nieuw bij flames of war

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: nieuw bij flames of war

Berichtdoor Johan » 01 jan 2016 09:40

late war word het dus/ prima! :tu:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 jan 2016 15:07

Grey Wolf is inderdaad een prima startpunt. Als je even in de gaten houdt welke units je neemt kun je een heleboel altijd nog voor Mid-War gebruiken (hoewel tigers en panthers echt gruwelijk duur zijn in mid-war).

infantery, halftracks en panzer IV's en StuG's zijn allemaal prima bruikbaar in Mid-War.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Johan » 01 jan 2016 22:39

tja, als mid-war weinig gespeeld word en er zijn ook niet echt boeken voor (alleen wat losse lijsten) dan word het toch wel wat minder interessant. Wie weet in de toekomst. Eerst maar eens models plakken en een eerste paar battles. Zijn er ook andere boeken interessant voor de Duitsers in Late war betreffende pantserdivisies?

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 jan 2016 13:21

Bijna elk late war boek waar duitsers in staan zal ook een pantser-lijst bevatten. Ze verschillen echter nogal qua opties en de soorten tanks die ze in kunnen zetten. In Grey Wolf staan vrij uitgebreide pantserlijsten en een StuG leger. Die zijn 'confident veteran'. In latere boeken, bijvoorbeeld Desperate Measures, staan lijsten die andere ratings hebben zoals confident trained waardoor de tanks per stuk goedkoper zijn. Daarnaast krijgen de duitsers in 'latere' boeken pas de beschikking over het echt zware speelgoed zoals Jagdtigers, jagdpanthers, panzer IV/70's, etc. Daarnaast wordt de infanterie steeds beter uitgerust met meer pantserfausts, assault rifles en steeds slechter getrainde manschappen.

Het hangt dus weer allemaal af van waar je voor wilt gaan. :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 jan 2016 21:27

Precies.
De lijsten in Grey Wolf zijn het meest 'algemeen', de lijsten in andere boeken zijn vaak een stuk specifieker qua units en tijdsperiode.
Dit geeft je vaak extra speciale regels en historische fluff, maar je hebt vaak ook beperktere opties.

Zo uit mn hoofd zijn dit de panzer lijsten in de boeken

- Atlantik Wall
Duitse eenheden in Normandie. Met de elite Panzer Lehr divisie en SS Panzer divisies (ook met SS schwere panzer abteilung met Tigers en Michael Wittmann, misschien wel de bekendste tank-ace van de oorlog)

- Bridge by Bridge
Duitse eenheden tijdens Market Garden
Vrij beperkt qua tanks, want in die tijd lagen bijna alle Duitse tanks in het Westfront nog na te roken in Frankrijk, maar er zitten wat lijsten bij.
En natuurlijk extra leuk door de plaatselijke setting :yes:

- de Ardennen boeken (devil's charge, nuts en blood guts & glory) worden later dit jaar gebundeld in hardcover, met extra opties, dus daar zou ik zeker mee wachten tot de nieuwe uitkomen.
BGG heeft wel de lijsten voor de Panzer Brigades. Dat waren hele kale tank eenheden met de nieuwste tanks (Panthers en Jagdpanzers) en veel anti-air, maar met weinig support als bv artillerie. Bedoeld als de ultieme tegenaanval units zouden ze de blitzkrieg weer terug moeten brengen bij de Duitsers. Er was echter geen tijd om de bemanning goed op te leiden, dus de rating van de crew is vrij laag (maar dus ook de puntenwaarde)

- Nachtjäger
Duitse tank eenheden volgens de Panzer Brigade organisatie, maar nu met IR nachtvisie B)

-Desperate Measures
zoals de titel al doet vermoeden, de laatste wanhopige verdediging van het vaderland.
Hier staan hele aparte lijsten in. Heel veel opties, want iedere restrictie van organisatie is overboord. Als het kon rijden en schieten werd het gebruikt. De bemanning is vaak wel bar slecht, en zelfs de speciale regels van de Duitsers kun je vaak niet meer gebruiken omdat de bemanning niet genoeg getraind is.

- Berlin
laatste verdediging van Berlijn. Volksturm en Hitlerjugend, maar heel weinig tanks :nono:

Nou vergeet ik er vast nog een paar, maar ik vond het genoeg zo ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 jan 2016 22:04

Oh, dan is er nog

- Bridge at Remagen
hier staat het zware metaal in: Schwere Panzerjäger Kompanies.
Jagdtigers, Jagdpanthers met Tigers en Köningstigers als support :D
Als je je tanks zo groot en zo zwaar mogelijk wilt hebben dan is dit iets voor jou, wil je nog punten over houden voor wat tactische flexibiliteit misschien niet ;)

- Fortress Italy
dit boek heb ik zelf niet, maar ik dacht dat hier de Hermann Goering divisie in staat, een Luftwaffe tank divisie (nee, dat klinkt niet logisch en dat was het ook niet :nono: )

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 03 jan 2016 07:58

wow, wat een opties... dat zijn wel echt belachelijk veel boeken. bestellen jullie ze per dozijn of??? :P nee, even serieus, waar halen jullie ze? de dobbelsteen?

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 03 jan 2016 13:07

[quote="Johan"]dat zijn wel echt belachelijk veel boeken.

valt wel mee, hoeveel 40k codexen zijn er?

Je hoeft ze niet allemaal te hebben, dat ik zo gek ben.... ^_^

Ik koop ze idd bij de Dobbelsteen in Arnhem of Subcultures in Utrecht

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 12 jan 2016 17:13

Dag mensen, ik heb vandaag met een maat van me een eerste potje gespeeld. We merkten dat het zo met alleen de regels en wat bootcamp filmpjes het spel nog erg moeilijk is. Eigenlijk hebben we gewoon echt een intro battle nodig. We zouden volgende week donderdagavond langs kunnen komen. Is er iemand die ons met een intro potje wegwijs wil maken?

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 12 jan 2016 17:29

Volgende week donderdag, dus de 21e?

Of bedoel je aanstaande donderdag 14e?

De 21e heb ik al Imperial Assault staan, dus dan kan ik niet :(
iemand anders?

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames