeworld plastic een beetje te snijden/boren is? wil misschien de Forgeworld avatar van lichtjes voorzien maar weet niet of dat makkelijk is. :scratch
shogun

Berichtdoor shogun » 12 nov 2008 14:09

Weet al een beetje mijn kleurenschema:

Afbeelding

Ik heb trouwens een betere manier gevonden om mijn lampjes te maken! voor diegene die in de toekomst wat bling bling willen:

deze tijd is perfect voor het zoeken naar lichtjes en batterijen! Elk jaar kun je bij de kruidvat/blokker van die kerstlichtjes kopen voor 3.- en daar zitten dan 10 ledlampjes in + batterijen en zo..

Ik heb 6 electronische theelichtjes gekocht met 6 extra batterijen voor 4,-:
Afbeelding
heel handig en goedkoop! Het "systeem" van de theelichtjes kan ik gebruiken voor mijn wraithlords, zodat ik de batterij makkelijk kan vervangen en er zit dan ook een aan/uit knopje op.

Afbeelding
ik hoef tegenwoording niet meer veel te solderen. ik buig de draden van het ledlampje en van snoertjes om tot een haakje en dan haak ik ze in elkaar. met de tang druk ik de haakjes dicht waardoor ze vast zitten:
Afbeelding

om er voor te zorgen dat ze vast blijven zitten gebruik ik geen soldeertin meer, ik gebruik nu krimpkous. Dit spul is bedoelt om draden bij elkaar te binden zodat ze geen kortsluiting maken en blijven zitten. Je kunt dit gewoon bij een electronicazaak halen. Ik heb een meter van het spul gekocht voor 2,- en daar heb ik waarschijnlijk genoeg aan.
Afbeelding

Je schuift een stukje van het spul over de draden. dit spul krimpt als je het warm maakt en daarvoor kun je het beste een fohn gebruiken (warmste stand).
Afbeelding
het gaat dan krimpen en houd de draden bij elkaar.

Afbeelding

Okee, volgende week zie ik jullie weer bij creatief met kurk! 8)
shogun

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs