Show me the money!!

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Show me the money!!

Berichtdoor bas_2312 » 10 dec 2008 21:08

Omdat ik de aandachtspanne heb van een theezakje, ben ik maar weer ns met een nieuw leger begonnen. Dus terwijl ik af en toe nog wat met Ogres piel, wat Vampires in elkaar bouw en zelfs wat met Orks flikflooi, is het nu tijd voor een leger huurlingen.

Vanaf dat ik ben begonnen met het spelen van Warhammer (bij het begin van 6th ed, 10 jaar geleden?) vond ik de modellen van Dogs of War al stoer. In ieder geval, vanaf het moment dat ik de modellen zag, want ze stonden niet in het rulebook of in de online store (geloof ik). Toen een vriend van me met een doosje Braganza's Besiegers aan kwam zetten was ik meteen verliefd op die gekke gepantserde makkers. Inmiddels ken ik de modellen, en vind ik die pikes en heavy armour die ze dragen geweldig. Een tripje rond Ebay heeft me inmiddels een klein legertje opgeleverd.

Het eerste wat ik aan het bouwen ben is een unit van 28 pikemen (4x7). Een lekker lompe unit die het centrum van mijn leger is, en waarschijnlijk ook de bodyguard van mijn Paymaster. Voor deze eerste unit gebruik ik de modellen van Ricco's Republican Guard, en dat is de look die ik wil doorzetten in het hele leger. Pizarro (Pirazzo?)'s Lost Legion valt dus buiten de boot, die andere pikemen zijn nog wel te gebruiken. Ik wil verder ook voornamelijk humans gebruiken, dus geen Slayer Pirates of Norsemen, omdat ik het leger dan ook nog kan gebruiken als Empire leger, mocht de Dogs of War lijst illegaal worden.

Dit is de unit van 28 pikemen (nou ok, 27 + character). Ik heb ze zo opgesteld zodat de unit een stekelvarkentje is geworden. Superschattig toch?

Afbeelding

Afbeelding

En zo wil ik ze gaan painten. Brons pantser, en wit/groene pakkies.

Afbeelding

Afbeelding

En ten slotte de Pegasus voor m'n Captain. Geen idee of ik 'm echt zo in ga zetten, maar ik had 't model nog liggen en een baas op een fladderbeest is gewoon stoer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bas_2312 op 11 dec 2008 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor TROLL » 11 dec 2008 09:13

Ziet er heel goed uit :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Benman » 11 dec 2008 12:27

Ik weet dat ze full plate armour hebben maar ik zou toch liever wat meer detail zien. (Wash?) En ik vind mascara ogen zoooo lelijk. Zwarte lippen ook trouwens. Iets meer moeite doen en ik ben het met Troll eens.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor bas_2312 » 13 dec 2008 19:31

Was zelf ook nog niet helemaal tevreden over dat armour, maar het is nogal lastig om daar wat boeiends van te maken. Misschien pik ik nog wat details eruit met een metaalkleur ofzo..

Maar voor nu, in plaats van dat ik hard aan het schilderen ben, heb ik wat cavalry modellen in elkaar gezet.

Light Cavalry, met oude Pistoliers op de paarden van nieuwe Pistolier en wat Empire speertjes.
Afbeelding

En Heavy Cavalry, met de nieuwe Pistoliers op de paarden van de nieuwe Chaos Knight. Het duurde eeuwen om al die spikes en dingen eraf te snijden, maar nu kunnen ze best voor non-chaos poppen vind ik. ^^
Afbeelding

Empire Knights zijn nu zo klein.. die worden vast door iedereen uitgelachen..
Afbeelding
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Benman » 13 dec 2008 22:25

Hehehe, Empire Dwarfs :p
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 13 dec 2008 23:20

my little pony... idd de paarden van fantasy zijn lelijk en te klein t.o.v. de mensen die erop zitten.. laat staan van de chaos knights die erop zitten...

't is voor mij even wachten op fatsoenlijke peerden voor hummies....
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor bas_2312 » 03 jan 2009 12:52

Hier weer wat updates van mij.

Ik heb de eerste twee units van m'n leger af!

Ten eerste de Mercenary General op Pegasus:
Afbeelding

En ten tweede een Halfling Hotpot (eigenlijk nog WIP omdat er nog static grass bij moet..)
Afbeelding

Nu ben ik weer bezig met die unit pikemen, maar het zijn er zoveel.. lopende bandwerk is nooit goed voor me. Dus ben ik alweer aan het denken over het volgende model: M'n Paymaster.

Is dit model Paymasterig genoeg, of kan ik beter zelf wat in elkaar flansen?
Afbeelding
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor henerius » 03 jan 2009 13:49

paymaster is de kerel met de geld kist... of dit em is weet ik niet...

dat moet je zelf bepalen...;)

[edit] ben effe mezelf niet... lees de regeltjes... de paymaster is de kerel met de sleutel. als ie die heeft is ie het... plak er een van bruynzeel op ofzo :p. (geintje)

als je toernooien wilt spelen is die sleutel cruciaal. anders is ie niet WYSIWYG de rest ach zelfs in tanga mag je em het slagveld opsturen.. [/edit]
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor bas_2312 » 08 mei 2009 22:08

Het is een tijdje stil geweest, maar tijd voor een kleine ( :D ) update.

Elk Dogs of War leger heeft wat kleine rakkers nodig. Vooral omdat ze gewoon schattig zijn. Dus hier eerste tien Halfling archers.
10 Halfling Archers
Afbeelding

En natuurlijk hebben ze ook een aanvoerder nodig, en de Halfling Captain was zo gemaakt :p
Afbeelding
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Benman » 08 mei 2009 22:18

Hee, dat lijkt wel beter schilderwerk dan de pikes. Zien er goed uit zover ik kan zien. :)
Benman
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs