Weer een battle gespeeld, en weer wat foto's gemaakt
(want die Flesh Tearers van mij fotograferen gewoon zo lekker

)
Battle was een Annihilation battle (dus puur punten per vernietigde unit) tegen all-Terminator/Dreadnought Deathwing (ook al waren de modellen stiekum toch Chaos

)
Das in theorie dus flink lastig, want die Terminators zijn zeer lastig te vernietigen, terwijl mijn leger toch een paar makkelijk verdiende KillPoints te vergeven heeft (scout squadje, attack bike)
Gelukkig hadden mijn jongens vorige week tegen Bob goed opgelet en duidelijk geleerd hoe je Terminators dood moet krijgen, want de bizarre dobbels in mijn voordeel waren weer flink aanwezig
beurt1 word mn Rhino kapot ge-assaultcannont, maar de squad blijft goed intact en neemt wraak door samen met de pistolen van de assault squad 4 Terminators neer te bolteren (ik zei toch dat de dobbels weer erg waren

)
de laatste terminator word door de assault squad dan makkelijk uitgeschakeld
1-0
De Death Company knalt in de Terminators met de Lord
Ze schakelen de Squad snel uit, maar de Lord overleeft en al snel leeft alleen de Chaplain nog.
Met allebei nog 1 Wound over is dit het spannendste duel op tafel
Na een belachelijke hoeveelheid Invulnerable Saves te halen is het mijn Chaplain die aan het langste eind trekt.
Mn Tactical Squad krijgt het voor elkaar om een Dread met hun krak grenades uit te schakelen (3 hits -> 3 zessen -> 3 glancing hits

)
en een derde terminator squad verdwijnt aan plasma cannons.
Een duidelijke overwinning
Maar dat belachelijke geluk kan niet blijven duren, en ik heb wel besloten om mn legerlijst aan te passen aan het nieuwe 40k.
De slachtoffers zijn mn Scouts, want die hebben nu echt geen functie meer.
Ze zaten er vroeger al alleen in 'voor de mooi', maar ze waren een aardige afleiding en pikten wel s een objective in.
Tegenwoordig kunnen ze geen objectives meer pakken (want
mijn Scouts zijn Elites, geen Troops *grumble*) en in een Annihilation missie zoals deze zijn ze een veel te makkelijk puntje voor de tegenstander en ben ik alleen bezig om ze van de vijand weg te laten rennen
Dus ik heb besloten om ze te vervangen door een Attack Bike met meltagun, want wat extra anti-tank kan ik goed gebruiken. Blijven er nog wat puntjes over, en daar kan ik niks anders mee bedenken dan wat extra kaas, oftewel een extra model voor in de Death Company
en om te bewijzen dat het me serieus is: