Arabian nights

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Arabian nights

Berichtdoor Richard » 05 nov 2010 13:48

Zo, weer wat tijd hieraan besteed, en ik moet zeggen!
Sculpten is best leuk! En als je de lat niet te hoog legt, ook helemaal niet zo moeilijk. :)

Hieronder wat resultaten van een paar uurtjes priegelen:

Afbeelding

Twee van deze archers hebben jullie al gezien. De 3 anderen heb ik er bij gemaakt.
Als je goed kijkt zie je nog wel wat prutswerk, en wat fouten. Maargoed, ik ben nog maar een beginner. :dunno:

Afbeelding

Dit word de bodyguard van de Kalief/sultan. De bikkels van het leger. Als je goed kijkt zijn ze een stuk breder gebouwd dan
de archers... dat komt omdat dit de echte beroeps soldaten zijn!
Ik ga ze bewapenen met zwaarden en bijlen... omdat dit er lekker bruut uit ziet! ^_^
De gewone "basic infantrie" zal waarschijnlijk grotendeels speren krijgen.

Verder heb ik mijn gedachten nog eens laten gaan over de keuze van legerlijst.
En ben op het punt gekomen dat ik toch maar geen bretonia wil nemen.
Bretonia heeft naar mijn idee toch niet genoeg infantrie modellen, die speelbaar zijn. Terwijl ik mijn leger toch veel infantrie wil geven.
Daarom de overstap naar het meest logische andere alternatief: Empire.

Ik ben altijd onder de indruk geweest van de empire detachment regel. Daardoor leent het leger zich goed om veel infantrie te spelen ( beter dan brets ).
Daarnaast zijn er lekker veel verschillende eenheden. Zodat ik mijn modelletjes altijd wel ergens in kan proppen.

Helaas kan ik nu even niet verder, omdat ik eerst een manier moet vinden om aan extra kromzwaarden te komen.
Het aanbod van een aantal clubleden was heel gul! En daar wil ik zeker graag gebruik van maken! ( keep it comming! ). :grijns:

Maar ik ben bang dat ik op die manier niet aan de aantallen kom die voor een empire leger nodig zijn.
Heb al een beetje met plasticard zitten priegelen...
Maar dat valt nog even vies tegen... helaas. Meer oefenen, of een andere bron van wapens zoeken! '_'
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 05 nov 2010 13:52

Goed begin Richard!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Richard » 08 nov 2010 12:14

Ik sta een beetje in dubio, over welke troepen ik het beste kan spelen bij een empire leger.

Op het moment twijfel ik over:

Spearmen / Halberdiers.
Beide zijn evenveel punten, zijn state troops, en hebben dezelfde statline.

Het enige verschil zit hem in:
+1 Strenght ( halberdiers ) en een 6+ Armoursave
Of wat extra attacks ( 15 ipv 10 )

Beide hebben voor 1 extra punt shields... maar de halberdiers mogen die in combat niet gebruiken.

Vroeger vond ik dit een makkelijke keuze... halberds waren slecht, dus pakte je speren ( of nog liever, hand weapons ). :)
Tegenwoordig kan je met je spearmen je hand-weapon niet meer gebruiken... dus zijn ze iets minder geworden.

Op fora zie je dat veel mensen tegenwoordig kiezen voor de halberdiers. Ipv. de spearmen. Maar ik zou hier graag wat meer gedachten van jullie over horen.
Welke vinden jullie beter? En waarom? :dunno:

Houd hierbij 2 dingen in de gaten. Ik weet nog niet hoe ik ze wil spelen...
Parent unit ( 25 man ) of detachement ( 10-15 man voor flank attacks ).
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor henerius » 09 nov 2010 00:26

vroeger waren 5 extra attacks voor spearman een verdubbeling van het aantal attacks. Nu krijg je dus maar 1/3 extra attacks.

Halberds hebben een +1 strenght en dat met 2 ranks vechten is dat best goed. Shields (een extra save) is een beetje suck bij 5+ vallen ze niet echt veel minder hard dan met 6+. daar staat dan tegenover dat ze met een 6+ save rete goedkoop voor wat ze aan meppen uit kunnen delen...

daarbij even het volgende:
een parent unit van 25 is prima, maar je geeft aan een detachment tussen de 10-15 man te willen spelen.. detachment x2 is parent unit.

voor een detachment van 15 moet je een parent unit van 30 of meer modellen hebben.

