De Giant Slayer unit champion staat ondertussen ook al weer in de undercoat, dus hopelijk staan er binnenkort iig geen ongeschilderde modellen meer in deze foto (maar die fel-oranje jongens achteraan zullen er toch ook echt aan moeten geloven
)Moderators: Beastherder, Skevan
)Luister naar Beastherder...

. Altijd zeer bepalend voor ieder dwerg-model, en zeker voor deze, want de hele voorkant van het model word er door bedekt.

Luister naar Beastherder...

Ik begin altijd met de 'oorspronkelijke' haarkleur van het model (bruin, blond, rossig etc.) en werk van daaruit richting grijs ... Hoe ouder een pupke des te witter z'n haar is, maar voor echt hoogbejaarde pupkes moet je bij Frank zijn want die heeft Longbeards geschilderd en ik niet.![]()
Ennieweej, grijs haar begint over het algemeen rond de slapen, de bakkebaarden en de snor/mondhoeken en die plekken gaan 'in real life' ook eerder van grijs naar wit, dus als je een grijzende kabouter wilt schilderen zijn dat de plekken om je vergrijzing op te concentreren.
Zoals gezegd, wat ik meestal doe is een basislaag van de oorspronkelijke haarkleur en die gewoon een beetje hier en daar highlighten alsof het een 'jong' pupke is, en daarna Codex Grey mengen met een pietsie van de oospronkelijke kleur en daarmee de plekken highlighten die grijs worden (dus de slapen, bakkebaarden etc.). Dat highlight ik daarna dan met Fortress Grey en eventueel Skull White. Hoe intensiever je het grijs en wit aanbrengt des te ouwer het model eruit gaat zien en da's iets om rekening mee te houden ... Bij een bejaard model kun je uiteraard de eerste 'jonge haarkleur'-stap overslaan en meteen beginnen met grijs.
't Is misschien wel raadzaam om altijd een klein beetje bruin of iets dergelijks door die eerste laag grijs heen te mengen omdat de meeste acryl-grijstinten van nature nogal onnatuurlijk zijn - Shadow en Space Wolf Grey zijn blauw en Codex en Fortress Grey zijn 'clean' grijs. Hele ouwe mensen (en dan heb ik het over hoogbejaard) hebben spierwit haar en daar kun je dat bruin achterwege laten, en hooguit een beetje lichtgrijs aanbrengen als schaduw.
My two cents ... Maar ik schilder dus ook nooit echt ouwe modellen - kabouters zijn sowieso saai en ik prefereer het als m'n mannekes eruit zien alsof ze nog niet te oud zijn om een zwaard vast te houden.![]()
[edit] en nu regent het verdomme weer opnieuw en ik kan ik nog de stad niet in ... da's de laatste keer dat ik een post typ waar ik langer dan 3 seconden over moet doen.![]()
en het uploaden van 40K-battle-plaatjes duurt ook al eeuwen

)

)Luister naar Beastherder...

Keer terug naar Hive Novio Blogs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten