Mijn Eerste Fow battle

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Mijn Eerste Fow battle

Berichtdoor Skevan » 24 feb 2012 21:36

Afgelopen donderdag mijn eerste battle gespeeld. Het was een heel spannend potje.

Mijn leger bestond uit 2 platoons paratroopers, 1 platoon glider rifle infantry en 4 57mm At met 4 jeeps. verder HQ met 3 bazooka teams.

Ten tijden van het eind van de eerste beurt dacht ik dat ik klaar was en kon inpakken.
Ik had mijn 57 mm anti tank achter de jeeps gehangen om zo een betere positie te verkrijgen, maar had geen rekening gehouden met de 4 stuarts van frank. Die kwamen recht door het midden en ruimde 3 van mijn 4 AT op.
In mijn shooting phase ruimde ik 1 stuart op.

Mijn glider infantry groef zich in. Mijn paratroopers rukt op. 1 naar de kerk en de andere naar de rand van het bos. Mijn enige AT was door frank uitgeschakeld.

ach om een lang verhaal kort te maken. ik dacht zonder die 57mm maak ik geen kans meer. MAAR, zie hier het resultaat van para's die tanks assaulten

Afbeelding

1 platoon schakelde in een beurt 3 shermans uit. De andere para's met de glider infantry heeft uiteindelijk 5 shermans uitgeschakeld en 1 stuart, waarna de andere twee stuarts een skaven move maakte en er vandoor gingen.

Bedankt frank voor het spelletje en dat je niet de makkelijke weg hebt gekozen......
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Re: Mijn Eerste Fow battle

Berichtdoor Beastherder » 26 feb 2012 15:19

graag gedaan, uiteraard ^_^
mijn beide legers op zo'n fraaie tafel zien staan en hun werk zien doen is al beloning genoeg

het was een zeer vermakelijke pot, en idd uiteindelijk veel spannender dan het na de eerste beurt leek

nu 2 potjes gespeeld met mn 1000pts intro-legers, 1x met para's en 1x met shermans, en beide keren verloren door te agressief te spelen
ik hoop toch dat ik er zelf ook wat van leer :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Mijn Eerste Fow battle

Berichtdoor Guy » 27 feb 2012 12:11

Leuk verslagje Stefan, mooi om te zien dat de eerste Flames of War indruk een goeie was.

@ Frank; altijd aanvallen, daarvan leer je het meest (vooral als het fout gaat)
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Keer terug naar Historische wargames