Necromunda en Gang Wars OPR speelbare scenery

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Necromunda en Gang Wars OPR speelbare scenery

Berichtdoor Roland » 25 okt 2022 16:51

Haha, top ideeen die zeker een plekje verdienen.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Roland » 26 okt 2022 17:00

Eerste schetsen rollen uit de pen.

Maar eerst. Heb om me meer in te leven in de schaal van de Hive bedacht dat de Hive uit Sectoren > Zones > Blocks > Levels en > Floors bestaat. Daarmee krijg je als aanduiding 3 gebieden horizontaal en 2 verticaal en geeft een enorme schaal. Het is leuk om zoiets te coderen en dat terug te laten komen in de scenery, kan me namelijk voorstellen dat er wel een dergelijk systeem zit in een Hive in de betere gebieden althans. Dan krijg je zoiets als [B03][06][C][031][A].

Ik ga dus bouwen Hive Novio Sector B03 Zone 6 Block A t/m D level 031 en 032 en per level A t/m C floors. Dit is meer de hivd zelf, waar nog leven is voor zover dat normaal mogelijk
Met de snellift kun je ook naar een underhive gedeelte waar een zekere dood op je zal wachten maar ook verborgen rijkdommen liggen te wachten.

Per Block met 3 floors kan zoiets er zo uit gaan zien.

Afbeelding
Nog niet echt op schaal getekend, gewoon beetje eerste schetsen.

Blocks eventueel combineren kan natuurlijk ook nog voor long range. Iedere block is 1 feet otw 12 inch. Per laag dus 2x2 blocks o.t.w. 2"x2" feet.

Hier nog 2 blocks, inclusief een grote bar!
Afbeelding

Paar dingen die opvallen. Altijd een snellift die per Block>Levels reizen mogelijk maakt. 2 snelliften totaal maar 4 ingangen, iedere Block 1.
Dan soms nog liften per Block>Level om tussen de Floors snel te reizen. Er zullen vooral ook veel trappen en doorgangen zijn. Ook tussen levels is het idee maar dat is misschien niet altijd zo. Idee is simpel dat de floors en doorgangen dus wel een vast hoogte hebben tegen de wanden. Regels van liften nog niet helder in mijn hoofd maar dat zal vast niet zo ingewikkeld worden.
Open ruimten kunnen mooi benut worden om wisselende kleine stukken scenery op te zetten. Evt ook met loopbruggen en trappen e.d.

Nadeel is een beetje de lego blocken idee van telkens anders stapelen maar ach, denk dat het toch altijd wel kan om gewoon de boel te draaien en wisselen van hoogte.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland

Berichtdoor Roland » 27 okt 2022 09:47

Ik twijfel nu toch of 12" / 1 feet juist is. Misschien beter om naar 3x3 feet te gaan zodat je meer shooting ruimte krijgt als je de ruimtes door de helft doet zoals hier boven geschetst of zelfs helemaal open ruimtes maakt. 36" shooting-wapens zijn er niet veel volgens mij in Necromunda of Gang Wars, 24" range natuurlijk wel. Ipv 12" krijg je dan dus minimaal 18" per block of dus 32" als ik er twee combineer. Als je hoogte mee neemt dat is de afstand al snel nog groter natuurlijk.

Het is meer werk maar misschien beter voor de speelervaring.
Roland

Berichtdoor Beastherder » 27 okt 2022 10:48

Duidelijk geen gebrek aan ambitie :D

12x12" is inderdaad niet heel erg groot aan oppervlak.
Zo even snel met de handen inschattend vraag ik me ook af of je de hoeveelheid detail die je daar getekend hebt wel kwijt zou kunnen op die ruimte :scratch:
Het moet nog wel op een formaat dat er makkelijk 25 en 32 mm bases rond kunnen lopen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Roland » 27 okt 2022 11:25

Ja, thuis nog maar eens goed uitmeten allemaal. Mijn referentie was mijn platen die ik voor mijn zombie board had gemaakt. Die zijn ook 12x12 otw 1 feet. Necromunda speel je normaal volgens mij op een 3x3 of 4x4 feet ofzo. Maar nu ga je natuurlijk ook meer verticaal en wordt het al snel 6x6 totaal als je dus 2x2 boards maakt met 3 verdiepingen in de tower. Totaal 9 lagen aan hoogte.

Vandaar mijn uitgangspunt.

Mbt ambitie valt wat ik teken nog wel mee. Materialen zoals xps, foamboard en karton in overvloed en veel is hetzelfde. Schilderen is ook vrij eenvoudig met beton, roest en vooral veel zwart/gele strepen hahaha. Ervaring dat al je templatjes maakt vab karton en gewoon stempel techniek gebruikt dat het zo klaar is. Het wordt dus pas spannend als het op details aan gaat komen. Maar goed, pijpen, gaas en kabels zal al veel doen. Heb er vertrouwen in.
Roland

Berichtdoor Thunderboy » 28 okt 2022 20:27

Even een snelle tip over de afmetingen, bedenk waar je het in op gaat slaan.

Liften is een leuke idee. De moffen die in suggereerde, kunnen mogelijk ook vierkante zijn.
De Ikea verkoopt ze iig als onderstel voor hun speelkeuken
Speel:
40k: geen leger op het moment
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Roland » 29 okt 2022 06:41

Ohh, ruimte is niet z'n issue gelukkig. En misschien wil men op de club dan wel spelen ermee of op een leuke beurs ;-)
Maar bedankt voor het meedenken.

Ja, had al op vierkant gezocht. Voor nu denk ik dat rond prima is. Rond is goedkoop en goed verkrijgbaar heb ik nog veel van liggen ook en het idee is om holle buizen in de segmenten te verwerken en dan een lange buis in erin te schuiven om de boel te verankeren.
Roland

Berichtdoor Roland » 31 okt 2022 22:00

Ik sluit dit topic. En ga verder in mijn nieuwe blog. Meer passend denk ik voor dit project. Lees hier verder http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=4309&p=71072#p71072
Roland

Vorige

Keer terug naar Andere SciFi Wargames