FOW 2015 preview

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

FOW 2015 preview

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 maart 2015 10:59

In het kort:

Assault on Berlin boek
Veel plastic russische tanks
The pacific boek (I call it: Iwo Jima!)
Great War: nieuw boek
rivierenoorlog boek voor vietnam
Een nieuwe tijdsperiode: Cold War (go Abrahms)

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=4814
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Re: FOW 2015 preview

Berichtdoor Beastherder » 06 maart 2015 15:51

Kijk, dit is toch een heel stuk prettiger dan het GW systeem, waarbij je niet eens weet wat er volgende week uit komt :yes:

Nog meer dan genoeg ruimte om te speculeren over specifieke modellen en regels, maar je weet tenminste wat je kan verwachten
Je weet waar je wat geld voor moet bewaren, en doordat je ook weet wat er niet uitkomt kun je ook rustig doorwerken aan je legers zonder het risico dat er volgende week nieuwe regels uitkomen waardoor ze niet meer werken

Ook meteen maar mijn eigen mening geven over al dit nieuws, want waar is het internet anders voor dan het ongevraagd geven van je mening ;)

Brown Water Navy
Nieuwe uitbreiding voor FoW Vietnam, dus goed om te weten dat ze hier mee verder gaan
Bootjes zijn toch lang niet zo cool als helicopters, dus ik word hier niet zo enthousiast van als de vorige Nam releases :dunno:
Wel benieuwd wat er voor de VC zal uitkomen, want een vietnamees leger om tegen te spelen is toch wel het grootste struikelblok voor het beginnen met Vietnam

Berlin
Het logische vervolg van de serie Late War boeken
Nieuwe bizarre speeltjes voor de Duitsers en Russen, en het CityFight aspect kan wel s interessant zijn, zeker met die modulaire plastic gebouwen die ze verderop noemen
Het vooruitzicht van nieuwe plastic kits worden mijn Russen natuurlijk alvast erg blij van :wink:
Vooral het idee van betaalbare plastic artillerie sets klinkt als muziek in de oren

Misschien nog wel interessanter is dat hiermee het Late War tijdperk wel zo'n beetje 'af' is, en er dus wild gespeculeerd kan worden over wat gaat volgen ^_^
Pacific komt er aan, en dat is groot nieuws!
Maar misschien dat er in 2016 weer serieuze aandacht komt voor Mid-War, of mischien gaan ze gewoon door in de tijd voor de fictieve 'Paper Panzers' in het 1946 tijdperk?

Great War
Ach ja, het is een interessant en belangrijk stuk geschiedenis allemaal, maar om de een of andere reden trekt het mij niet om te spelen
Laat ik wel aan me voorbij gaan -_-

Cold War Gone Hot
Oh Yeah! :thumbup:
Dit kan wel eens super-hip worden

Al dat Koude Oorlog Soviet-spul vind ik er altijd erg gaaf uit zien, dus ik kijk hier alvast erg naar uit :)

Ik zal alvast wat extra Zvezda modellen gaan inslaan ;)
http://www.zvezda-usa.com/games/hot-war/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 12 maart 2015 17:03

- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Beastherder » 15 maart 2015 15:27

Nieuwe Open Fire! doos lijkt toch erg veel op de oude ^_^

De tanks zijn vervangen door de nieuwe plastics, wat goed nieuws is, want dat was toch wel het grote zwakke punt van de oude doos
(ze waren best oké, maar niet zo strak als wat ze nu kunnen doen in plastic)

toevoeging van het Forces boek is wel een hele grote verbetering :yes:

Je merkt zeker dat voor veel nieuwe spelers toegang naar een armylist een groot struikelpunt is

[quote="Beastherder"]Cold War Gone Hot
Oh Yeah! :thumbup:

De voorbereidingen zijn alvast begonnen :grijns:

Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 15 maart 2015 16:56

Let wel op dat we voor het Forces boek het mini-regelboek kwijtraken... Ik hoor echter dat er plannen zijn om mensen met Open Fire het mini-regelboek goedkoper aan te bieden, maar dat kan evengoed onzin zijn.
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Beastherder » 15 maart 2015 18:02

Hmmmm :dry:

Dat was me idd niet opgevallen

Dat is wel enorm jammer, het complete regelboek is juist 1 van de grote plus-punten van de huidige doos :dunno:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 17 maart 2015 07:43

With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Lert » 17 maart 2015 16:40

Interssante video. Valt me op hoe a-symmetrisch de meegeleverde legertjes zijn. Drie stugjes + twee pakjes + een sloot infanterie tegen zes Shermans + twee Fireflies + een handjevol infanterie?
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Beastherder » 17 maart 2015 17:55

Infantrie leger met wat tank-support versus tank leger met wat infantrie support

allebei zo rond de 800pts

kun je een leuk potje mee spelen ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 maart 2015 18:04

Klinkt niet heel a-symetrisch. Die allied infantry zijn gewoon fearless veterans toch?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Volgende

Keer terug naar Historische wargames