Rudi's Bos Taliban

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 26 feb 2008 19:48

probeer eens een wat lichtere achtergrond. ik mis nu wel erg veel....
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 27 feb 2008 15:41

ja klopt beetje jammer van de achtergrond maareh zoiezo altijd een vet model(vind ik) maareh wat was je idee dan voor je leger?

of blijft dat one big secret tot je het probeert en het of gruwlijk fout gaat of daadwerkelijk werkt? :laugh:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Rudi XXL » 29 feb 2008 14:39

Gisteren voor het eerst een battle gespeeld met 1500 punten tegen Laurens zn High Elves. Hieronder een battle reportje.

Eerst mijn armylist:

Lords/heroes:
1 Noble met Hail of Doom Arrow, Light armour, Great Weapon 111 points
1 Noble of the Wild Riders met Twilight Spear , Paard 152 points
1 Spellsinger level 2 met 2 Dispell scrolls 175 points
Core:
10 Glade Guards 120 points
10 Glade Guards 120 points
6 Glade riders met musician 153 points
Special:
3 Treekin met elder 215 points
8 Wardancers met champion en musician 165 points
5 Wild Riders met musician (free), champion and standard bearer 166 points
3 Warhawk Riders 120 points

Totaal: 1497 points

Laurens zijn lijst bestond uit:

Lords/Heroes:
1 Noble op paard
1 Tovenaar met magische ring (2d6 S4 hits)
Core:
10 Archers
15 Spearman met full command
9 Silver Helms met full command
Special:
10 Swordmasters met full command en magic banner
5 Shadowwarriors
2 chariots
Rare:
1 Bolttrower
1 Great eagle

Beurt 1:
Laurens begon met de battle, en movede zijn Swordmasters en Spearman over mijn rechterflank naar mij toe. Zijn paardjes en eagle namen op de linkerflank verdekte posities in. In de magic fase gooide hij een miscast en ik mocht een spel van mij casten tot een max value van 5+, die had ik niet, dus ging dat voorbij zonder problemen. In de shootingphase killde hij 2 archers met zn shadowwarriors en 3 glade riders vielen ter aarde door de bolttrower. Geen van de units rende weg. In mijn beurt rende mijn wardancers de bosjes in, richting de swordmasters en spearmen. Daarachter kwamen mijn wildriders die binnen charge range gingen staan van de spearman. Mijn treekin rende door het midden, waar een bosje stond, en bleven daar staan. Mijn noble en de tovenaar volgde ze voor wat bescherming. De glade riders en warhawks gingen over links en beschoten de great eagle. 1 wond was het resultaat. De tovenaar had ondertussen mijn wardancers fearcausing gemaakt. De schoten van mijn glade guard vonden 3 shadowwarriors en 2 vielen er dood neer. Ze haalde hun moraal test.

Beurt 2+3
Laurens rende met zn paardjes en chariots naar het midden van de tafel, de paardjes geflankt door de chariots. De swordmasters en spearmen kwamen nog dichterbij lopen, en gingen in defensive formation staan. De gladeriders werden gecharged door de eagle en rende weg maar werden ingehaald en afgeslacht. In mijn beurt chargde de wardancers de swordmasters. Die mogen eerder slaan, maar door mijn dansje mocht ik op I slaan en dus nog als eerste. 17 aanvallen en 1 challange verder lag er alleen 1 dode high elfchampion. De swordmasters waren echter ook niet warmgedraaid en sloegen er slechts 2 dood. Toch genoeg om te breken en weg te rennen. Helaas kwam hij wat te kort, en bleven mijn dancers leven. Mijn treekin kwamen de bosjes door en mijn wildriders draaide bij naar het midden van de tafel. De eagle werd doodgeschoten van mijn glade guards en mijn magic dispelled of miscaste (S6 hit, maar een to wound van 1, dus geen wond :D) Mijn warhawks gaan richting linkerflank naast de bolttrower en archers staan.

Beurt 4
Laurens chargt mijn wegrennende wardancers met zn chariot, waardoor ze wegrennen en laurens zn charge niet haalt. De paardjes met lord en andere chariot rammen in mijn treekin. De warhawks worden tot 1 verwond model afgeschoten door de bolttrower en de archers. De magic van laurens haalt of niets uit, of word gedispelled door mij. De chariot doet niets tegen mijn treekin, maar de noble met uit slaat er 1 dood. Dit omdat hij een magic item had dat hij alles mocht re-rollen, en ik gehaalde saves moest rerollen. Toch slaan ze er 2 van het paard af, en blijven ze staan door de LD van de noble die achter ze staat. In mijn beurt chargen de wildriders de zijkant van de paardjes in, en laurens haalt zijn feartest.
De warhawk charged de bolttrower en de overige units rallien. De magic haalt niets uit, maar de overgebleven glade guards schieten 1 wond af van laurens zn magier. De warhawk rekent af met de bolttrower en overrunt van tafel. De paardjes van laurens slaan eerst, en doden 1 wildrider, maar doen de treekin niets. Daarintegen slaan de treekin en de wildriders maarliefst 4 silverhelms dood :D Hierdoor gaan ze er hard vandoor, omdat ik fear causing ben. Helaas niet ingehaald, maar er leven er nog maar 2 + de noble.

Beurt 5
Laurens charged met de spearmen mijn wardancers en met de chariot mijn glade guards. De guards rennen weg, maar worden niet ingehaald. De silverhelms rallien ook nog even. De wardancers slaan weer als eerste, maar worden ook deze x in elkaar gebeukt. Wederom een heldenrol voor mijn champion door weer een challanger met de grond gelijk te maken. Toch rent hij in zn eentje weg om nooit meer terug te keren. In mijn beurt komt de warhawk terug op tafel en vliegt achter de bosjes waar de shadowwarriors zitten. De wildriders chargen de silverhelms, maar deze rennen weg van de fear en worden overrunt van tafel af. Mijn treekin draaien om voor een charge op de chariot volgende beurt. Mijn magier miscast en krijgt deze x wel een wond.

Beurt 6
Laurens charged met de chariot mijn glade guard, die stand and shoot doen, zonder resultaat en afgeslacht worden. De chariot draait bij op de klap op te vangen, en de shadowwarriors chargen de warhawk. De warhawk word snel afgemaakt en het is mijn beurt. De treekin chargen de chariot en blijft staan. Mijn tovenaar en noble lopen naar de magier van laurens en schieten er samen 2 pijlen in waardoor deze doodgaat. Mijn wildriders komen terug op tafel en rennen naar links boven voor de table quarter. De treekin breken de chariot af, en overrunnen naar rechtsboven om deze van laurens te jatten en contesten deze nu dus. De rest is er niet veel gebeurd en de totalen worden opgemaakt.

Dood bij de Wood elves:

1 wond op de tovenaar
10 glade guards
6 glade riders
3 warhawks
8 wardancers
De rest was of levend of boven 50% van de unitstrenght.

Dood bij de High elves:
1 noble
1 tovenaar
9 silverhelms
1 bolttrower
1 chariot
1 great eagle
De rest was ook boven de 50% of niet dood.

Verder had ik 2 table quarters, laurens 1 en 1 werd gecontest *gniffel* En ik had ook nog laurens zn army general gekilled en 1 banner van de silverhelms gekaapt. Dat zijn dus 300 VP meer voor mij :D

Eind totaal: 591 VP verschil --> Solid Victory voor mij :D

Dank aan Laurens en zijn elven voor een toffe battle :D
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor MisterDutch » 06 maart 2008 21:33

Nice, mooie battle report. Ik vind Wood Elves en High Elves beiden heel stoere legers dus een battle report waar ze allebij in voorkomen is voor mij altijd erg leuk om te lezen :)

Als ik Laurens was geweest had ik echt wel een Dragon Mage genomen, vlammend zwaardje tevoorschijn toveren en chargen maar richting die Treekin! Muhaha :D
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor TROLL » 06 maart 2008 23:46

om vervolgens niet aan te komen want hij word door de in het bos verschuilende elfjes van zijn draak afgeschoten :laugh:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor MisterDutch » 07 maart 2008 00:15

Nou ja ze hebben in ieder geval geen cannons :P

(een van de grootste angsten van een draak :panic )
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch

Berichtdoor Rudi XXL » 08 apr 2008 21:45

Nadat ik 2 weken terug skaven, met 3 pickahu's en een grey sear (!!), heb gemassacred en ook vorige week ogres geasskicked hebt ben ik maar weer eens begonnen met schilderen. Mijn vogeltjes zijn ondertussen een vast element in mijn leger, dus heb ik besloten ze eens onderhanden te nemen. De eerste is af, en de andere 2 staan in de basiskleur. De riders zijn daarna aan de beurt.

Op de foto misschien slecht te zien, maar de vogels zijn bestial brown met vomit drybrush. De veren zijn eerst wit en zwart gemaakt, daarna is het witte geinkt met verdunde black ink en gedrybrusht met toplaagje wit. Het zwarte is gebrusht met codex grey. De lian is dark angels green met goblin green highlight en verdunde blakc ink. Het gezichtspantser van de vogel is shining gold met hele lichte wash van black ink. Comments zijn welkom :)

Afbeelding
Rudi XXL

Berichtdoor MisterDutch » 08 apr 2008 21:59

Wauw stoer, precies dezelfde kleuren als ik aan mijn allereerste High Elf Great Eagles gaf - toen ik enkele jaren geleden met Warhammer begon ^_^

Ik vind ze wel mooi alleen ik kan op deze foto niet goed zien of je de vogels ook gehighlight en zo hebt... ziet er een beetje egaal uit maar dat komt denk ik door de flits.

Nice going met je vele overwinningen trouwens :D
MisterDutch

Berichtdoor Rudi XXL » 08 apr 2008 22:20

Alleen de voorste is gehighlight, de rest niet die zijn alleen bestial brown. Maar lees mijn tekst bij de post hoe ze geschilderd/gehightlight/geinkt zijn :D
Rudi XXL

Berichtdoor Richard » 09 apr 2008 09:00

Nadat ik 2 weken terug skaven, met 3 pickahu's en een grey sear (!!), heb gemassacred

wrijf het er maar in :snif:
Leuke vogeltjes. Vind het jammer dat skaven geen leuke vliegende dingen hebben....
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs