Orcs en goblin legertje

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Orcs en goblin legertje

Berichtdoor Dondenser » 25 jun 2008 13:03

hey, ik heb besloten om eerst te beginnen met een 1000 pt lijst samen te stellen uit de modellen die ik heb en die eerst helemaal goed te gaan schilderen. -_-

dus afgelopen week alle modelen die ik ervoor nodig had zwart gespoten
(onderandere night goblins, orcs, black orcs , spider riders, spear chukka's en een chariot) B)

alleen ik weet niet goed hoe ik ze moet schilderen op het groen na natuurlijk :dunno:
het zwarte pakje wat gw ze geeft vind ik zo saai. zat eigenlijk te denken aan donker rood ofzoiets (kan de night goblins die ik al geschilderd heb nog wel iets rooie gloed geven op de robes)

heeft iemand anders ervaring met army kleuren voor orcs en goblins?
wat natuurlijk ook kan is elk model gewoon schilderen zonder op army kleur te letten. orcs en goblins blijven natuurlijk een ongeregeld zootje :P dus qua army kleur hoeft het natuurlijk ook niet te kloppen in dat opzicht..
Legers die ik speel: Orcs en Goblins, dwarfs, en ooit bretonnia
Dondenser
Tau kung-fu master

Berichtdoor TROLL » 25 jun 2008 21:04

hehe orcs en goblins is daar inderdaad heel erg vrij in.

maar ook als je elk pupke een ander pakje geeft kan je een unit creeeren door:

Ze allemaal de zelfde shields te geven.
ze allemaal zelfde soort basing te geven

Verder over je leger:
Ze allemaal zelfde themed banner geven(geeft toch eenheid aan in de chaos)

Dan zijn ze allemaal verschillend en toch een unit/leger

Je kan ook gewoon al je moddelen het zelfde kleuren schema geven, bijv:

Rode broek bruin shirt. of blauwe broek, zwart shirt(GET YOUR MIND WORKING ^_^ )

hiermee kan je dan ook weer oneindig varieren zodat het toch nog jou idee benadrukt dat orcs en goblins een bij mekaar geraapt zootje is.(terwijl het dat echt helemaal niet is *KUCH* haha)

enige unit die een echt een eenheid is: blackorcs ;)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Dondenser » 01 jul 2008 07:02

jaaaah eindelijk :hc: mijn eerste orc is geschilderd :wub:
gister de hele avond op gezeten :blink: (het schilderen dan)

eh hoe zet je plaatje neer moet je die eerst eges uploaden ofzo :huh:

Afbeelding

Afbeelding

ja uploaden gelukt ^_^ via mijnalbum.nl goeie tip trouwens om daar foto's neer te zetten:P je kan er hele zwik neerzetten
Dondenser
Tau kung-fu master

Berichtdoor henerius » 01 jul 2008 07:49

iets zegt me dat dit bijlange na niet het eerste model wat je ooit geschilderd hebt... ;)

maar euh 1 model per avond... je hebt een infantrie leger? :unsure:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Dondenser » 01 jul 2008 08:22

ye ik moet er ongerveer 100 schilderen voor een 1000 pt leger....

Aap noot mies idd niet de eerste.ik heb ongeveer 30 pupkes geschilderd hiervoor voornamelijk dwarfs en nigth goblins.

heb veel zitten lezen in dat nieuwe schilderboek, en ben er niet voor niks de hele avond mee bezig geweest:P
maarja als je zo rekent als je 2 avonden per week schilderd en je moet er 100, ben ik zo'n beetje en jaar bezig :blink:. Aap noot mies wel het eerste wat grotere model die in ieder geval makkelijker is dan die kleine goblins

ook veel gebruik gemaakt van die nieuwe washes dat spul is echt ideaal, krijg je heel makkelijk die diepliggende details, wat we meerst nooit lukte (vingers enzo)
Dondenser
Tau kung-fu master

Berichtdoor Richard » 01 jul 2008 09:53

woow...
zelfs voor je 30ste model vind ik dit heel knap gedaan!
petje af!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 01 jul 2008 18:52

Ziet er heel goed uit ^_^

en misschien ben je lang bezig maar het resultaat is het waard(vind ik) ;)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 01 jul 2008 19:56

[quote="Dondenser"]ye ik moet er ongerveer 100 schilderen voor een 1000 pt leger....

Aap noot mies idd niet de eerste.ik heb ongeveer 30 pupkes geschilderd hiervoor voornamelijk dwarfs en nigth goblins.

heb veel zitten lezen in dat nieuwe schilderboek, en ben er niet voor niks de hele avond mee bezig geweest:P
maarja als je zo rekent als je 2 avonden per week schilderd en je moet er 100, ben ik zo'n beetje en jaar bezig :blink:. Aap noot mies wel het eerste wat grotere model die in ieder geval makkelijker is dan die kleine goblins

ook veel gebruik gemaakt van die nieuwe washes dat spul is echt ideaal, krijg je heel makkelijk die diepliggende details, wat we meerst nooit lukte (vingers enzo)

oke dus je hebt ook zitten wachten tot de verf en de washes droog waren..

dat schiet idd niet op.. nu je weet hoe je dit modelleke moet schilderen geef ik je de tip: schilder ranks...

Dus de eerste 5 laat je effe voor wat het is... pak de 2e 3e en 4e rank en begin die rank voor rank te schilderen. Dan kun je het 1e pupke van de 5 of 6 alweer aanpakken en weer schilderen met een nieuw laagje/kleurtje terwijl de anderen drogen. Voordeel per schilder sessie (die niet veel langer zal duren) maak je meer progressie. Want per handeling 1x verf pakken 5 poppetjes schilderen... minder wachtijd per model... ideaal om lekker vlot regimenten te doen...

de front rank is dan (buiten de standaard kleuren) weer individueel werk.. want frontrankers mag je meer aandacht aan geven...
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor drava » 01 jul 2008 21:51

Ja het is maar wat je zelf fijner vind. Ik heb ook orc's en goblins en heb ook een tijdje ranks geschildert maar ik ben er vanaf gestapt. Het gaat inderdaad sneller maar ik gooi liever evenveel detail in al mijn modellen niet alleen in de voorste rank. Maar goed het is een vrij land natuurlijk(of nouja dictatuur van de meerderheid :P).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Dondenser » 02 jul 2008 08:27

hmm goeie tip ranks schilderen zal het eens proberen dus steeds 5 pupkes 1 kleur en dan de volgende kleur.

ben nu met de 2e bezig heb alleen bruin en donkergoen base kleur gedaan gaat iig al iets sneller dan de eerste:P

had gisteren een 1000 pt battle gedaan tegen high elves hij had 2 units swordmasters en magie heavy. soms had ie 10 casting dice vs 3 dispel dice. :blink:

kortom ben dus keihard geowned :medic met mijn voornamelijke close combat leger
Dondenser
Tau kung-fu master

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs