Benman's Ogre Blogje

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Benman's Ogre Blogje

Berichtdoor Benman » 20 maart 2006 15:45

En ook hier maar effe
alleen wat foto's van de vorderingen van de laatste maanden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Benman op 27 sep 2008 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 20 maart 2006 15:46

Four Brothers B)

Afbeelding

En nog een paar te gaan:
Afbeelding
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 25 okt 2006 18:19

Door gebrek aan inspiratie ben ik maar begonnen aan een Ogre. Ogres zijn altijd leuk om te schilderen, maar dan bedoel ik wel de Perry-Ogres. :wub:

De middelste is alweer zo goed als af. Base nog doen en klaar. Dit zijn 3 Ogres met hetzelfde lichaam. Wat een ander hoofd en een andere paintjob al niet doen. B)
Afbeelding
Benman
BOFH

Berichtdoor The Duke » 25 okt 2006 18:29

Ha inderdaad, het was me niet eens opgevallen als je het er niet bij had gezegd! :)
The Duke

Berichtdoor Benman » 25 okt 2006 18:29

En alle 8:

Afbeelding
Benman
BOFH

Berichtdoor MisterDutch » 25 okt 2006 18:52

Ziet er tof uit. Ikzelf zou alleen de huid iets meer menselijk schilderen, nu ziet het er een beetje witjes/gelig uit. Niet dat ik ze lelijk vind ofzo ;)

En ik kan me die ene linksonder nog wel herinneren van Mordheim :)
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Squiggoth » 25 okt 2006 19:37

[quote="Benman"]Ogres zijn altijd leuk om te schilderen, maar dan bedoel ik wel de Perry-Ogres. :wub:

Waarom schilder en fotografeer je dan drie Morrisson-Ogres? :P
Het enige stukje "Perry" aan die drie Ogres is dat Ogryn-hoofd van de rechter Ogre, met de studs die over z'n voorhoofd en cranium lopen. ;)

Dat hoedje van die middelste Ogre is trouwens wel briljant zeg. B)
Wat voor kleur is die broek van 'm?
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 25 okt 2006 19:44

Hehehe, iig hebben dan die Morrison en Perry wel dezelfde stijl.

@Squig. De broek is gewoon Catachan Green, een wash van Catachan Green gemengd met zwart. Daarna gehighlight met Catachan Green, Camo Green en de lichtste highlights zijn voorzichtig gedaan met Camo Green gemengd met Bleached Bone.

@MisterDutch. Ik wil sowieso Ogres een andere huidskleur geven als mensen. Vandaar dat ik Rotting Flesh als basis heb met een wash van Snakebite Leather. Het zijn namelijk geen mensen maar Ogres en die hebben ook volgens GW een wat groenige huid. Kijk anders maar eens naar Shrek. :P
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 25 okt 2006 19:55

Hehehe, iig hebben dan die Morrison en Perry wel dezelfde stijl.

Nee joh, die stijlen onderscheid je redelijk makkelijk als je weet waar je op moet letten ..... Trish Morrisson sculpt tegenwoordig joekelgrote vierkante handen met dikke nagels op al haar modellen, dat valt meteen op, en ze heeft twee standaard methodes om bont/vacht/haar te sculpten: eentje waarbij ze kleine plukjes dik haar laat overlappen, en eentje waarbij ze platte pannenkoekjes sculpt met gaatjes erin (je ziet die stijlen ook allebei terugkeren op de kleren van d'r Mercenary Ogres).

Michael (en Alan) Perry heeft een wat rauwer en realistischer gesculpte stijl .... de Mordheim-Ogre links onderin de foto is van hem, en de Ogres rechtsboven en rechtsonder (die met de schubbenkolder en de gehoornde helm :wub: ).
Die BloodBowl Ogre is overigens van Jes Goodwin, die vroeger samen met Bob Olley het merendeel van de Ogres en Ogryns heeft gesculpt .... Vooral Goodwin's WHFB-Ogres zijn tegenwoordig erg gewild bij verzamelaars, ik ben er zelf om eerlijk te zijn niet zo kapot van. ;)

Maar die broek is dus Catachan - Camo - Bleached ..... Ik zou gezworen hebben dat het een vage tint groengrijs was joh. :D
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 26 okt 2006 21:42

Hmm, ik zie het verschil nog niet zo tussen die twee sculpters. Om dat te kunnen zien moet jezelf een beetje kunnen sculpten denk ik en dat kan ik dus totaal niet.

Maar ........ NEXT PLEASE!

WIP: Golgfag's Standard Bearer, Skaff. B)

Afbeelding
Benman
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs