Rudi's Bos Taliban

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Rudi XXL » 10 mei 2008 17:59

Om jullie discussie even af te breken over kernrakketten en world peace :P (we ontkennen trouwens elke aanteiging dat er kernraketten in Athel Loren staan, je mag komen controleren als je wilt....Het zijn sneakerworkshops :whistle:)

Maar anyways, nadat ik het 600 punten toernooitje had gewonnen heb ik mijn 2000 puntenlijst grondig onder handen genomen. Vanuit mijn leerpunten op het toernooi zal dit de 2000 punten lijst worden die ik ga spelen:

Heroes:

Lord (Army Geneneral) 235 punten
Bow of Loren
Arcane Bodkins
Hail of Doom Arrow

Noble of the Wild Riders Kindred 152 punten
Horse
Spear of Twilight

Spellsinger level 1 140 punten
Dispell scroll
Dispell scroll

Core Units:

12 Glade Guard 144 punten

12 Glade Guards 144 punten

6 Glade Riders 153 punten
Musician
Horses

Special Units:

3 Treekin 195 punten

3 Treekin 195 punten

8 Wardancers 165 punten
Bladesinger
Musician

5 Wild Riders of Kurnous 191 punten
Musician (free)
Standard Bearer
Wild Hunter
Horses

Rare Units:

Treeman 285 punten

Totaal: 1999 punten

Groepsfoto:

Afbeelding

In principe de lord met zijn hoge LD blijft beetje terug hangen en kan 4 pijlen per beurt schieten op S3 no armour saves allowed, en is dus goed in het neerhalen van chaos knights en ander ingeblikt tuig. Een character dat de wild riders aanvoert en voor de extra punch zorgt. Als laatste een wizard puur voor de dispell de eerste 2 beurten. Daarna 2 x 12 archers, ik heb gezien dat deze in het toernooi het perfect deden, en zelfs nadat ze er 2/3 verloren hadden nog zeer effectief waren (in tegenstelling tot de 7 die ik normaal zou hebben in mijn 10 mans units) Glade riders zijn ook blijven hangen, deze gasten kunnen niet alleen schieten maar nemen op de charge toch 6 S4 en 6 S3 attacks mee :) Dan de tree of the matches in het laatste toernooi. De treekin hebben in bijna elke battle ontzettend veel koppijn (letterlijk en figuurlijk) bezorgd aan mijn tegenstanders. Deze dingen slooptte echt hard, dus heb er maar een 2e eenheid ingezet (cheese anyone ? ;)) Wardancers en wildriders spreken beetje voor zich, supersnelle units met goede cc potential. En dan mijn boomman :D Deze gaat net als de treekin mensen psychologisch bang maken, en hopelijk ook nog een x combat zien :P Waar ie stubborn is :yay:

En als alles op de foto afgeschilderd is ga ik aan Tiny beginnen. Deze bosdraak heb ik via ebay gekocht, is van metaal/resin gemaakt en vind ik persoonlijk 100x mooier dan die bepoote slangen die gw maakt. Special thanks to Bob, want door hem kan ik mijn vleugels erop en eraf halen met zijn magneetjes :D

Afbeelding
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor henerius » 10 mei 2008 18:51

Van welke producent is die draak? ik ken hem niet maar hij is idd stoer..
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Rudi XXL » 10 mei 2008 18:56

Ral Partha, maar geloof dat deze OOP is.

http://www.ralparthaeurope.co.uk/

edit:
Hij is er nog steeds, alleen nu compleet metaal, dus geen resin:

T'Char-Dragon of Flame and Fury. (All Metal Pieces) BOXED 14.5cm high by 22.0cm wide
https://www.connectstores.com/ralpartha/sp_16762.html

En perfecte maat ook nog (vind ik) vergeleken met een GW model. Hij is net koppie groter als mijn Treeman, en ik denk dat ie ook net iets groter zal zijn (wel slanker) als een GW worm:

Afbeelding
Rudi XXL

Berichtdoor Atze » 10 mei 2008 19:37

Wow, das nou eens een vette draak B)
Mooie lijst btw, het plan erachter is ook fantastisch ^_^
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor henerius » 10 mei 2008 21:44

1- de verhouding vleugel t.o.v. lichaam is beter. deze draak ziet eruit alsof ie zou kunnen vliegen. da's wel hip.

Maar zoveel groter is ie niet. Vergeet niet dat een GW draak zijn lichaam in een S heeft en dus niet aleen een bulkier lichaam maar waarschijnlijk ook een langer lijf heeft..... maar goed. dat weten we zeker als we die ralpartha draak langs een GW draak houden.

2-Lord (Army Geneneral) 235 punten
Bow of Loren
Arcane Bodkins
Hail of Doom Arrow

je geneneral :p kan volgens mij de niet de hail of doom arrow afvuren met een andere boog dan een gewone boog. :unsure:
Als je een magisch wapen gebruikt dan MOET je dat wapen gebruiken. Als de Bow of Loren +1 attack geeft dan MOET je die +1 attack gebruiken. Want dat is de werking van dat wapen. Je kan daarom die hail of doom arrow niet afvuren met die boog!
2 vraagjes
-wat is de beschrijving bij die hail of doom arrow?
-Zijn de hail of doom arrow en de bow of loren beiden magische wapens?
henerius
Mastah

Berichtdoor Rudi XXL » 10 mei 2008 23:19

Hail of Doom mag afgevuurd worden door een magische boog, want er staat expliciteit bij in de beschrijving van de HoD dat je hem mag gebruiken in combinatie met een magische bow, maar dat het effect van de bow genegeerd word voor dit ene schot. Dus ja, je mag een HoD afschieten met een magische bow, maar het boog effect telt niet. (4x HoD zou mooi zijn :P) En ja alle 2 zijn magische items (magic weapon en enchanted arrow)
Armybook entry:
Hail of Doom Arrow:
'Magic arrow. When fired, roll 3D6 magical S4 arrows. Roll to hit for each arrow. If this is used with a magic bow, then any effects of the bow are ignored for this shot.
Rudi XXL

Berichtdoor marinus-1990 » 11 mei 2008 12:09

maar arcane botkins is toch ook een enchanted item
marinus-1990
Lover of Squigs

Berichtdoor henerius » 11 mei 2008 13:14

:p ik heb geen boek bij de hand.. zonder een boek kan ik het niet echt kritisch bekijken.

ik vind arcane bodkins errug arcane klinken... en dat is alleen voor wizards :p :P maar goed ik heb ook geen boek bij de hand ;)
henerius
Mastah

Berichtdoor Rudi XXL » 11 mei 2008 15:08

Arcane Bodkins zijn zoals de naam doet vermoeden Enchanted Arrows ja :P
Rudi XXL

Berichtdoor MisterDutch » 11 mei 2008 16:21

Arcane Bodkins die dus geen armour saves toelaten (erg leuk tegen knights enz)

Maare, je lord is eigenlijk illegaal. Je mag niet Hail of Doom Arrow én Arcane Bodkins hebben. Het zijn namelijk beide Enchanted Items. ;)
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs