Nieuwe Zvezda 1:100

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 06 okt 2016 10:44

Ik weet dat ik met mijn Matilda leger voor een half jaar de hele Nederlandse voorraad Matilda II's heb vastgelegd :D


Mijn Duitse leger is SS, dus vandaar dat ik als eerste kijk naar SS King Tigers. Heeft niks te maken met enige tactische redenering.
Een lagere rating en dan wat meer modellen op tafel is waarschijnlijk wel beter :yes:


betaling kan gewoon de 20e, geen probleem
ik hoef niks voor te schieten of zo, het wordt hier afgerekend nadat ik het geld heb ontvangen
ik leg ze tot die tijd wel gewoon apart
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 06 okt 2016 12:37

zouden die fearless trained KT's tiger ace skills mogen rolen?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 okt 2016 17:59

Volgens mij niet, maar pin me er niet op vast.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 06 okt 2016 18:42

Ik moest m thuis even opzoeken, maar:

JA ^_^

KG Peiper SS KT's hebben Tiger Ace skills, en de Company HQ KT (als je die neemt) heeft er 2 :grijns:


Ze zijn dan wel 295pts per stuk :unsure:


2 platoons van 2 + 1 HQ = 1485pts

Klaar voor een toernooi voor minder dan €20,- :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 07 okt 2016 13:20

Goedkoopste lijst ooit denk ik wel. :)

Zou dit ook een krachtige lijst zijn? Slechts 5 models op tafel? Ik heb zo mijn twijfels.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 okt 2016 13:34

5 KT's is niet echt een hele sterke lijst. Je kunt heel weinig verliezen lijden en je hebt maar 2 units die een objective kunnen pakken.

MAAR: het is erg intimiderend voor je tegenstander. Sommige legers zullen er niks tegen kunnen doen, en andere legers lachen je vierkant uit (strelkovy...)

Het is een beetje alles of niks. Leukste lijst om hier tegen te spelen is denk ik een cromwell lijst. (niet om het te verslaan maar om een spannende battle te hebben). Snel op de flanken komen en dan HOPEN op een paar slechte saves van de KT's. voor 1500: 14 Fearless trained cromwells en 2 M10C 17-pdr. Mmmh, tijd dat zvezda de cromwell uit brengt! :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 07 okt 2016 15:22

Nee, 5 KT's is zeker geen goede lijst :nono:

Sommige tegenstanders zullen het er heel moeilijk tegen krijgen (tanklijsten die geen KT's kunnen killen) maar tegen de meeste lijsten (alles met ook maar een beetje infantrie) ben je hopeloos verloren (objectives zijn zeker je zwakke punt)
Kunnen nog steeds leuke battles zijn, en de intimidatie factor is natuurlijk wel enorm B)

@Caladai
Denk aan de Welsh Guards: Cromwells met Challengers (Cromwells met 17pdrs)
Nog leuker :D


Terug On Topic:

Ze zijn binnen!

Köningstigers én ISU-152's :thumbup:

Ik zal die van Johan alvast mee naar huis nemen, dan leg ik ze in de clubkast
weet ik zeker dat ik ze niet vergeet mee te nemen de 20e als hij er weer is
(ik ken mezelf :whistle: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 08 okt 2016 15:34

O.k, beter dus wat minder KT's en dan support infanterie, Arty en of flakk's
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 08 okt 2016 20:41

Precies
3 (of zelfs 4 met die late Remagen/Desperate Measures lijsten) KT's, met wat Inf om objectives te bewaken, en wat andere support units is veel beter.
Je hebt nog steeds de intimidatie factor en veel tegenstanders zullen nog steeds veel problemen hebben om die KT's uit te schakelen.

Bij het vorige (enige) Hive FOW toernooi had iemand 4 KT's met hordes Volkssturm support
Heel indrukwekkend :disturbed: maar niet gewonnen -_-


Eerste KT is in elkaar geplakt en hij ziet er uitstekend uit :yes:

Morgen foto's ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2016 16:02

MWUHAHAHAHAAAA!
Fear the might of Heavy Metal!

:grijns:

Afbeelding


Dat lijkt me genoeg aan zware jongens voor ieder reëel scenario ^_^




Natuurlijk aan het plakken gegaan om ze te kunnen laten zien
Eerst de ISU-152

Afbeelding

Groot en lomp zoals het hoort, prima gedetailleerd

Hij lijkt heel erg op zn voorganger, de SU-152 (die ook gemaakt word door Zvezda en al eerder in dit topic te zien was)
De SU-152 was gebaseerd op het KV-chassis, de ISU-152 op het IS-chassis
Van de voorkant en van opzij zijn ze nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Afbeelding

Van bovenaf is het wat duidelijker
Een ander motordek, en de SU heeft een meer 6-kantige opbouw ten opzichte van de rechthoekige van de ISU

Afbeelding

In FoW heeft de ISU flink wat meer pantser (en kost ook heel wat meer punten) dus het kan toch handig zijn om ze uit elkaar te kunnen houden

Maar de echt nieuwe ster is natuurlijk de Königstiger of King Tiger B)


Afbeelding

Model ziet er geweldig uit, prima gedetailleerd en erg indrukwekkend

Toen ik m in de winkel op de sprue zag was ik bang dat ie wat te klein zou zijn, maar niks is minder waar
Een vergelijking met mijn BF model laat zien dat ie zelfs een fractie langer is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals zo veel modellen van Battlefront heeft hun KingTiger een te dikke loop (ik gok om verbuiging tegen te gaan, een reëel gevaar bij die metalen modellen)
Met de smallere, realistischere loop van het nieuwe model ziet ie er een stuk minder lomp uit
Een echte verbetering

Dit model mist de Zimmerit van mijn BF model, maar dat is prima voor alle KingTigers vanaf, zeg, het Ardennen offensief tot het eind van de oorlog
Kleine details zoals de koplamp zijn soms wat minder precies, en je mist de mogelijkheid om een commandant uit de koepel te laten kijken, maar voor een fractie van de prijs kan ik m echt aan iedereen aanraden. :yes:


Wel goed opletten met het in elkaar zetten
Alles goed aandrukken, anders krijg je kieren, en vooral goed kijken naar de juiste orientatie van het onderdeel waar de loop aan word bevestigd.
Doe je het net als ik de eerste keer, dan word je gedwongen om de loop op zn kop te installeren en omdat ik alles al verlijmd had kon ik het niet meer herstellen :bloos:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten