Warhammer 40,000 campaign 2007 fluff stuff

Alle hippe verhaaltjes over je hippe heldhaftige soldaatjes kun je hier posten. =0)

Berichtdoor shogun » 22 jun 2007 13:17

Ik ben bezig aan een geheel ravenwing leger (1700punten).
Ik vind het leuk om veel landspeeders te hebben, maar ze moeten niet bestaan uit squadrons... mijn uiteindelijke leger zal bestaan uit 6 landspeeders, elk individueel. 1 master of ravenwing landspeeder, 2 assaultcannon landspeeders als troops bij de bikes en 3 individuele landspeeders. daarbij zal ik 3 predators nemen met bolter sponsors en twin linked lascannon. deze kunnen bij deployen een muur vormen om mijn landspeeders te beschermen. de predators zijn vrij goedkoop voor extra firepower. verder vindt ik twee keer 6 bikes genoeg in mijn leger. allebei twee meltaguns en een groep met powersword sergeant en een een groep met powerfist sergeant. natuurlijk komen daar ook twee attack bikes bij..

Meer bikes is wel goed maar erg duur... vooral de chaplain. ik vind idd de master of ravenwing landspeeder erg goed... ik laat hem vaak voor de andere landspeeders vliegen waardoor de tegenstanders soms (bij het failen van een test) op hem moeten schieten... hij overleeft vaak de gehele battle omdat hij moeilijk neer gaat en de tegenstander dus soms ook niet kiest om op hem te schieten... kiest de tegenstander er wel voor om op hem te schieten dan worden deze lascannons niet gebruikt tegen mijn predators!
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 jun 2007 14:37

Ziet er leuk uit. Ik gaf gewoon tips aan de hand van mijn eigen speelstijl, want ik speel al een paar jaar ravenwing, ook op toernooitjes, dus ik heb wel wat ervaring er mee. Ik zou je sergeants gewoon allebij powerfists geven. Ze slaan dan wel laatst, maar ze kunnen EN tanks assaulten, en je ravenwing zijn al niet erg sterk in combat dus die extra hulp met verwonden kun je goed gebruiken. Met maar 3 attacks op de charge en 2 normaal kan je sergeant het zich niet veroorloven om tegenstanders niet te verwonden. Daarvoor is de chaplain on bike ook handig. Hij maakt een van een ravenwing bike squad een gevaarlijke combat unit. En hij is cool!

Maar laat je niet omlullen, veel speeders werkt vast ook heel goed.

En ik ben gewoon niet gewend dat je tanks in een 'ravenwing' leger kan. Hoewel, als je er tanks in stopt is het natuurlijk geen ravenwing leger :nono: , maar een gewoon leger met veel ravenwing. Het is tenslotte ook geen deathwing leger als je er assault marines in doet. -_-
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Vorige

Keer terug naar 40K campaign 2007 fluff-stuff