Frank's Star Wars modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Gotrek » 07 nov 2016 10:38

Ziet er idd weer goed uit. Bloed had van mij iets minder fel gemogen, hoewel dit waarschijnlijk juist realistischer is.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 07 nov 2016 14:09

Het bloed is donkerrode verf
omdat het op een witte ondergrond zit komt het veel feller uit dan ik ook zelf had verwacht

ik heb het zo gelaten omdat ik idd bedacht dat dit in het echt ook zo zou gebeuren op een witte vacht

edit:
Google Afbeeldingen 'bloody polar bear'
Yep, bloed is heel vel rood op een ijsbeer vacht :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 07 nov 2016 17:10

Google Afbeeldingen 'bloody polar bear'

Yep
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 08 nov 2016 00:44

Zoals ik al zei het is waarschijnlijk veel realistischer (ons beeld van bloed is erg vertekend door wat we op t.v. zien).

Gotrek

Berichtdoor Beastherder » 15 jan 2017 15:25

Volgende model is al een hele tijd af, maar ik moest m nog geheim houden tot ie zijn debuut in de campaign maakte.

Afgelopen donderdag was het zo ver, en General Sorin mocht voor het eerst de speeltafel betreden
Hij loste maar 1 schot in het hele spel, maar het was wel het beslissende schot dat het scenario won voor de Imperials B)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hij draagt het uniform van een Generaal van grondtroepen, met het pantser voor actieve dienst dicht bij de actie
Oftewel exact hetzelfde als zijn collega General Veers, tijdens de aanval op Echo Base in Empire Strikes Back
Afbeelding

En zo leer je weer eens wat General Veers = Grand Maester Pycelle :o
Zelfde acteur: Julian Glover
Totaal niet in de gaten :dunno:

[rimg]http://digitalspyuk.cdnds.net/15/50/768x576/gallery-1449830999-julian-glover-star-wars.jpg[/rimg]
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 16 jan 2017 10:49

Niet vergeten dat Julian Glover ook in Indiana Jones and the last crusade zat. "He chose... poorly" :whistle:
Afbeelding
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 30 jan 2017 17:49

Weer wat modellen af, en ze zitten niet als verrassing in de lopende campaign, dus ik hoef ze niet geheim te houden B)

3 ISB Infiltrators
(er zitten 2 in een groep, maar mijn blister kwam met een mysterieus extra figuur :o 3e is dus niet echt bruikbaar, maar ik heb m gewoon meegeschilderd, want het is gewoon een cool model ^_^ )

ISB staat voor Imperial Security Bureau, oftewel de Gestapo van de Empire (want Empire = Nazi's)

Afbeelding
Afbeelding

Pantser duidelijk gebaseerd op dat van Stormtroopers, maar wat lichter en practischer gemaakt en in sneaky camo-grijs ipv 'in your face' wit

Die jongens hebben ook een baas nodig:

Afbeelding

In de artwork lijkt hij een andere kleur te hebben, maar ik heb m dezelfde kleurstelling gegeven als de rest van de ISB leden

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

ISB strike-team, klaar om die verdervelijke Rebellen op te sporen en uit te roeien B)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 feb 2017 17:52

Bij de campaign missie van afgelopen Donderdag was er een rol weg gelegd voor de Transport van de Rebel spelers
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3585&p=57132&sid=36198d94b78d084e787f24344e54e7b3&sid=36198d94b78d084e787f24344e54e7b3#p57132

Sinds Rogue One weten we nu natuurlijk allemaal dat de Transport voor zo'n Rebel 'strike team' een U-Wing hoort te zijn :wink:

Bij mij op het werk verkopen we al tijden van die Star Wars 'Easy Kit' bouwpakketten, en iedere keer als ik ze bekijk denk ik "ja, ze zijn misschien wat simpel, maar met een wash en wat drybrush kun je er echt iets moois van maken"
En nu had ik eindelijk een excuus om het te proberen :grijns:

Dit is wat je krijgt in de doos
Schaal is 1:100, dus een stuk kleiner dan de 28mm figuren van Imperial Assault, maar het is nog steeds een behoorlijk groot model
Afbeelding

Goed gevormde plastic onderdelen, met wat basis-kleuren er op geprint
Er zit wat tijdsdruk achter, dus ik ga niet het hele ding in de primer zetten en opnieuw beginnen, maar ik ga gebruik maken van wat er al is.

Je ziet er bijna niks van bij het uiteindelijke model, maar ik kan me toch niet inhouden om de cockpit te detailleren

Beginnen bij de piloten

Volgens Lego ziet een U-Wing piloot er zo uit
Afbeelding Afbeelding

En wie ben ik om dat in twijfel te trekken? ^_^

Mijn piloten (met stuiver voor schaal)
Afbeelding

En de rest van de cockpit voor het in het model verdwijnt

Afbeelding
Afbeelding

Bij de rest van het model worden alle paneel lijnen met een zwarte wash geaccentueerd.
De motoren, motor inlaten en kanonnen zijn geschilderd.
De blauwe en gele markeringen zijn overgeschilderd, zodat ze ook 'de hoek om' gaan en hebben beschadigingen gekregen, en ik heb grijze panelen toegevoegd.

Afbeelding

Landingsgestel is geschilderd, en met wat drybrush werk is de deur van de laadruimte extra uitgelicht
Afbeelding

Als je héél goed kijkt kun je de piloten zien :whistle:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 25 jul 2017 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 feb 2017 21:23

De lopende campaign begint in de latere stadia te komen, en de laatste Side Mission is bepaald.
We gaan definitief niet langs Bespin, dus ik kan de modellen die ik daar voor gereserveerd had laten zien.

Eerst de oplichter, smokkelaar, generaal en voormalig leider van Bespin, totdat de Imperials de boel overnamen, Lando Calrissian ^_^

Afbeelding

Matchen van de correcte kleuren met het origineel blijft een uitdaging. :unsure:
De gouden brocade van de binnenkant van de cape is heel goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Stippeltechniek van verschillende goudkleuren over een groene basis. Mooi, maar niet iets waarvan ik verwacht het veel vaker nodig te hebben.
De huidskleur ben ik redelijk tevreden mee voor mijn eerste poging tot Afrikaanse huid, maar ik ben niet helemaal zeker of het een goede match is voor die van Billy Dee Williams :unsure:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En op Bespin kom je ook de plaatselijke politiemacht tegen, genaamd de Wing Guard
Afbeelding
Een aantal verschillende huidskleuren, want Bespin is een ‘equal opportunities’ werkgever
De originele uniformen hebben een wat lastige paars-grijzige blauwe kleur.
Ik kon er maar geen goede match voor vinden. Uiteindelijk had het wel een stuk grijzer gemogen, maar ik had geen zin meer om ze opnieuw te schilderen :dry:

Op een veilingsite vond ik foto’s van de originele kostuums (verkocht voor 17.000,- dollar per stuk voor de geïnteresseerden :o ) met een interessant detail.
De originele uniformen hadden een gouden sierrand op de mouw, maar blijkbaar vond iemand op het laatste moment dat dat iets te veel bling was en werd er een zwarte tape over heen gedaan.
Deze is zn tape kwijtgeraakt in de loop der jaren
Afbeelding
Deze heeft de tape nog
Afbeelding

Dat geeft mij de mogelijkheid voor een extra onderscheid tussen de ‘gewone’ en ‘elite’ groep
Afbeelding

En samen met hun leider
Afbeelding

En de 4e van de bekende premiejagers.
Na IG-88, Boba Fett en Dengar volgt Bossk :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Geel blijft een rotkleur om te schilderen, maar ik ben erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.
Samen met de huidskleur en de grijs-witte details is het geheel toch een iconisch plaatje ^_^
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 27 feb 2017 09:40

Ziet er weer heel goed uit, vooral Bossk is erg indrukwekkend.

Gotrek

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames