zombie cenario voor 40k

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

zombie cenario voor 40k

Berichtdoor mathijs97 » 17 okt 2013 02:06

ik was vanavond op het internet aan het kijken naar imperial guard zombies toen ik langs dit scenario kwam: http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 39408.page .
toen ik het een beetje door ging lezen kreeg ik zin om ook zoiets uit te proberen.
mijn vraag: is daar animo voor?
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Re: zombie cenario voor 40k

Berichtdoor Chris » 17 okt 2013 10:50

Dat lijkt me echt extreem cool :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 17 okt 2013 13:16

Ja, maar zoiets wordt pas echt leuk als je daar ook de juiste modellen voor hebt. Hoewel je het op zich met normale IG modellen kunt spelen....

Nog wat meer ideeën daarvoor:

Een recenter topic over datzelfde concept:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 46580.page

Je zou ook een paar ideeën van het spel 'Zombicide' kunnen overnemen, wat ik een paar keer gespeeld heb en erg leuk was:
http://guillotinegames.com/dl/zombicide ... ish_V3.pdf

In 40K termen: een groepje overlevenden (een paar units uit verschillende codexen) zitten in een Zone Mortalis gebied en moeten bij een objective zien te komen. Het gebied zit echter vol met zombies waar ze doorheen moeten. Hoe meer kamers ze openen en door hoe meer gangen ze lopen, hoe meer zombies ze zien en op ze afkomen. De overlevenden kunnen ze allemaal afschieten, waar ze experience door verdienen en betere special rules door krijgen, maar hierdoor spawnen er ook meer zombies (die vanuit de tafelrand het bord op komen lopen of vanuit speciale spawn markers). Verder, zodra de overlevenden meer geluid maken (dus door te schieten of door sommige close combat weapons te gebruiken), komen er ook meer zombies op ze af. Je moet dus gebruik maken van samenwerking en tactisch inzicht (bijv: schiet ik deze zombies af en riskeer ik dat er daarna meer op me af komen of zal ik een zwakker wapen gebruiken dat minder geluid maakt of zal ik er langs proberen te glippen?) om de objective(s) te behalen.
Laatst bijgewerkt door Terentius op 17 okt 2013 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor mathijs97 » 17 okt 2013 13:30

die zien er idd ook goed uit :yes:
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97

Berichtdoor mathijs97 » 17 okt 2013 19:41

maar de echte vraag: is er iemand die dit een poging waard vind om een keer met me uit te proberen?
mathijs97

Keer terug naar WH 40.000