Bladewind of Caledor. High elf blogje..

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 maart 2006 19:19

Ik heb één bolt thrower af!! Nu nog even de
tweede afmaken, en ik zit al op de 775 punten af....

@ Gotrek: Ik zal met elven nooit beardier dan dwergen spelen hoor..
:letsdrinktea: :hiho: <-zie je?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 maart 2006 21:39

Updatetje: Nog een bolt thrower af!!

Begin nu aan mijn unit van 10 archers.....pfff, infantry zuigt...maar niet
zo erg als cavalry!! ;)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 29 mei 2006 16:56

Damn. Als ik aleen maar een geschilderd legertje had gehad op het fanatic....

Anyway, hier een klein verslagje van hoe het me af ging, met mijn pansy-boys...

De ochtend: Om 6.30 uur opstaan. Snel even eten, en om 7.00 de deur uit, naar station maastricht. Om 7.30 uur de trein in, op weg naar het noorden. 8.00 in roermond, wat doe ik nu? Ik kan de bus naar tegelen pakken (want er rijden geen treinen, duh), of ik kan tot eindhoven blijven zitten en dan via den bosch. Ik bereken even snel dat via eindhoven me toch minstens een kwartier scheelt. (wat zou beteken dat ik om 9.30 aankom, in plaats van 9.45, en ik dus 30 minuten heb om mijn leger op te halen :blink: )

Ik blijf dus zitten, hop hop. Naar den bosch met de trein. Daar aangekomen blijken er geen treinen te rijden, en moet ik met de bus. :doh: Goh, de NS ten voeten uit.... :huh: Anyway, uiteindelijk schiet dat in ieder geval op en ben ik toch nog om 9.50 uur in nijmegen. Dus 10 minuten voor inschrijving eindigd. In rap naar huis trappen, mijn ene tas inruilen voor de andere, koffer mee en weer terug richting stad... 20 meter voor het buurthuis belt Henny. Of ik nog kom..... Nou ja, ik ben er dus.... B)

Goed, aan de slag dan maar:

Ronde 1, tegen tzeetch chaos van martijn.

Waarschijnlijk mede dankzij het feit dat ik blijkbaar al een paar uur langer wakker ben, weet ik te winnen. Ik weet niet meer hoe, maar het is gelukt. Vooral ook dankzij mijn swordmasters trouwens...
Ik ben bang dat mijn lord dalijk overhoop geschoten word, dus ik charge de flank van je swordmasters... [2 ronden later] Oké, mijn overgebleven swordmasters slaan je lord dood, en je disc faalt zijn instability test.

Ronde later:
Mijn chaos spawn charged de flank van je swordmasters.... [2 ronden later] Oké, mijn swordmasters slaan nu eerst, want ik heb een hoger initiative. Chop, spawn dood.

Major victory voor mij.... Joepie!!

Ronde 2, tegen khorne chaos van Chaim

Ik was hier een beetje bang voor, aangezien ik één keer tegen chaim heb gespeeld en toen aardig ingemaakt ben. Bovendien voelde ik me tegen khorne een beetje 'out of control', omdat ik geen eagles had om zijn units mee rondjes te laten rennen.

Uiteindelijk viel het reuze mee. Met een goed uitgespeelde refused flank was ik in staat om eerst zijn chosen knights af te maken alvorens me met zijn infanterie bezig te hoeven houden. Deployment was de belangrijkste sleutel tot mijn overwinning hier.
Weer een major victory.... Ik sta nu nummer 2, op 2 battlepoints achter de nummer 1 (damn, die painting points beginnen nu echt dwars te zitten....)

Anyway, ronde 3 dus tegen de nummer 1, met ogre kingdoms.

Nog nooit tegen ogre kingdoms gevochten, aleen een keertje het boek doorgelezen. Afwachten dus maar wat hij heeft. Blijken vooral ogres te zijn (goh, nee echt?). En een slave giant, die hopelijk voer voor mijn bolt throwers wordt. Oh, en twee units gnoblars, maar die hebben eigenlijk niets uitgevroten....

Het was een erg leuke battle, maar wel erg vreemd. De eerste 2 beurten haal ik elke leadership test die ik moet maken, waarna ik ze vervolgens allemaal faal. Ik sloop zijn generaal en de ogres die erbij lopen omdat hij dubbel 1 rolt om weg te rennen van mijn charge... Ik heb maar 1 grote fout gemaakt, die me wellicht de battle heeft gekost. Ik chargde met 2 chariots 1 van zijn units waar zijn butcher in zat. Aleen vergat ik in de magic phase om de regeneration te dispellen. Toen haalde hij zijn leadership test natuurlijk wel, en anders had ik de combat zo dik gewonnen dat hij ver weg was geweest. Och ja, dat is het spelletje... :(

Resultaat: minor loss. En dat viel me nog mee, aangezien ik aleen nog een paar swordmasters en een tovenaar had staan. Toch genoeg dood gemaakt :nono:

Eind resultaat: 7de, van de 10. En gedeeld 2de als ik net zoveel schilder punten had gehad als de rest. Potdomme, toch maar verder met schilderen....

Cal

Oh ja, dankzij Frank zijn er foto's van elke ronde van mij:
Ronde 1:
Afbeelding
Ronde 2:
Afbeelding
Ronde 3:
Afbeelding

:thumbup:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 mei 2006 17:41

Hmmm
ik zag dat de foto van ronde 1 en 2 hetzelfde was, dus dat heb ik even voor je opgelost ;)
(Mod Power!! B) )

En nu schilderen jij! :bottom:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 29 mei 2006 17:45

Mod power rocks ;) . Maar die bij campaigns heb ik maar bedankt. (als ik zelf van alles kan veranderen kan ik niet zeuren bij de leiding. :harhar: )
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 apr 2008 15:19

Goed. Ik heb, na een hoop bone-white geklieder, toch de blauwe en witte verf maar weer uit de kast gehaald. Door dat stomme nieuwe army book moet ik opeens weer gaan schilderen: Voor de Golden Halfling natuurlijk! :D

Ik had al wel het een en ander af, maar niet genoeg dus. Ik ga voor de Halveling inzetten:

Hero op peerd, lance, dragon armour en een Enchanted shield.
121 puntjes.

10 Archers
110 puntjes

15 Lothern Seaguard met command group
220 puntjes

5 Silver Helms met vlag en kampioen
147 puntjes

totaal: 598 punten

Ik ben benieuwd naar de effectiviteit van dit legertje, aangezien ik de archers als waardeloos inschat in border patrol, maar we zullen zien. Vorige keer had ik geen enkel shooting wapen :blink: in mijn leger (spearmen, swordmasters en silver helms toen) dus het is wel even wat anders toen.

Nu moet ik alleen mijn Spearmen ombouwen tot Seaguard, waarschijnlijk (top tip van Frank ;) ) met posterplakkers en quivers, mijn archers afmaken en nog twee extra schilden schilderen voor de spearmen.

Niet heel veel werk, hoewel ik eigenlijk mijn hero ook een nieuw paard wil geven, maar dat hangt van de tijdspanne af. Als het allemaal opschiet en ik krijg weer zin in HE schilderen dan ga ik misschien proberen 2000 punten af te schilderen voor Deamons & Damsels, maar dat moeten we nog zien. :unsure:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 apr 2008 15:33

Wat piccies van wat ik al af heb buiten mijn golden halfling zooi:
Shadow warriors:
Afbeelding
Bolt throwers:
Afbeelding

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor MisterDutch » 07 apr 2008 16:08

Ik vind het er heel mooi uit zien :)

Vooral omdat je de RBT's grijs-achtig hebt geschilderd, je behoudt toch het typische High Elves kleurenschema maar je geeft er een draai aan waardoor alles iets duisterder lijkt. Helemaal top! :tu:

P.S. de oude Shadow Warriors modellen zijn echt wel veel mooier dan de nieuwe
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor drava » 07 apr 2008 16:25

AH netjes gedaan :). Tja helaas ligt het bij mij even geheel stil qua schilderen in verband met tentamen weken. Al jeuken mijn handen wel over verder te gaan aan de goblin squig herders. :P
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor henerius » 07 apr 2008 19:24

op welke voetjes staan je guard ook alweer? is dit een variant daarvan?

Je HE zien er puik uit maar als ik dis boltthrower op die base zie staan is het niet een beetje grijsjes? Of laat ik me teveel leiden door de piccies? Kan ik RL heel anders zijn natuurlijk :)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs