Gisteren voor het eerst een battle gespeeld met 1500 punten tegen Laurens zn High Elves. Hieronder een battle reportje.
Eerst mijn armylist:
Lords/heroes:
1 Noble met Hail of Doom Arrow, Light armour, Great Weapon 111 points
1 Noble of the Wild Riders met Twilight Spear , Paard 152 points
1 Spellsinger level 2 met 2 Dispell scrolls 175 points
Core:
10 Glade Guards 120 points
10 Glade Guards 120 points
6 Glade riders met musician 153 points
Special:
3 Treekin met elder 215 points
8 Wardancers met champion en musician 165 points
5 Wild Riders met musician (free), champion and standard bearer 166 points
3 Warhawk Riders 120 points
Totaal: 1497 points
Laurens zijn lijst bestond uit:
Lords/Heroes:
1 Noble op paard
1 Tovenaar met magische ring (2d6 S4 hits)
Core:
10 Archers
15 Spearman met full command
9 Silver Helms met full command
Special:
10 Swordmasters met full command en magic banner
5 Shadowwarriors
2 chariots
Rare:
1 Bolttrower
1 Great eagle
Beurt 1:
Laurens begon met de battle, en movede zijn Swordmasters en Spearman over mijn rechterflank naar mij toe. Zijn paardjes en eagle namen op de linkerflank verdekte posities in. In de magic fase gooide hij een miscast en ik mocht een spel van mij casten tot een max value van 5+, die had ik niet, dus ging dat voorbij zonder problemen. In de shootingphase killde hij 2 archers met zn shadowwarriors en 3 glade riders vielen ter aarde door de bolttrower. Geen van de units rende weg. In mijn beurt rende mijn wardancers de bosjes in, richting de swordmasters en spearmen. Daarachter kwamen mijn wildriders die binnen charge range gingen staan van de spearman. Mijn treekin rende door het midden, waar een bosje stond, en bleven daar staan. Mijn noble en de tovenaar volgde ze voor wat bescherming. De glade riders en warhawks gingen over links en beschoten de great eagle. 1 wond was het resultaat. De tovenaar had ondertussen mijn wardancers fearcausing gemaakt. De schoten van mijn glade guard vonden 3 shadowwarriors en 2 vielen er dood neer. Ze haalde hun moraal test.
Beurt 2+3
Laurens rende met zn paardjes en chariots naar het midden van de tafel, de paardjes geflankt door de chariots. De swordmasters en spearmen kwamen nog dichterbij lopen, en gingen in defensive formation staan. De gladeriders werden gecharged door de eagle en rende weg maar werden ingehaald en afgeslacht. In mijn beurt chargde de wardancers de swordmasters. Die mogen eerder slaan, maar door mijn dansje mocht ik op I slaan en dus nog als eerste. 17 aanvallen en 1 challange verder lag er alleen 1 dode high elfchampion. De swordmasters waren echter ook niet warmgedraaid en sloegen er slechts 2 dood. Toch genoeg om te breken en weg te rennen. Helaas kwam hij wat te kort, en bleven mijn dancers leven. Mijn treekin kwamen de bosjes door en mijn wildriders draaide bij naar het midden van de tafel. De eagle werd doodgeschoten van mijn glade guards en mijn magic dispelled of miscaste (S6 hit, maar een to wound van 1, dus geen wond

) Mijn warhawks gaan richting linkerflank naast de bolttrower en archers staan.
Beurt 4
Laurens chargt mijn wegrennende wardancers met zn chariot, waardoor ze wegrennen en laurens zn charge niet haalt. De paardjes met lord en andere chariot rammen in mijn treekin. De warhawks worden tot 1 verwond model afgeschoten door de bolttrower en de archers. De magic van laurens haalt of niets uit, of word gedispelled door mij. De chariot doet niets tegen mijn treekin, maar de noble met uit slaat er 1 dood. Dit omdat hij een magic item had dat hij alles mocht re-rollen, en ik gehaalde saves moest rerollen. Toch slaan ze er 2 van het paard af, en blijven ze staan door de LD van de noble die achter ze staat. In mijn beurt chargen de wildriders de zijkant van de paardjes in, en laurens haalt zijn feartest.
De warhawk charged de bolttrower en de overige units rallien. De magic haalt niets uit, maar de overgebleven glade guards schieten 1 wond af van laurens zn magier. De warhawk rekent af met de bolttrower en overrunt van tafel. De paardjes van laurens slaan eerst, en doden 1 wildrider, maar doen de treekin niets. Daarintegen slaan de treekin en de wildriders maarliefst 4 silverhelms dood

Hierdoor gaan ze er hard vandoor, omdat ik fear causing ben. Helaas niet ingehaald, maar er leven er nog maar 2 + de noble.
Beurt 5
Laurens charged met de spearmen mijn wardancers en met de chariot mijn glade guards. De guards rennen weg, maar worden niet ingehaald. De silverhelms rallien ook nog even. De wardancers slaan weer als eerste, maar worden ook deze x in elkaar gebeukt. Wederom een heldenrol voor mijn champion door weer een challanger met de grond gelijk te maken. Toch rent hij in zn eentje weg om nooit meer terug te keren. In mijn beurt komt de warhawk terug op tafel en vliegt achter de bosjes waar de shadowwarriors zitten. De wildriders chargen de silverhelms, maar deze rennen weg van de fear en worden overrunt van tafel af. Mijn treekin draaien om voor een charge op de chariot volgende beurt. Mijn magier miscast en krijgt deze x wel een wond.
Beurt 6
Laurens charged met de chariot mijn glade guard, die stand and shoot doen, zonder resultaat en afgeslacht worden. De chariot draait bij op de klap op te vangen, en de shadowwarriors chargen de warhawk. De warhawk word snel afgemaakt en het is mijn beurt. De treekin chargen de chariot en blijft staan. Mijn tovenaar en noble lopen naar de magier van laurens en schieten er samen 2 pijlen in waardoor deze doodgaat. Mijn wildriders komen terug op tafel en rennen naar links boven voor de table quarter. De treekin breken de chariot af, en overrunnen naar rechtsboven om deze van laurens te jatten en contesten deze nu dus. De rest is er niet veel gebeurd en de totalen worden opgemaakt.
Dood bij de Wood elves:
1 wond op de tovenaar
10 glade guards
6 glade riders
3 warhawks
8 wardancers
De rest was of levend of boven 50% van de unitstrenght.
Dood bij de High elves:
1 noble
1 tovenaar
9 silverhelms
1 bolttrower
1 chariot
1 great eagle
De rest was ook boven de 50% of niet dood.
Verder had ik 2 table quarters, laurens 1 en 1 werd gecontest *gniffel* En ik had ook nog laurens zn army general gekilled en 1 banner van de silverhelms gekaapt. Dat zijn dus 300 VP meer voor mij
Eind totaal: 591 VP verschil --> Solid Victory voor mij
Dank aan Laurens en zijn elven voor een toffe battle

Never use the term: I just need a 2 or more to...