Start campaign 2008

Start campaign 2008

Berichtdoor TROLL » 16 apr 2008 18:00

Goed er was redelijk veel animo voor een WHFB campaign 2008 dus vandaar deze topic

ik zou de regels posten en daar begin ik nu dus mee.

De campaign zal worden gespeeld met 8 mensen

Alle spelers rollen 1d6, de hoogste (of hoogsten) kiezen als eerst een plek voor hun capital city, dit kan overal op het bord zijn.
(als 2 mensen dubbel rollen, bijv4, dan rollen zij daarna nog keer en kijken we wie van hen eerder gaat)

Dan begint de eerste beurt wederom doormiddel van het rollen van 1d6 per speler.

Vanaf beurt 2 gaat de speler met het kleinste rijk als eerste(even grote rijken word weer om gerolt wie als eerst gaat)

Elke beurt bestaat uit enkele phases dit zijn
1 events
2 revenue
3 Challenge
4 battle
5 conquest and build

1/
Events
Beginnende met de speler met het kleinste rijk.
Elke speler kiest uit 1 van de volgende events(als speler 1 een event heeft gekozen kan die event door geen andere speler meer gekozen worden)

Event 1 Fools gold
Pick a player that player cannot collect any revenue during this round

Event 2 Building boom
You may place a castle or mine marker in any tile that you control, or replace a castle you control with a city

Event 3 Disaster
Pick one player. he must roll a D6 for each castle,city or min. On a roll of 1 the place is destroyed, a players capital city cannot be destroyed, only if its a city it can be taken back to being a castle

Event 4 All or nothing
You recieve an extra 2 empire points this round as long as you don´t lose or draw any battles. if youlose or drraw then you recieve no empire points at all this round

Event 5 Scouts
In any battles you fight in this round your opponetn must deploy their whole army before you deploy your army abd you get the first turn

Event 6 Diplomacy
pick one player they may not issue a challange against you this round

Event 7 Land grad
The first tile you claim this turn only costs 1 empire point rather then the normal 2

Event 8 Elite army
In any battles you fight in this round you may take as many special and-or rare units as you like(you still need 2 core and a general!)

Revenue phase
Revenue, staat voor resources zoals goud.
Dit goud kan je gebruiken om in de beurt dat je het opgraaft te steken als extra punten in je leger 1gold staat gelijk aan 1pts(je kan je goud niet opsparen!)

Elke speler kan mines bouwen, dit doe je op tiles met een rivier erin of met een berg erin.

Een mine op een rivier brengt 2d6x10 gold op
Een mine op een berg brengt 3d6 x10 gold op
Een mijn raakt op wanneer je alleen maar de zelfde ogen gooit bijv 2x4 bij een rivier of 3x4 bij een berg mine

Challange
In de challange phase daag je andere spelers uit beginnende bij de speler met het kleinste rijk. het kan voorkomen dat spelers dezelfde persoon willen uitdagen, dit kan dan kan de uitgedaagde kiezen voor
1battle 2(of meer)vs1 of 2(of meer) battles 1vs1
Alle challanges worden besloten voordat er gespeeld word.

mocht het zo zijn dat bijv speler 1 en 2 speler 3 hebben uitgedaagd en speler 4 nummer 2 dan verlaat speler 2 speler 1 en speelt een battle vs nummer 4 (zo min mogelijk battles)

Dan kies je vervolgens hoeveel pts je een battle wilt doen, minimum 1000 tot hoeveel je maar wilt.

Army bonussen

de speler met het grootste rijk krijgt 100pts extra

Elke speler mag 250gold maximaal besteden om zijn leger groter te maken.

teams
Als er word samen gespeeld zijn er nog regels

Elke speler heeft zijn eigen leger, eigen generaal eigen bsb etc

je units zijn gescheiden dus characters mogen niet bij andere in een unit terecht komen.

De magic pools zijn wel samen.
Als er dwarfs in een team zijn voegen ze maar 1 dispell dice toe aan de pile, als bijde legers dwarfs zijn dus de gewone 2.

Conquest and build

Als je battles speelt verdien je empire points,

Lose 1empire pts
Draw 2 empire pts
minor victory 3pts
Mayor victory 4pts
Massacre 5pts

In teams krijgt elke speler het behaalde punten aantal min 1

Als een speler meerdere battles speelt word het aantal punten bij mekaar geteld en vervolgens gedeelt door het aantal battles

Bijvoorbeeld, speler 5 speelt 3 battles, verliest 1 keer, haalt 1 keer een massacre en 1 keer een minor victory komt het totaal op 9, dat delen door 3 komt uit op dat speler 5 3 empire pts krijgt.

Spending

Claim tile/, kost 2pts en levert je 1 tile op

Conquer tile/, kost je 1pts meer(vijandig gebied)

Build/ je bouwd een castle, city of mine 1pts

Raids/ je voegt 2d6x10 gold aan je volgende battle toe 1pts

Mountains/ kost nog 1pts meer dus 3 als het neutraal is en 4 als het van de vijand is

Castle or city/ kost nog 1pts erbij

Build

Castle/ het word moeilijker voor de vijand jou land in te nemen(zie hierboven) (kan niet op marsh tiles)

City/ je kasteel word een stad en telt nu als 2 tiles
(kan niet op marsh en mountain tiles)

Mine/ je kan in je volgende phase gold gaan winnen.

Tot slot
HOE WIN JE!

als je 10 tiles bezit win je de campaign of als je de capital city van de vijand sloopt.

PS naar mijn mening is het bord wat we hebben in moenen niet heel erg super hiervoor om de volgende reden

Er zit ten eerste een grote berg in waar veel spelers op af willen gaan.
Er zit volgens mij niet veel rivier in

Dus stel ik voor om of 2x de set mighty empires te kopen met de club en die te gebruiken voor Future campaigns of zelf een te maken van hout etc

Als we toch de map gebruiken in moenen zal wel iedere speler zijn/ haar eigen flaggetjes, kastelen en steden moeten bouwen(miniatuur uiteraard zodat ze op de map kunnen, meer daarover morgen avond!)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 16 apr 2008 23:50

hmmm,
klinkt allemaal leuk. Wil zeker meespelen.
alleen blijft 1 ding erg vaag. Het feit dat je een speler zijn land af kan pikken zonder tegen hem te vechten...

nouja. het zal vast wel interessant worden.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 17 apr 2008 14:54

zoals uitgelegd staat:

Je krijgt empire points voor je gespeelde battles met die punten kan je land veroveren(ook dat van de vijand) dus ja je kan land van iemand afpakken zonder daad werkelijk tegen die speler te vechten.

Lijkt me niet super moeilijk?
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 apr 2008 18:40

Ik meld me aan! met hoge elven.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Richard » 18 apr 2008 19:18

Same here... zonder hoge elven dan! Met het lafhartige rattenvolk!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 18 apr 2008 19:49

dan zijn we al met 3 ;)
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Atze » 18 apr 2008 20:34

Ja, ik wil ook wel meedoen, maar mijn leger moet nog opgebouwd worden :P
Maare als dat geen probleem is doe ik mee met Chaos Tzeentch :pimp:
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor vhati » 18 apr 2008 23:05

als ik een beetje doorplak heb ik ook wel 1000 puntjes ratten af... ongeschilder dat dan weer wel :D en ik wil ook wel meedoen hoor
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor TROLL » 19 apr 2008 12:25

is 5

en nee! met chaos tzeentch is dat helemaal geen probleem hehe
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 20 apr 2008 18:51

oeh

ik moet snel zijn geloof ik, anders zit het al vol :P

Ik doe mee
:hiho: uiteraard

Regels klinken goed, in principe Mighty Empires met wat tweaks.
Haast onvermijdelijk dat we al spelende nog wat haken en ogen tegenkomen, maar dat lossen we dan wel op
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Volgende

Keer terug naar WHFB Campaign 2008