Ik speel tegenwoordig alleen nog maar parent units van 30 of meer modellen. anders zijn de (combat) detachments niet meer effektief genoeg... (je hebt 2 ranks nodig van 5 voor een disrupt, 15 man aan het begin van de battle is daar het minimale aantal voor... je tegenstander heeft dan 6 casualties nodig voordat je die disrupt kwijt bent.)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Richard » 09 nov 2010 11:12

Bedankt voor je advies hennie!

Ik was er al bang voor dat je ging zeggen dat hellebaarden beter zijn.
Tot die conclusie was ik zelf ook gekomen. De dingen die jij hierboven zegt zijn inderdaad het belangrijkste.
Voeg daar nog eens bij toe dat je je speer-regel niet altijd mag gebruiken ( in de flank, op de charge ) en de hellebaarden geven de doorslag.
Ik denk dan ook dat ik mijn arabieren daar maar mee ga uitrusten.

Die 30 man parent units zijn idd beter ja. Om de logische reden die je hierboven geeft. Toch houd ik het voorlopig maar even bij iets kleinere units. Maar dat heeft meer te maken met mijn sculpt-speed.
Heb pas 13 poppetjes af... met dit tempo is de 30 nog ver te zoeken :P
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Guy » 09 nov 2010 11:44

Gewoon lekker door blijven sculpten Richard, de modellen die af zijn zien er echt goed uit. Naarmate je er meer gedaan hebt wordt
je er ook handiger en daarmee ook sneller in.
Wat units + grootte ben ik het met Henny eens, minder dan 30 is tegenwoordig geen nuttig aantal bij Empire. 40 is misschien nog beter, maar
dan wordt het afwegen wat uiteindelijk efficiënter is: meer units of grotere units.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Richard » 12 nov 2010 20:28

Oh, ja... ik heb bijna een legaal leger!

Helaas totaal nog maar 250 punten :P

Iemand geinteresseerd in een battle :grijns: hehehe... neh, laat ik eerst nog maar effe doorsparen!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 12 nov 2010 20:56

Ik sta een beetje in dubio...
Arabieren bezaten wel vuurwapens, maar hadden hier maar weinig vertrouwen in. En namen er altijd maar weinig mee in hun legers.
Graag zou ik pistoliers spelen bij mijn leger, omdat ik die speelstijl in geen van mijn andere legers heb. Maar ik wil zo min mogelijk black-powder
weapons spelen, om het een beetje thematisch te houden.

Daarom zat ik te denken om horse-archers te maken, die ik speel met de pistolier regels. Fast-cav. met boogjes... die bezaten arabieren
namelijk wel veel. Vinden jullie die erbij passen?
Ik twijfel alleen een beetje over de toepasbaarheid van de regels...
Pistol-range is anders dan die van boogjes... en ineens 2x schieten met je boogje is wat raar.
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Rick » 12 nov 2010 21:53

Nou jah... Technisch gezien hebben horse-archers kleine bogen nodig, zodat hun paard niet in de weg zit van hun boog. Dit zorgt voor enig verlies van range. Het probleem is alleen dat andere mounted archers in Warhammer hier geen last van blijken te hebben.

Voor het 2x schieten kom ik niet verder dan Skilled archers die met 2 pijlen te gelijk kunnen schieten. Al zou je denken dat andere legers dit dan ook zouden kunnen.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor henerius » 13 nov 2010 14:47

- alternatief: Bij mordheim heb je Crossbow pistols...... In meerdere tilean campaigns kom je tilean mounted crossbowmen tegen.

-Slings hebben multiple shots. dat zou een poging waard kunnen zijn....

-Pistols hebben range 12 Short bows hebben rang 16. Ik kan niet inzien waarom Arabian mounted archers niet 4 inch in kunnen ruilen voor 2 schoten? Die S4 en armour piercing is dan weer een ander verhaal, maar daar zal geen tegenstander bezwaar tegen maken.

Buiten dit alles kun je natuurlijk een mercenary regiment pistoliers in het leven roepen. Pistoliers zonder de capes (te heet) en met tulband i.p.v. die piekhelmen die ze tegenwoordig hebben.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles